שתף קטע נבחר
 

נראה כמו סוויפט, עם 7 מושבים: סוזוקי ארטיגה

סוזוקי נכנסת לפלח המיניוואנים הקומפקטיים בהודו עם הארטיגה, רכב שבעה מושבים חדש שמזכיר את הסוויפט ויוצע רק עם תיבה ידנית. ספק אם יגיע לישראל

סוזוקי החלה בשיווק של מיניוואן קומפקטי חדש בהודו. הרכב, שמכונה ארטיגה (Ertiga), יתחרה במיניוואנים מבוססים של טויוטה, טאטא ומהינדרה. זוהי כניסה מאוחרת של סוזוקי לפלח השוק הפופולארי, אם כי היפנים - ששולטים בכמחצית משוק הרכב ההודי - מעריכים שלא יתקשו להחדיר את הרכב החדש לשוק. למעשה, הם חוזים כי בשנת המכירות המלאה הראשונה, מכירותיו יעמדו על כ-50% מפלח שוק המיניוואנים.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

הארטיגה דומה מלפנים לסוויפט, שגם תרמה את הפלטפורמה. אלא שמדובר ברכב גדול בהרבה, עם אורך של 426.5 ס"מ - 41.5 יותר מהסוויפט (385 ס"מ). גם בסיס הגלגלים צמח משמעותית, עם 274 ס"מ לעומת 243 בסופר-מיני היפנית (31+). ממד הרוחב לא השתנה (169.5 ס"מ), ואילו הגובה צמח משמעותית מ-151 ס"מ בסוויפט ל-168.5 בארטיגה. כל זאת אמור להבטיח מקום מספק לשבעה נוסעים, כך על-פי סוזוקי.

 

 

הדגם החדש יוצע עם שני מנועים: בנזין בנפח 1.4 ליטר עם ארבעה צילינדרים, 95 כ"ס ו-13.2 קג"מ, או טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר, עם ארבעה צילינדרים, 90 כ"ס ו-20.4 קג"מ. מנוע הדיזל מגיע משיתוף הפעולה בין סוזוקי לפיאט. שני המנועים ישודכו לתיבת חמישה הילוכים ידנית, שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים. בשלב זה אין כוונה לשווק גרסה אוטומטית של הרכב החדש.

 

 

כמקובל בהודו, רמת הגימור הבסיסית תהיה אכן כזו, ולא תכלול אבזרי מותרות הנחשבים תקניים בישראל - כמו חלונות חשמל, נעילה מרכזית או רדיו. רמות גימור גבוהות יותר יכללו את כל אלו, כמו גם כניסה ללא מפתח וחיבור USB. אבזור הבטיחות יהיה דל במיוחד, ויכלול שתי כריות אוויר ברמת הגימור הגבוהה בלבד, כאשר ABS יהיה אף הוא אופציה בתוספת תשלום. על בקרת יציבות אלקטרונית כמובן אין מה לדבר, ופירוש הדבר כי לפחות לפי שעה, הארטיגה לא יוכל להגיע לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוזוקי ארטיגה
הבסיס: סוזוקי סוויפט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים