פורשה רכשה את מסלול המירוץ האיטלקי נארדו
המסלול העגול והארוך שמשמש לבדיקת מהירות מרבית של מכוניות, נרכש על-ידי יצרנית מכוניות הספורט פורשה. במסלול נקבעו כמה שיאי מהירות בשנים האחרונות, ובשל גודלו החריג ניתן לראותו אפילו מהחלל החיצון
פורשה, יצרנית מכוניות הספורט הגדולה והמצליחה בעולם, רכשה לאחרונה את מסלול הניסוי המפורסם נארדו (Nardo). המסלול, הנמצא בחלקה הדרום-מזרחי של איטליה, נועד לבחינת מהירות מרבית של כלי רכב, כאשר בפברואר 2005 נקבע בו שיא מהירות לרכב סדרתי. הייתה זו קוניגסג CCR השוודית, שהאיצה במסלול למהירות של 387.87 קמ"ש וזכתה תודות לכך לפרסום נכבד. שיא זה, ששבר את שיאה של מקלארן F1 מ-1997 (כ-372 קמ"ש באותו מסלול), לא החזיק זמן רב - ונשבר שנית כבר באפריל אותה שנה, כאשר פולקסווגן ביצעה נסיעת מבחן לבוגאטי ויירון, בה נרשמה מהירות מרבית של לא פחות מ-408.47 קמ"ש. שיאה של בוגאטי נקבע במסלול הישורת של פולקסווגן.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet
צפו בווידאו: קוניגסג מנפצת את שיא המהירות בנארדו
מסלול נארדו הוא מסלול עגול, הבנוי בזווית פנימית חדה ואורכו גדול - 12.5 ק"מ. תודות לכך, ניתן לזהותו בנקל אף מהחלל החיצון, כפי שממחישה התמונה המצורפת לכתבה. תכנונו ההנדסי מאפשר לבצע בדיקת מהירות ללא צורך בהפניית גלגל ההגה - הכוח הצנטריפוגלי, המושך את המכונית החוצה מהפנייה, מבוטל על-ידי זווית המסלול החדה. זאת, כל עוד נוהגים במהירות המתאימה לנתיב.
במסלול ארבעה מסלולים לבחינת מכוניות ואופנועים, בהם המהירות הנטרלית - זו המאפשרת נסיעה ללא צורך בהיגוי - עומדת על 100 קמ"ש במסלול הפנימי, 140 בשני, 190 קמ"ש בשלישי ו-240 קמ"ש במסלול הנסיעה החיצוני. זו האחרונה היא גם מהירות הנסיעה המורשית במסלול בימים בהם הוא פתוח לקהל הרחב, ונסיעה במהירות גבוהה יותר מחייבת את שכירת המסלול לנהג בודד. מלבד מסלולים אלו, נארדו מציע גם מסלול בחינה רחב למהירות מרבית של משאיות, שם המהירות הנטרלית עומדת על בין 80 ל-140 קמ"ש בהתאם למיקום המשאית בתוך המסלול.