שתף קטע נבחר

כל הדרך לסנטה-פה

יונדאי מנסה להעיר שועלי השטח העירוני עם כלי אופנתי שעלול לחולל כאן מהומה

בעולם הגדול זוכה קטגוריית רכבי שטח עירוניים לפופולריות אדירה. אותם כלי רכב, במרבית המקרים לא יותר ממכונית רגילה בתחפושת קרב כלשהי, הפכו חביבים במיוחד על לקוחות בשוק האמריקני. ובארץ? בתחילת הדרך התקבלו אמנם ה-CRV והטויוטה ראב4 בזרועות פתוחות, אבל כיום המצב מעט שונה. בעקבות תג-מחיר גבוה למדי, קרוב לזה של כלי שטח גדולים ובעלי יכולת גבוהה, הצטמצמו משמעותית ממדי השוק. לכן אי אפשר לדמיין בארץ מצב דומה לזה המקובל בארה"ב, שם גדולה יותר הפופולריות של אלה על זו של משפחתיות למשל.

אוהבים לנגוס

כאן נכנסת לתמונה יונדאי, המעוניינת עד מאד בפלח שוק אטרקטיבי זה, בעיקר תדמיתית. הסנטה פה החדש, כך הם מאמינים, מספק את הסחורה הנדרשת, בעיקר לאחר הפסקת יבוא הקופה הנהדרת של היצרן.
גרסת הייצור של רכב הפנאי האופנתי מתוצרת יונדאי הוצגה לראשונה בדטרויט לפני שנה, שלא במפתיע אגב. הקוריאנים יודעים היטב כי זה יהיה שוק היעד העיקרי של המכונית החדשה. אצלנו הופיעה לראשונה הסנטה בתערוכת המכוניות אוטו-מוטור בפסח אשתקד.
לפחות על הנייר נראה הסנטה פה מעניין ביותר, בעיקר בגלל שכדרכה של יונדאי המושג "גדול" טבוע בדמו. הוא גדול ממתחריו הברורים, מאובזר מהם, מצויד במנוע בעל מספר צילינדרים גדול יותר, עם תוספת שסתומים, יותר נפח והספק מרבי עדיף. התחום היחידי בו מציג הסנטה פה צניעות-מה הוא המחיר - 169,900 שקל, כ-10,000 עד 20,000 זול ממתחריו.

כמה גדול?

למרות שאורכו של הסנטה-פה אינו גדול משמעותית מה-CRV של הונדה, ובסיס הגלגלים אפילו דומה, הרי שבזכות מרכב רחב ועיצוב יעודי הוא נראה גדול ממנו. הסנטה-פה מגיע אלינו עם מנוע ה-V6 בעל 24 שסתומים החדש של יונדאי בנפח 2.7 ליטר והספק מרבי של 180 כ"ס. מומנט שיא של 25 קג"מ מגיע ב-4000 סל"ד.
יחידת המנוע משודכת לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני (כמו טיפטרוניק). אגב, בעולם מוצע הסנטה פה גם עם מנוע 2.4 ליטר ו-150 כ"ס, ובקרוב גם עם מנוע דיזל מסילה-משותפת חדש מתוצרת יונדאי עם 115 כ"ס.
כמו מתחריו, גם הסנטה של יונדאי בנוי עם מרכב אחוד (כמו מכונית, לא כמו ג'יפ קשוח), מתליו נפרדים אך הוא אינו כולל יחסי העברה קצרים לשטח. לא, אין גם אפשרות לנעילת דיפרנציאל...
יודנאי מציעה את הסנטה-פה עם רמת אבזור גבוהה הכוללת בקרת אקלים, גג נפתח (חשמלי), חישוקים קלים, פנסי ערפל וכאמור תפעול ידני לתיבה האוטומטית. בצד הבטיחותי כולל הסנטה-פה צמד כריות אוויר, ABS ו-EBD - חלוקת בלימה אלקטרונית בין חלק קדמי לאחורי.

הנקודה הישראלית

אחת הנקודות החשובות מבחינת השוק הישראלי היא העובדה שהסנטה מציג כאן לראשונה את מנוע ה-2.7 ליטר החדש של היצרן הקוריאני. מנוע זה יגיע אלינו בעתיד הלא רחוק גם בטראג'ט, המיניוואן של יונדאי. בעתיד קצת יותר רחוק הוא יחליף גם את יחידת הכוח הקטנה יותר (2.5 ליטר) בסונטה V6 שמשווקת גם אצלנו. אגב, שינוי זה יתרחש במקביל למתיחת פנים של הסונטה במהלך השנה. מכל מקום, ביונדאי בוחנים גם את האפשרות להביא את גרסת הטורבו-דיזל שתגדיל ללא ספק את קהל היעד.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראה טוב הסנטה, חייבים להודות
מכאן אפילו טוב יותר...
אנחנו מכירים את הפטנט מאיפ`שהו?
יש, יש רשת מטען לטובת סיר הבשר
ויש סביבת נהג נחמדה
ואפילו בורר הילוכים לתיבה האוטומטית - רגע, זה טיפטרוניק?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים