בתולות הים שולטות: הסטייל של גלובוס הזהב
מדונה לא הבריקה, מילה קוניס עוררה פיהוק וניקול קידמן קלקלה, אבל נטלי פורטמן היתה מהממת בוורוד, ריס וויתרספון לוהטת באדום וגם אנג'לינה לא פישלה. לא תאמינו, המעצב(נ)ת מצאה לא מעט פנינים על השטיח של גלובוס הזהב
30 שניות יכולות להטעות. מצד אחד, זה נראה זמן ממש קצר, בעיקר אם עוד לא החלטת איזה נעליים לנעול עם השמלה שבחרת והדייט כבר מחכה לך חצי שעה באוטו. מצד שני, זה יכול להיחשב זמן ממש ארוך כשאת עומדת בתור לחנות האהובה עלייך שפתחה סניף בארץ, ויש עוד 30 שניות ותור של עוד 30 קרציות לפנייך.
המעצב(נ)ת, למשל, אף פעם לא הבינה למה יש רק 30 שניות על הבמה בטקסי הפרסים להודות לכל מי שעזר ותמך. אולי זה כדי שאף אחד לא יצטרך לחזות יותר מדי זמן בשמלה המכוערת שבחרת לערב זה, ממש כמו שגלובוס הזהב לשנת 2012 הוכיח. אגב, 30 שניות להסתכל במראה לפני שיוצאים לטקס כזה - לא מספיק בכלל.
טורים אחרונים של המעצב(נ)ת :
- התלבשה על נסיך: קייט מידלטון בת 30 מינימום בד, מקסימום גוועלד: השמלות של 2011 קר, מתחמם: מה לובשים הסלבס הנופשים
שרליז ת'רון מוכיחה שוב שאין גבול לתעלוליה. בתחילה ראתה המעצב(נ)ת רק את החלק העליון וממש התרגשה שת'רון בחרה בוורוד בייבי, מחשוף עמוק כתמיד וסרט עדין לשיער, אבל אז התגלתה השמלה של דיור קוטור במלוא כיעורה במעין מחווה לפרח המעוטר שמביא בן הזוג כשהוא אוסף אותך לנשף סוף הלימודים - להלן הקורסארז', והכל התקלקל. מצד שני, לא מפתיע.
מדונה, שהפתיעה בתור מועמדת ואף יותר בתור זוכה, הגיעה בגיבוב של מה שנראה כמו כדור דיסקו שהתפרק לחתיכות בשמלה של רים אקרם. זה עוד היה עובר אילולא הפריט שמצטרף אליה לאחרונה לכל שמלה, מהודרת ככל שתהיה, וזו כפפת האופניים, שהטענה גורסת שהיא מעין טיפול יופי חדש - מסתירה את הידיים המקומטות בלי צורך בניתוח. בכל מקרה, לא השמלה ולא הכפפה עובדות, וגם לא המחשוף החונק. די עם זה.
סלמה הייק אף היא לא טמנה ידה בצלחת ולבשה שמלה של פוצ'י עם חלק עליון שנראה כמו המגן של וונדר-וומן לחגים ומועדים, מוזהב וגיאומטרי עם חלק תחתון שנראה כמו משהו שהקיא חתול שאכל שקית עם קונפטי נוצצים. זו לא פעם ראשונה שהייק עושה חלוקה בין חלק עליון לתחתון, לצערה של המעצב(נ)ת זה גם ודאי לא תהיה הפעם האחרונה, הייק, עושה רושם, מחבבת את זה, כמו גם את שני הצבעים בשיער.
אל מקפירסון החליטה להוציא את המעצב(נ)ת מדעתה עם שמלה שנראתה כמו גיבוב של פירות ים שונים שעברו ימים קשים בלב ים - צדפות, אלמוגים מתקלפים ושאר זנבות דג בתחתית השמלה - יותר מדי פרטים והכל בשמלה אחת של זק פוזן. את נראית נפלא, חבל שאת הורסת הכל עם בגדים לא מוצלחים.
גם אמה סטון המתוקה החליטה לגבב מלא צבעים בשמלה של לנבן - סגול ובורדו, בד שקוף וגם אטום, שיער בתסרוקת סתמית ביותר וחגורה עם נשר שכאילו יצאה מהסט של "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון". כבר ראינו אותה מוצלחת בהרבה, אפילו בחליפת מכנסיים. הצבעים הולמים אותה מאוד, אבל כמות הפרטים בשמלה אחת מאפילה על היופי הטבעי, וחבל.
ג'וליאן מור בלבלה את המעצב(נ)ת. ברגע הראשון, כשראתה שזו לובשת סטרפלס שחור, לא מודעת למתרחש בהמשך השמלה, המעצב(נ)ת היתה ממש על סף דמעות שהנה סוף-סוף הג'ינג'ית החביבה עליה מצטרפת לרשימת המתלבשות הטובות. אבל שניה לפני שהוציאה את הפסלון שלה, שמה לב שזה לא נגמר, אלא רק מתחיל. מצד אחד, השמלה מחרידה במבנה בית הקומות שלה, הריצ'רץ' האחורי שנוספו לו אבנים נראה כמו מעלית מוארת והחצאית האמצעית מזכירה למעצב(נ)ת פנסי קישוט סיניים לסוכה. מצד שני, אם עוצמים עין אחת ומביטים היטב, השמלה יוצרת אשליה של אורך ומעניקה למור גוף מעוצב ביותר כך שקשה להחליט. בואו נאמר שזה הרע במיעוטו.
גם ניקול קידמן בלבלה את המעצב(נ)ת בשמלה בגוון אוף-ווייט. מצד אחד, הגזרה היתה פשוט מהממת, מעצבת חזה וצורת שעון חול קלאסית לגוף. מצד שני, כל הפריטים המתוכשטים גרמו לעין לסטות מהגזרה וזה פשוט קלקל הכל. אם השמלה היתה מקושטת בתיפורים בלבד, קידמן ודאי היתה המנצחת של הערב.
דווקא בשמלה של ג'יי מנדל שבה בחרה להתהדר קלייר דיינס, היופי הוא בפרטים. המעצב(נ)ת מודה שהיא לא מתה על השמלה, אולי משהו במתכתיות של החלק האחורי שמזכירה לה סיכות סבתא לשיער, אבל השילוב של הלבן והשחור נראה נפלא ומשתלב נהדר עם הזהב של הגלובוס.
לפעמים גם לא צריכים בכלל ריבוי פרטים כמו שמוכיחה רוני מארה, הנערה עם הקעקוע ההוא, שהסתירה את הפירסינג בשמלה של נינה ריצ'י שפשוט עושה נחת למעצב(נ)ת. נכון, העובדה שמארה היא כזו פטיט עוזרת לשמלה להיראות כל כך נפלא, אבל למעט השוונצים שדבוקים לה מאחור באזור המותניים, השמלה הפשוטה לכאורה עושה את כל העבודה ואין צורך אפילו להשקיע בתסרוקת למעט קצת ג'ל בשיער.
ואם כבר במחמאות עסקינן, אז נמשיך עם נטלי פורטמן, שעסוקה בימים אלה בהחלטות הרות גורל כגון צבע הבקבוק של בנה אלף וכמות החיתולים שצריך לקנות. פורטמן בחרה בגוונים שהיא כבר מכירה ויודעת שמתאימים לה בול - ורוד לוהט עם קצת בורדו, בגזרה מחבקת (וכן, בהחלט אפשר היה לוותר על כמויות הבד מאחור) - ומוכיחה שזה שאת לא מועמדת, לא אומר שאת לא צריכה להשקיע.
צמודה לה בתחרות על תואר ה"הכי-הכי" היא ריס וויתרספון בשמלה אדומה לוהטת של זק פוזן, מה שמוכיח ששמלה אחת רעה, ואפילו כמה, לא חייבת לפגוע במוניטין שלך, אבל אחת יכולה להכתיר אותך למעצב-על. בגזרת בת הים, שהיתה מאוד פופולרית במהלך הערב, נראתה ריס כמו פצצת-על בתסרוקת שובבה, מחוך שעוד שניה חושף הכל אבל מחזיק היטב וחיוך בוהק. אילולא הכיתוב מאחור, המעצב(נ)ת היתה חושבת שהגיעה לבורדל הכי יוקרתי בשכונה.
מילה קוניס, אם נשווה לוויתרספון, החליטה ללכת על בטוח ולא להתפרע, בשמלת דיור שחורה בשכבות שיפון, לא משהו שלא ראינו בעבר. אולי כמייצגת של דיור היא מחוייבת לשעמום. הגזרה הולמת, הכתפייה האחת חביבה, אבל באמת שזה כבר משעמם והמעצ(נ)ת פיהקה מספיק.
מול המוכר והמשעמם עומדת לה סופיה ורגרה שאיתה בדרך כלל ממש לא משעמם, בשמלה בכחול כהה של ורה וונג. ורגרה בחרה להבליט את החלקים הנבחרים שקנו לה שם בתור אחת השחקניות הסקסיות ביותר, אבל המעצב(נ)ת חושבת שזה טיפה מוזגם מדי, בעיקר לאור העובדה שורגרה בקושי הצליחה ללכת בגזרת בת הים החונקת. נכון, עבדת בחדר כושר יומיים שלמים כדי לחטב את עצמך וכן, המעצב(נ)ת מקנאה לחלוטין שהיית צריכה כולה יומיים בשביל זה ועוד בפעם הראשונה בחייך כמו שטרחת לציין. איפה היינו? נו טוב, אין עליה.
אמנם השמלה של ורגרה היתה יכולה להיות הרבה פחות ממה שהיא, אבל דווקא השמלה של שותפתה ל"משפחה מודרנית", ג'ולי בואן, היתה חיוורת להחריד וחסרת צבע. בואן בחרה בשמלה של רים אקרם בוורוד בהיר עד צבע גוף. היא רצתה להיראות נשית, כפי שהעידה, אבל הגיבוב של שיער משנות ה-40, הגזרה הלא מחמיאה בצירוף יותר מדי בד הופכים אותה למגוחכת. המעצב(נ)ת היתה מוכנה לראות אותה בשמלה של ורגרה.
גם ג'סיקה ביל היפהפייה החליטה להוציא את הצד הרומנטי שבה עם שמלת תחרה שנראית כמו משהו שלבשה רוח רפאים, ואפילו היא החליטה להיפטר ממנה. משהו לא טוב עובר על ביל בתקופה האחרונה מבחינת לבוש, אולי זו ההתרגשות של האירוסין ואולי השמלה היא בכלל ניסיון לראות איך היא נראית בלבן רומנטי לקראת החתונה. בכל מקרה, יותר מדי בלגן, אפשר היה להישאר עם התחרה אבל בצורה נקייה יותר, והכל היה מרגיש טוב יותר.
הגראנד פינאלה הוא כמובן עם הזוג המלכותי בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי שהחליטו ככל הנראה לקדם את סרטו הבא של פיט העוסק בזומבים, או לחילופין סופסוף הצטרפו לקהילת מעריצי הערפדים, אחרת קשה להסביר את השמלה של ג'ולי שמקדימה נראית כאילו היא ניגבה בה את שאריות הדם שמצצה מבעלה היקר. הגזרה מצוינת אם כי עדיין מבליטה עצמות פה ושם, אבל גם יוצרת אשליה של שעון חול בגלל הכיווצים המרובים. גם הליפסטיק האדום והגוון הבהיר של השמלה תורמים לאווירה. והמעצב(נ)ת חייבת לציין שהמקל שעליו נשען פיט נראה כמו אמצעי זהירות להרחיק את ג'ולי מהעורקים הראשיים יותר מאשר לעזור לו בהליכה.