גיל אגמון: "נגמר הבזאר הטורקי של ב.מ.וו"
טלטלה בשוק הרכב היוקרתי - מותגי היוקרה של ב.מ.וו ומיני, אשר עברו אשתקד לידי יבואנית מאזדה ופורד, ישווקו מעתה במחירים נמוכים משמעותית. המיני תתחיל ב-110 אלף, ב.מ.וו ב-165 אלף שקלים
בלי הנחות, יהיו כפול לקוחות? "מחיר המחירון הוא המחיר היחיד, וכל הלקוחות יקבלו את אותו מחיר בדיוק". כך הבטיח היום (ב') גיל אגמון, מנכ"ל יבואנית ב.מ.וו ומיני, כאשר חשף את אסטרטגיית השיווק החדשה של שני מותגי היוקרה. ולפחות על הנייר, אין ספק כי מדובר בשינוי דרמטי לעומת הנהוג כיום בשוק היוקרה בישראל, שבו נמכרת מכוניות בהנחות שמגיעות ל-25% ואף יותר ממחיר המחירון הרשמי.
היבואנית חשפה שורת הוזלות משמעותיות בכל הדגמים המיובאים לישראל, צעד אשר להערכת בכירי החברה יביא לשיפור של עשרות אחוזים במכירות כבר השנה. "המטרה היא להיות מותג היוקרה מספר אחת בישראל", מצהיר אגמון. לדבריו, שוק היוקרה הישראלי יצמח בשנים הקרובות בשיעור ניכר, ואף יכפיל את היקף המכירות תוך מספר שנים מ-3.5% מסך השוק כיום (כ-7,000 מכוניות), לכ-7% (כ-14 אלף).
ראוי להזכיר כי היבואנית, חברת דלק רכב - שמייבאת גם את מאזדה ופורד - רכשה בשנה שעברה את השליטה ביבואנית הקודמת, חברת קמור.
מכונית חדשה לא תעלה כמו משומשת
ביטול ההנחות עשוי להוביל לשינויים דרמטיים במבנה שוק היוקרה כולו, המבוסס כיום על מחירי מחירון ומחירי מכוניות משומשות אשר גבוהים לעתים בעשרות אחוזים מהמחירים בפועל. ביטול ההנחות הנהוגות במחירי המכוניות החדשות, יוביל לדברי אגמון להוזלה תואמת במחירי המכוניות המשומשות. שחר שמש, המשנה למנכ"ל היבואנית, סבור כי "כך ייגמר המצב שבו מכונית חדשה נמכרת במחיר זהה לזה של מכונית משומשת".דגם | מחיר קודם | מחיר חדש |
מיני ONE | (לא יובאה) | החל מ-110 אלף שקל |
מיני קופר | 165 אלף שקל | 149,500 שקל |
ב.מ.וו סדרה 1* | החל מ-165 אלף שקל | החל מ-165 אלף שקל |
ב.מ.וו סדרה 3* | החל מ-280 אלף שקל | החל מ-255 אלף שקל |
ב.מ.וו סדרה 5 | החל מ-425 אלף שקל | החל מ-355 אלף שקל |
ב.מ.וו X1 | החל מ-270 אלף שקל | החל מ-209 אלף שקל |
ב.מ.וו X3 | החל מ-344 אלף שקל | החל מ-299 אלף שקל |
ב.מ.וו X5 | החל מ-630 אלף שקל | החל מ-475 אלף שקל |
* דגמים חדשים
בכיר ביבואנית של אחד ממותגי היוקרה אומר ל-ynet כי להערכתו, ובניגוד לדברי אגמון, ייאלצו אנשי המכירות של ב.מ.וו ומיני לתת ללקוחות הנחות, אך סביר להניח בשיעור נמוך מבעבר. "המחירים שהם (יבואנית ב.מ.וו) פרסמו, גבוהים בלא מעט אחוזים מאלו שניתנו עד היום ללקוחות אחרי משא ומתן - והפער הזה נועד לדעתי לסבסד את המחיר של המשומשות".
"אין מחירים למקורבים"
אחת הבעיות העיקריות שבפניהן עומדת היבואנית היא תדמיתית: ב.מ.וו סובלת מבעיית תדמית מוכרת וארוכת-שנים, אשר מרתיעה לקוחות רבים. מיני מצדה, סובלת מבעיית תדמית שונה - מחיריה הגבוהים הפכו אותה למותג נישה, שהיקף מכירותיו הגיע במשך תקופה ארוכה לכמה עשרות בלבד בשנה. ב-2011, לאחר הוזלות בכמה דגמים עיקריים של מיני, הצליחה חברת קמור, היבואנית הקודמת, למכור מעט יותר מ-130 יחידות.
ביבואנית מודעים היטב לבעיות אלה, וסבורים כי יוכלו לפתור אותן בשנים הקרובות. לדברי אגמון, עצם שינוי שיטת התמחור יוביל לשיפור התדמית של ב.מ.וו, בכך שיקדם את מה שהוא מגדיר "שקיפות" - מחירים אחידים לכל הלקוחות, והפסקת מתן מחירים מיוחדים ל"מקורבים".
"אלה לא מחירי מבצע או מחירי החדרה", אומר אגמון. "אלה יהיו המחירים שיקבלו כולם, ועל-ידי התמחור הזה נביא הרבה יותר לקוחות לשוק היוקרה". ברק כהן, סמנכ"ל היבואנית והאחראי עם מותגי ב.מ.וו ומיני, מוסיף כי "אנחנו נביא לא רק לקוחות חוזרים או לקוחות של מתחרים, אלא גם לקוחות חדשים, שטרם חוו את שוק היוקרה בישראל עד כה".
"אי אפשר יהיה להתחרות בנו"
בדלק רכב סבורים כי שינוי שיטת התמחור גם יביא לצמצום משמעותי במכירות של מכוניות ב.מ.וו באמצעות יבוא אישי - מכירות אשר הגיעו בשנים האחרונות לכמה מאות יחידות בשנה. "ברמת המחירים החדשה, אי אפשר יהיה להתחרות בנו ביושר", מצהיר אגמון.
עם זאת, יש לציין כי על-פי רשות המסים, חלק מההתנהלות בשוק הייבוא האישי כיום רחוקה מזו המותרת על-פי חוק. כך למשל, חלק מרוכשי המכוניות בייבוא אישי - אשר ברובן משתייכות לקטגוריות היוקרה - מוכרים לרשות המסים כבעלי שכר מינימום, וחלקם אף רשומים כמובטלים.