חברות כרטיסי האשראי: האיפוק הצרכני נשבר
לדברי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, אחרי הרבעון האחרון של 2011 שהיה חלש במיוחד על רקע המאבקים הצרכניים שנמשכים זה מספר חודשים, דווקא בתחילת 2012 חל שינוי דרמטי שהפתיע את החברה. כאל הציגה עליה של 7% ברווח בשנת 2011
הצרכן הישראלי חוזר לגהץ כרגיל. על פי נתוני חברת כרטיסי האשראי כאל, אחרי מספר חודשים של ירידה בהיקפי הקניות של הציבור, על רקע המאבקים הצרכניים ומחאת יוקר המחייה, שנת 2012 נפתחה בצורה חיובית מבחינתם של חברות כרטיסי האשראי, "אנחנו רואים בבירור שהמגמה הזו משתנה בינואר, אנחנו רואים גידולים משמעותיים בינואר וזה בהחלט הפתיע אותנו לטובה", אומר ל ynet ישראל דוד, מנכ"ל חברת כאל.
- בכיר במסטרקארד העולמית: הלקוח הישראלי מוגן
החברה פרסמה היום את הדוחות הכספיים לשנת 2011 מהם עולה כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה עמד על 49 מיליון שקל גידול של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם זאת מדובר בירידה של כ-20% בהשוואה לרבעון הקודם (רבעון שלישי של 2011). "רבעון אחרון של השנה באופן קבוע הוא רבעון חלש יותר, והשנה הרבעון האחרון היה חלש במיוחד, זאת על רקע המאבק הצרכני וההתנהלות של הצרכן הישראלי", אומר דוד. לדבריו המגמה הזו התחילה כבר בחודש אוגוסט 2011, אבל בדצמבר היא היתה בולטת במיוחד.
התרחבות בשוק החוץ בנקאי
החברה סיימה את שנת 2011 עם רווח נקי של 230 מיליון שקל, עלייה של 7.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2011 הגיעו הכנסות החברה ל-1.1 מיליארד שקל.
סך העמלות שגבתה החברה בשנת 2011 מעסקאות בכרטיסי אשראי, עמד על כמיליארד שקל, 450 מיליון שקל נגבו ממחזיקי הכרטיסים ו -570 מיליון שקל נגבו מבתי עסק כאשר 187 מיליון מתוכם הועברו למנפיקים אחרים. נכון לסוף 2011, הסתכם האשראי שהעמידה החברה ישירות ללקוחותיה, שלא באמצעות הבנקים, על 2 מיליארד שקל.
החברה הרחיבה את פעילותה באופן ניכר במהלך השנה האחרונה בשוק כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים. רק לפני מספר ימים השיקה בשיתוף עם המשביר לצרכן כרטיס אשראי חדש שישמש את חברי מועדון הרשת. זאת במקביל להרחבת הפעילות בכרטיס you בשיתוף עם קבוצת אלון וכן הפצת המותג דיינרס בישראל. החברה סיימה את השנה עם כ-1.8 מיליון כרטיסים, עליה של 8.5% בהשוואה לשנה הקודמת, מתוכם, 611 אלף כרטיסים חוץ בנקאיים.
לדברי דוד הגדלת היקף הכרטיסים והגדלת נתח השוק של כאל, הנמצאת בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%), ירחיב גם את היקף השימוש בשוק כרטיסי האשראי. "העלייה ברווחי החברה מלמדת שהצלחנו בשנתיים האחרונות, לשנות כיוון ולהתמקד בשוק המקומי תוך כדי שיפור ברווחיות. כאל תמשיך להתמקד בשוק המקומי, תוך הרחבת מערך ההסכמים והשותפויות האסטרטגים שיבססו את המשך צמיחתה".