לקסוס ES - הדגם הכי חשוב עובר מקצה שיפורים
עם כל הכבוד לארסנל הלא-קטן של מכוניות לקסוס המשווקות בישראל, את הדגם החשוב ביותר עבור מותג היוקרה היפני, אנחנו לא ממש מכירים. האם ה-ES תגיע לכאן בכל זאת?
לקסוס ES, המכונית הנמכרת ביותר של מותג היוקרה היפני-אמריקאי מזה 15 שנה, הוצגה בדור חדש לחלוטין בתערוכת ניו-יורק. הפעם, שישה דורות אחרי ה-ES המקורית שהושקה ב-1989, הבסיס הוא לא טויוטה קאמרי אלא דווקא האבאלון (Avalon) הגדולה והמהודרת יותר. כתוצאה מכך צמחו המידות משמעותית, כולל מרחב המחייה המשופר הנגזר מכך - לטענת לקסוס.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- מוזילים מכוניות: שברולט ספארק ופולקסווגן פולו
ה-ES היא מכונית בגודל בינוני במונחים אמריקאים, ומציעה - כמו תמיד בסדרה - הנעה קדמית. לקסוס ממצבת אותה מסורתית כאלטרנטיבה שמרנית-לא-ספורטיבית למותגי יוקרה אחרים (גרמנים בעיקר), לפחות ביחס ל-IS הקטנה ול-GS בעלות ההנעה האחורית. לראשונה, ובהתאם למקובל בעידן הירוק, תוצע גם גרסת כלאיים "נקייה" וחסכונית בדלק.
הדגם החדש מיישר קו-עיצובי עם משפחת הדגמים המעודכנת של המותג, ובמיוחד עם ה-GS החדשה ששיווקה בישראל החל לאחרונה. מידותיה של ה-ES צמחו כאמור: אורכה עומד על 489.5 ס"מ (2.5+), בסיס הגלגלים גדל בכחמישה ס"מ ל-282 והרוחב עומד על 182 ס"מ (ללא שינוי). ממד הגובה צמח בשני ס"מ ל-145. כל אלה יאפשרו תוספת משמעותית למרחב הפנימי: מרווח הברכיים למשל, צמח בשבעה ס"מ, ומרווח הרגליים בעשרה.
למרות הצמיחה במידות, ה-ES קלה בכ-40 ק"ג מקודמתה, נתון שאמור לסייע בתצרוכת דלק נמוכה יותר, אשר תעמוד בגרסת הכלאיים על 17 קמ"ל
בממוצע, נתון מכובד לרכב יוקרתי במשקל של כ-1,600 ק"ג.
ה-ES 300h תציע מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שישודך למנוע חשמלי. נתוני הספק ומומנט לא פורסמו. כן תוצע גרסת בנזין שגרתית, עם מנוע 3.5 ליטר (V6), במתכונת דומה לזו שמשווקת ב-ES היוצאת. גם כאן לא פורסמו נתוני הספק ומומנט, אך נמסר כי המנוע ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
גם בישראל?
ה-ES לא שווקה בעבר בשוק הישראלי - אצלנו השיווק החל עם ה-LS, ומאוחר יותר הצטרפו אליה ה-IS וה-GS, לצד רכב הפנאי RX והקומפקטית-כלאיים CT. מחברת יוניון מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, נמסר ל-ynet כי שיווק ה-ES החדשה נמצא בבחינה, ועדיין לא התקבלה החלטה בנושא.