שתף קטע נבחר

זה ג'יפ זה?

קוראים לו וויליס אבל רכב התצוגה החדש של ג'יפ שונה מאוד מהכלי המיתולוגי

אל תתנו למראה הקלאסי והמוכר כל-כך להטעות אתכם. למרות השם וויליס, שאינו מבשר באזניכם קדמה מיוחדת כנראה, מדובר כאן במכונית תצוגה חדשה של ג'יפ, שונה לחלוטין מכלי השטח האמריקאי הוותיק.
חובבי ג'יפ אדוקים יפלו וודאי שוב מהכסא - לאחר שהתאוששו קמעה מחשיפת הליברטי שהחליף את הצ'ירוקי - כשייוודע להם שמאחורי המראה השמרני משהו ניצבת טכנולוגיה מודרנית. מי שנחרד מהמתלים הנפרדים מלפנים בליברטי, יזדעזע כנראה מהתגלית שלוויליס 2001 מתלים נפרדים מלפנים (עצמות עצה), אפילו מאחור (רב-חיבורי), שלא להזכיר שלדת אלומיניום מתקדמת. המרכב עצמו של רכב התצוגה עשוי סיבי פחם, אולם קרייזלר מתכננים בעזרתו בעיקר להציג את היתרונות בבניית הכלי (אם יגיע לייצור) מחומר פלסטי שמיוצר בהזרקה. זה קל ב-50% מחלק פח דומה וגם זול יותר לייצור. קריזלר טוענת שמרכב בנוי בשיטה זו, ששימש אותה גם במכוניות תצוגה אחרות, הוא שמאפשר ליצור חלקים עם עיצוב כה ייחודי.

מנוע של מיני

הגריל, חיפויי הגלגלים ואפילו הפרופורציות דומות מאוד אבל המבנה שונה מאוד ומאפשר גם משקל קל של 1315 ק"ג. על שינועם לא מופקד הפעם מנוע שישה בטור עטיר נפח אלא אלף שש מאות. מדובר במנוע ה-1.6 ליטר החדש שהוצג לראשונה במיני החדשה ופותח בשיתוף עם ב.מ.וו. בוויליס משודך למנוע מגדש טורבו כדי לייצר 160 כ"ס. הוויליס מצויד בתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים, והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח. הכוח עובר לכביש דרך גלגלים במידות גדולות עם חישוקי "22. הוויליס מגיע ל-140 קמ"ש ומזנק ל-60 מי"ש (96 קמ"ש) ב-10.2 ש'. תא הנוסעים כולל שילוב אלומיניום חשוף יחד עם עור למושבים, ומערכת תקשורת מודרנית ביותר.
למרות בסיס גלגלים ארוך יותר (241 ס"מ), הוויליס 2001 קצר מהרנגלר (362 ס"מ). הוא גם רחב ונמוך יותר לטובת הורדת מרכז הכובד. עם זאת מרווח הגחון גדול יותר. קרוב לוודאי שרכב זה לא ייוצר, אך כמו הג'יפסטר - הוא בהחלט רומז לכיוון העתידי של חטיבת ג'יפ עם מחליף הרנגלר העתידי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג`יפ וויליס
טכנולוגיה מתקדמת...
תחת מעטה כמעט מוכר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים