שתף קטע נבחר

ניסאן קאשקאי: תוך כמה זמן מוחלפת כרית אוויר?

חוקי המדינה מחייבים יבואנית רכב להחזיק מלאי של חלקי חילוף. במידה וחלק כלשהו חסר, היא חייבת לספקו תוך שבוע עד שבועיים במקרים מסויימים. בקרסו היו אמנם נדיבים עם רכב חלופי, אך נדרשו לשישה שבועות

הידעתם? החוק מחייב יבואנית לספק חלקי חילוף לרכב אותו היא משווקת תוך שבעה ימים מההזמנה. אם לא עמדה בכך, עליה להוכיח שעשתה הכל להזמין את החלקים, ואז לספקו תוך פרק זמן כפול - 14 יום.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

מוסך רנו-ניסאן. חברת קרסו לא מכירה את החוק? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מוסך רנו-ניסאן. חברת קרסו לא מכירה את החוק?(צילום: רועי צוקרמן)

 

אלא שכפי שמגלים בעלי רכב בישראל, היבואניות לא תמיד עומדות בכך. כך גילתה גם ד‭,'‬ אשר הניסאן קאשקאי שבבעלותה הוכנס ב‭8-‬ בינואר השנה למוסך המרכזי של היבואנית קרסו-מוטורס, בראשון-לציון. זאת עקב תאונה שבעקבותיה נזקק הרכב לתיקוני פחחות והחלפת כרית אוויר מסוג וילון, המגינה על ראש הנוסעים.

 

תיקוני הפחחות הושלמו, אך לד' הובהר כי המוסך ממתין לכרית שתגיע מחו"ל. בינתיים מסרה היבואנית לד' רכב חלופי. ולא רק זאת, אלא שגם את בעיית הנהיגה ברכב השכור - שתי האחיות הנוהגות בניסאן הן בנות 18 ו-21, וברכב ההשכרה מותר לנהוג מגיל 24 ומעלה - פתרה היבואנית על-ידי ביטוח מיוחד לאחות המבוגרת יותר, והבטחה למימון תוספת ביטוח עבור האחות הצעירה, לאחר שהמשפחה תמצא חברה מתאימה. את האפשרות שיימסר לאחיות רכב יבואנית, או שכור שאינו מוגבל בגיל, דחתה היבואנית.

 

בינתיים עברו שבועיים, והקאשקאי נותר במוסך. אנשי היבואנית הציעו לממן למשפחה מוניות בסכום של 100 שקל ליום תמורת קבלות, אך את הרכב השכור היה צורך להחזיר. החלק אותר אגב, אבל נמסר למשפחה כי הוא יוטס לארץ רק שבוע לאחר מכן. סכום ההחזר לשימוש במוניות עלה ל‭250-‬ שקל, והרכב השכור נשאר אצל המשפחה.

 

אז כמובן שאין לנו טענות לגבי הדרך בה ארגנה היבואנית רכב חלופי. יש לנו כן בעיה עם ההסתבכות באספקת החלק הנדרש במסגרת פרק הזמן הקבוע בחוק. "לצערנו, עקב חוסר במלאי, הגיע הפריט לארץ רק ב‭12-‬ בפברואר, וב‭16-‬ בחודש הסתיימה העבודה על הרכב‭,"‬ נמסר לנו. מדובר בלא פחות משישה שבועות תמימים, במקום שבועיים כנדרש. לא פשוט יותר היה לדאוג לחלף חיוני שכזה במחסן מבעוד מועד?

 

זוכרים את הכתמים בסוזוקי?

עדכון לגבי פרשת הכתמים בתקרות של סוזוקי ‭.SX4‬ לאחר שהשמאי לוי יצחק העריך כי החלפת ריפוד הגג המוכתם תגרום לירידת ערך של ‭2%‬, הזמינה אותו יבואנית סוזוקי לבחון כיצד מתבצעת ההחלפה. לאחר הביקור תיקן לוי את הערכתו: "יש שני סוגי ריפוד תקרה: מודבק שהחלפתו גורמת לירידת ערך של ‭,2%‬ ויחידה שלמה שמחוברת בברגים, כמו בדגם המדובר. לפיכך אין בהחלפה כזו ירידת ערך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים