קוטור זה כל הסיפור: מה פריז מבשרת לקיץ
תצוגות ההוט קוטור (אופנה עלית) היו ססגוניות השנה יותר מתמיד והעלו ברק בעיניה של כתבתנו בפריז. הפריטים יצירתיים, הבדים והחומרים חדשניים ועדכניים, מעצבי העל של בתי האופנה המובילים נותנים דרור לדמיון והכל באווירת הפסטיבל של עיר האורות,
בכניסה לתצוגה של ז'אן פול גוטייה אני מאחלת הצלחה לראלף טולדנו, מי שבזמנו "ייבא" את אלבר אלבז לפריז ומנהל בית קלואה לשעבר. הוא הגיע לתצוגה כאורח, אך בקרוב ייכנס לתפקידו כמנהל בית גוטייה לטובת קידום המותג מבחינה מסחרית.
גוטייה בחר להקדיש את התצוגה לזמרת המנוחה איימי ווינהאוס והדגמים עוצבו בהשראת סגנון לבושה הייחודי של אייקון האופנה. האיפור ועיצוב השער היו בהתאם, החל בקו אייליינר עבה סביב העיניים ועד תסרוקת בננה גדולה וגבוהה.
גוטייה הציג קולקציה נהדרת ובדגמים ניכרה היטב חתימת ידו. חולצות הפולו שאיימי עיצבה לחברת פרד פרי, הפכה לשמלה לבנה, מקטורן בייסבול ספורטיבי שנהגה ללבוש, הפך למקטורן עור מהודר וארוך, חצאית צרה וכחולה מפייטים, ומעליה מקטורן ללא שרוולים בצהוב - מעל חולצה ירוקה - שילוב צבעים נפלא שרק גוטייה מעז לרקוח ונראה צעיר ורענן.
הצבע השחור כשם האלבום של ווינהאוס "באק טו בלאק", קיבל ביטוי בשמלות ארוכות מורכבות מטול ורשת. החזיות הצבעוניות הפכו למחוכים שהזכירו את עבודותיו הידועות של גוטייה משנות השמונים, עשירות בחרוזים ומעל חצאית טול רחבה. גם מחוך השמלה המיתולוגי של גוטייה הופיע בתצוגה – הפעם בגרסת תלת מימד נפלאה. הזמרת בת' דיטו שנכחה בתצוגה, סיכמה: "היה מרגש, התצוגה הייתה מחווה נהדרת לזמרת נפלאה וגוטייה עשה עבודה מדהימה". משפחתה של ווינהאוס אהבה פחות את הרעיון של ניצול זכר בתם מבלי להזמין אותם לאירוע ומבלי להתייחס לקרן לנפגעי סמים ואלכוהול שהקימו לאחר מותה הטראגי.
דיור
ביל גייטן, לשעבר יד ימינו של ג'ון גאלינו והמעצב הזמני של בית כריסטיאן דיור, עיצב את דגמי תצוגת הקיץ בהשראת סגנונו הידוע משנות החמישים, של המייסד כריסטאן דיור. התצוגה התקיימה במסגרת מאוד אינטימית ובסלון המותג שבשדרת מונטנייה בפריז. הדוגמניות עברו במסלול צר בין המוזמנים, כשחלק משמלות הערב הארוכות והרחבות שלבשו, אפורות כצבע הקיר, או אדומות כדם, ליטפו את רגלי האורחים. בין המוזמנים אפשר היה לראות את השחקנית קמרון דיאז ואת בר רפאלי.
שקיפות הבדים וקלילות החצאיות הרחבות בדגמים - למרות שנתפרו מעשרות מטרים של משי וטול, עליהם חריזה עדינה של פרחים בשחור על לבן או לבן על שחור, העניקו לדגמים אווריריות וקלילות עכשוויות.
אלי סאאב
הצלחתו של המעצב הלבנוני אלי סאב, המשתתף באופן קבוע בשבוע האופנה עלית, מושכת לפריז מעצבים לבנונים רבים, אך רובם כמובן לא מגיעים לרמתו. סאאב הציג מלתחה עדינה, אוורירית, מורכבת משמלות תחרה שזורה בחרוזים. שמלות קלוש קצרות לשעות היום ושמלות ערב ארוכות צרות אך לא צמודות לערב.
הדפסי עלים ירוקים נראו על חצאיות רחבות בגזרת מותן גבוהה ועל צווארונים שנתפרו לרוחב החזה. יש להניח שנראה כמה משמלות הערב בעיצובו של סאאב על השטיח האדום בטקס האוסקר.
אלקסי מביל
המעצב הצרפתי הצעיר החביב על קרלה ברוני סרקוזי, הציג תצוגה שהייתה "סימפוניה של צבעי הקיץ". שמלות, בדרך כלל ארוכות, מבדי שיפון טול ודנטל ועליהן חריזה עדינה, או חליפות חצאית ארוכות עם מקטורן גברי. כל דגם הורכב מצבע אחד כולל איפור כל פני הדוגמניות וכובע ענק במבנה של פרח.
סטפן רולן
המעצב שנהנה מקהל לקוחות קבוע מקרב בתי המלוכה במזרח התיכון, מציג רק במסגרת האופנה עלית, העונה הוא התרכז בשמלות ערב ארוכות, עליהן קיפולי בדים או תכשיטים בצבעי שחור, לבן ואדום.
מקסים סימון
הצרפתי מקסים סימון בן ה-27 נחשב לכוכב עולה, במראהו הוא מזכיר את איב סאן לורן הצעיר, ובעבר שימש כאסיסטנט לניקולא גיסקייר בבית בלנסיאגה. הזמרות ביונסה ובת' דיטו כבר נמנות על לקוחותיו. זו העונה השלישית שהוא מציג במסגרת אופנת עילית, ולאחרונה נבחר למעצב הבית של בית ליאונרד הוותיק . "פיקסלים" היוו השראה לדגמי התצוגה המאוד לבישים שהציג. "אני לא מעצב תחפושות, אני מתרכז בעיצוב גזרה נכונה ובהדפסים יפים" הוא מסביר מאחורי הקלעים את פילוסופיית העיצוב שלו.
ורסצ'ה
האירוע החשוב והבולט ביותר הייתה ללא ספק התצוגה שקיים "אטלייה ורסצ'ה" קו אופנת העילית של הבית, אחרי שמונה שנים בהם נעדר ממסגרת שבוע אופנת העילית הפריזאי. אחרי שיתוף הפעולה עם רשת H&M העממית, ופעילות אינטנסיבית בתחום הבגד המוכן, השתתפות מחודשת בשבוע האופנה עלית חשובה מאוד לחיזוק תדמית הבית.
את דגמי הקוטור בחרה מעצבת הקו דונטלה ורסצ'ה, שזופה ובלונדינית כתמיד, להציג באולם בית הספר לאומנות. ואכן, כמסורת הבית, כל הדגמים בהקו ונצנצו, שמלות הערב הארוכות והצמודות שהוצגו, היו עשירות בחריזה בצבעי מתכת ושמלות בצבעי העונה בכתום וירוק שנתפרו מבדים ופייטים נוצצים היו הפעם בסגנון שנות העשרים, על פי קוד האלגנטיות האיטלקית של בית ורסצ'ה. צפוי קיץ חם.
- כל הצילומים: יפה עירון קוץ