שתף קטע נבחר
 

שברולט וולט - אין קונים, והייצור מושהה

מכירות מכונית הכלאיים של שברולט ממשיכות לדשדש, ובסוכנויות הצטבר מלאי ללא קונים. בג'נרל מוטורס נאלצו להודיע כי הם עוצרים את הייצור ליותר מחודש

ירוק זה אופנתי - אבל (בינתיים לפחות) לא כל-כך משתלם. ג'נרל מוטורס, יצרנית שברולט, הודיעה על סגירה זמנית של מפעל הייצור שמייצר את הוולט - מכונית הכלאיים בעלת מנוע חשמלי ומנוע בנזין לצורך טעינה. מדובר במכונית החשובה ביותר לתדמית החדשה של GM, והיא תוצר של שנות פיתוח ארוכות ויקרות. אלא שלמרות העניין הרב שהיא מעוררת בתקשורת, הציבור לא השתכנע והמכירות נמוכות בהרבה מהצפוי.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

שברולט וולט. מתקשה למצוא קונים (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
שברולט וולט. מתקשה למצוא קונים(צילום: תומר פדר)

 

ג'נרל מוטורס מדווחת על מכירות של 1,023 יחידות בלבד בפברואר, וגם זה מבטא התאוששות מסוימת לאחר ההתרסקות בינואר - 603 יחידות בלבד. לצניחה הזו הייתה אחראית, בין היתר, פרשיית ההתלקחות הספונטנית של וולט שהשתתפה במבחן בטיחות פדרלי. התלקחות זו הובילה לחקירה של בטיחות המכונית, ולנזק תדמיתי קשה שפגע במכירות. החקירה, אגב, הסתיימה בהכרזה לפיה הוולט איננה מסוכנת כפי שנחשד בתחילה.

 

בעקבות המכירות הנמוכות - 7,671 יחידות בלבד בשנת 2011 לעומת יעד של 10,000 יחידות - בג'נרל מוטורס נאלצים כעת להשהות את הייצור. ביצרנית מדווחים על מלאי של כ-6,300 יחידות בסוכנויות, מה שיספיק בקצב המכירות הנוכחי ליותר מ-150 ימי מכירות. לכן הייצור במפעל המייצר את המכונית יופסק לחמישה שבועות, בתקווה שהיעלמות פרשיית ההתלקחות תחזיר את הלקוחות לאולמות התצוגה. בכל מקרה, ב-GM כבר לא מאמינים שימכרו 60 אלף וולט כפי שחזו בתחילה לשנת 2012, ונראה כי יעד ריאלי יותר יהיה פחות מ-15 אלף יחידות.

 

מצבה הקשה של הוולט מודגש עוד יותר בהשוואה למתחרתה העיקרית, ניסאן ליף. למרות טווח הנסיעה המוגבל והיעדר מנוע מאריך-טווח, הליף נמכרה בכמות גבוהה יותר אשתקד - 9,674 יחידות. השנה מכירותיה דומות לאלה של הוולט, כאשר בינואר נמכרו ממנה יותר יחידות ממתחרתה האמריקאית, ובפברואר משמעותית פחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים