ב.מ.וו i8 היברידית - עכשיו עם גג פתוח
יצרנית היוקרה הגרמנית רומזת על כוונתה לשווק את מכונית הכלאיים המתקדמת גם עם גג נפתח, ועושה זאת בעזרת מכונית תצוגה בשם i8 ספיידר
ב.מ.וו פרסמה תמונות ופרטים על ה-i8 ספיידר, מכונית תצוגה שתהפוך כנראה לגרסה פתוחה של מכונית הכלאיים הספורטיבית. משפחת דגמי ה-i היא התשובה של הגרמנים לדגמי הכלאיים של לקסוס, אודי ומרצדס, ולמעשה אמורה להביא את היצרנית סוף סוף לעלם ההיברידי האמיתי. שכן עד עתה, הפתרונות ה"ירוקים" שמציעה החברה ממינכן, נראים יותר כתשלום נדרש למחלקת השיווק, ופחות כאמצעי אמיתי לחסכון משמעותית בדלק והקטנת זיהום.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הפסד עתק לבטר פלייס: 1.5 מיליארד שקל מ-2009
ל-i8 ספיידר מנוע בנזין עיקרי (עם שלושה צילינדרים מוגדשים ו-223 כ"ס), אך המנוע החשמלי בה חזק משמעותית מבדגמי כלאיים קיימים של המותג, ומציע 131 כ"ס. המכונית הזו גם בעלת יכולת לנוע לטווח ארוך יחסית של עד 30 ק"מ ללא בנזין כלל. טעינת מצברי הליתיום-יון בהם מצוידת ה-i8, תארוך שעה ו-45 דקות בלבד, ומשקע טעינה רגיל.
הספיידר מקרבת את ה-i8 לשפת העיצוב הסדרתית. לכן למשל היא מאבדת את הדלתות השקופות שהיו לדגם התצוגה המקורי. מערכת הכלאיים תאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בחמש שניות, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. יש לה הנעה כפולה לא-קבועה, כאשר המנוע החשמלי מניע את הגלגלים הקדמיים, ומנוע הבנזין את האחוריים. בפעולה משולבת, ה-i8 ספיידר תהיה חסכונית מאוד בבנזין, ותציג תצרוכת דלק ממוצעת של 33.3 ק"מ לליטר - כך על-פי בדיקות מעבדה בתקן האירופי המקל יחסית.
הספיידר מעט קצרה מהקופה, עם אורך כולל של 448 ס"מ, בסיס גלגלים של 265 ס"מ, רוחב נדיב של 192 ס"מ וממד גובה מצומצם כמתבקש של 121 ס"מ. ב.מ.וו ציידה גם אותה בדלתות הנפתחות כלפי מעלה, אך ספק אם אלו יוצעו בדגם הסדרתי, שגם צפוי להצטייד בגג בד מתקפל שגרתי. למרות מידות נדיבות יחסית שדומות לאלו של משפחתית קומפקטית סדאן, ה-i8 ספיידר מציעה מקום לשני נוסעים בלבד, ותא מטען בעל נפח זעיר של 100 ליטר.