אודי A3 החדשה - אין הפתעות, אצלנו בספטמבר
הגרסה העדכנית של הקומפקטית היוקרתית תגיע לישראל כבר בספטמבר הקרוב. המתכון כולל הפחתת משקל ותוספת אבזור. המחיר? תנו מבט בב.מ.וו סדרה 1
אודי משיקה בתערוכת ז'נבה את הדור השלישי של ה-A3, המשפחתית הקומפקטית-יוקרתית. הדגם החדש הוא הראשון בקונצרן פולקסווגן, שמשתמש בפלטפורמה החדשנית המאפשרת חסכון משמעותי בעלויות ייצור ופיתוח. ה-A3 החדשה דומה במידותיה לדגם היוצא, אך קלה ממנו בכ-80 ק"ג - בין היתר תודות למכסה מנוע וכנפיים מאלומיניום. המשמעות - כך אודי - היא חסכון של כ-12% בדלק.
שיווק הדגם החדש באירופה יחל תוך זמן קצר, אך לישראל היא צפויה להגיע רק במהלך חודש ספטמבר, כך נמסר ל-ynet מצ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
עיצוב ה-A3 החדשה אינו מפתיע, כפי שמעידות התמונות. כך למשל ניתן לזהות את ה-A3 היוצאת וה-A1 המודרנית. מידות המכונית עומדות על אורך של 424 ס"מ (ללא שינוי), רוחב של 178 ס"מ (1.5+), גובה של 142 ס"מ (ללא שינוי) ובסיס גלגלים צנוע יחסית שגדל בשני ס"מ ל-260 ס"מ. הדגם החדש, כמו קודמיו, יוצע בתחילה רק עם מרכב האצ'בק בעל שלוש דלתות.
היצע יחידות הכוח מוכר אף הוא, וכולל מנועי טורבו בלבד: 1.4 ליטר עם 122 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, או 1.8 ליטר עם 180 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. הדגם הבסיסי יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות, יגיע למהירות מרבית של 203 קמ"ש ויציג תצרוכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר בממוצע - כך אודי.
הגרסה החזקה יותר תאיץ בתוך 7.2 שניות ולמהירות מרבית של 232 קמ"ש, ותצרוכת הדלק המוצהרת שלה עומדת על 17.8 ק"מ לליטר. בנוסף יוצע מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית (8.6 שניות, 216 קמ"ש, 24.4 ק"מ לליטר).
אודי תוסיף בהמשך גרסאות נוספות, בהן כלאיים, הנעה כפולה וצמד מנועים נוספים (1.4 ליטר בנזין עם ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק ו-1.6 ליטר דיזל). בעתיד הרחוק יותר, צפויות להצטרף למבחר גם גרסאות הביצועים S3 ו-RS3.
עוד נמסר כי ה-A3 החדשה תציע שפע אבזור מותרות ובטיחות, כאשר חלק נכבד ממנו ידרוש תשלום נוסף. ברשימה חלקית ביותר ניתן לציין מסך מולטימדיה נשלף, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים, חיבור אינטרנט WLAN ומערכת שמע יוקרתית עם 14 רמקולים.
מחיר ה-A3 החדשה יעמוד בגרמניה על החל מ-21,600 יורו (כ-108 אלף שקל), בישראל היא צפויה להתחיל במחיר דומה לזה של ב.מ.וו סדרה 1, ויש להניח גם מרצדס A קלאס שתגיע אחריה - כ-165 אלף שקל.