רן מרגליות: מתאמן, אוכל, נושם וישן אופניים
לרוכב בן ה-23 יש חוזה בקבוצת "סאקסו בנק", והוא רוצה להגיע כמה שיותר רחוק: "המטרה היא להיות הישראלי הראשון בטור דה פראנס". לשם כך הוא מדווש בכבישי איטליה שבע שעות ביום, וחולק את אוטובוס התחרויות גם עם אלברטו קונטאדור
עוד ב-ynet ספורט:
- צפון קוריאה: בועה שקשה לחדור, גם בכדורגל
- ג'ודוקא ישראלי עוכב לחקירה בגרמניה
- למה אנחנו אוהבים את סטיב נאש?
"לשמחתי היו הרבה אנשים טובים במהלך הדרך שעזרו לי, כמו חברת 'אפקטיב' והחוזה החדש שיש לי עם חברת 'בלו'. זה מאפשר לי להסתכל על הספורט הזה כמקצוע שאפשר להתפרנס ממנו", סיפר מרגליות בראיון ל-ynet ספורט.
"ספורט היה ממני והלאה"
את רוב זמנו עושה מרגליות באיטליה, בביתו שבטוסקנה ובכבישים של המחוז בארץ המגף. רוכב יום יום בין חמש לשבע שעות, חושב, אוכל, ישן ונושם את הפדלים. "כדי להיות רוכב אופניים טוב אין הרבה סודות, צריך להתאמן נכון, לאכול נכון ולישון טוב. כל הוצאה אחרת נחשבת לבזבוז אנרגיה", הוא חולק עמנו את המידע "הסודי".
אבל לא תמיד זה היה מובן מאליו. מרגליות לא היה ספורטאי גדול בילדותו, וכפי שהוא עצמו הגדיר: "הייתי ילד צ'אבי, ואופניים היו בשבילי מעין טרנספורמציה. אני בעיקר זוכר את עצמי כילד בלתי ספורטיבי בעליל, בבית ספר תמיד העדיפו לשחק חמש על שש מאשר לבחור בי לכדורגל. ספורט היה ממני והלאה".
"יש משהו מאוד סקסי באופניים"
כדי להשיל מעצמו את הקילוגרמים העודפים, החל מרגליות לרכוב. הוא דיווש בכבישים של מודיעין ומכבים, עד שבגיל 16 החליט שזה מה שהוא רוצה לעשות בחיים. "המעבר למקצוענות זה תהליך שנוצר, מהרגע שגיליתי שיש עולם של רכיבה מקצוענית זה מאוד משך אותי", סיפר מרגליות.
"יש משהו מאוד סקסי בספורט הזה, מי שמסתכל בו מהצד ורואה את דבוקת הרוכבים צופה בדבר בלתי מושג. כשיצאתי להתחרות באירופה עם נבחרת ישראל ואחר כך עם קבוצה בלגית, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות".
כספורטאי יחידני, מרגליות היה זקוק לתמיכה (מעבר למשפחה). "על התפר שבין הצבא לזמן הנוכחי הכרתי את אלון ניסן, מנהל חברת 'אפקטיב', והוא זה שדחף אותי להעיז יותר", אמר מרגליות על נותן החסות הבכיר שלו.
הדרך עצמה לא הייתה פשוטה, ולוותה בלקיחת סיכונים מעבר לרכיבה ב-100 קמ"ש ויותר. מרגליות הצטרף לכמה קבוצות באירופה, אבל החליט לקחת הימור ולהיבחן בקבוצה הדנית של ביאן ריס.
"יש אלפי רוכבים שמוכנים להרוג כדי להגיע למקום שבו אני נמצא כיום. הבנתי שמה שאני צריך לעשות כדי שזה יקרה זה לקחת הימור, לקפוץ מהשלב החובבני למקצועני ולפרוץ קדימה", סיפר מרגליות. "נבחנתי בקבוצה במשך כמה חודשים, והחלטתי שזה עכשיו או לעולם לא. לשמחתי קיבלתי את ההזדמנות, עכשיו זה תלוי בי אם אצליח או לא".
"אלברטו הוא שם ומותג"
את מירב תשומת הלב בקבוצת "סאקסו בנק" מושך כמובן קונטאדור, אלוף הטור דה פראנס ב-2007 ו-2009, שנושל בתחילת החודש מתוארו הצרפתי ב-2010 וספג השעיה לשנתיים עקב שימוש בחומר אסור.
הספרדי טוען עד היום שמקור החומר האסור הוא בבשר מקולקל שאכל, אבל בית הדין הבינלאומי לערעורי ספורט אמר את דברו וקונטאדור לא ישוב להתחרות עד אוגוסט 2012. עקב כך, עלולה הקבוצה לספוג גם היא עונש, אם יוחלט להוריד לה ניקוד עולמי, שעלול להשפיע על מספר הטורים שהיא תוזמן אליהם.
"אלברטו הוא שם ומותג, אבל כשאתה נמצא בקבוצה שלו מבינים
שכל מי ששם הם אנשים מיוחדים. בפעם הראשונה שפגשתי אותו זה היה אבק כוכבים, אבל מהר מאוד מבינים שצריך להתייחס לכולם כמו אל בני אדם", אמר מרגליות.
לרוכב הישראלי אסור לדבר על המשפט של הספרדי ותוצאותיו, אך הוא הסכים לחלוק עמנו את תחושותיו: "זה באוויר כל הזמן, אבל זה מסוג הדברים שאין לי השפעה עליהם. יכולת ההשפעה שלי, ומידה גדולה מאוד גם של אלברטו, היא מאוד נמוכה. אנחנו צריכים להתרכז במה שאנו טובים בו - רכיבה על אופניים".
אם הכל יהיה כמתוכן, מרגליות עשוי להיות הישראלי הראשון בטור דה פראנס. "הטור זה המטרה והחלום, וזה דורש הרבה עבודה ובעיקר שאהיה טוב במה שאני עושה", אמר מרגליות.
"הטור עבורי מהווה דלק באימונים הקשים. רוב הזמן אין את הליווי של האנשים האחרים כמו בטור דה פראנס, אתה לבד בכביש, עם הזיעה והקור, וצריך למצוא מוטיבציה כלשהי. המחשבה על הטור עוזרת לי בזה".