טויוטה תציג מתחרה ליונדאי i25 אקסנט
טויוטה רוצה להתחרות עם דצ'יה הרומנית וטאטא ההודית, ותעשה זאת באמצעות מכונית זולה במיוחד לשווקים מתפתחים, שעשויה להגיע אף לאירופה כמתחרה ליונדאי i25 אקסנט. רמז ראשון - בסין
טויוטה תנצל את תערוכת אוטו צ'יינה (Auto China) שתיפתח לקהל הרחב ביום שישי הקרוב בבייג'ינג, כדי להציג מכונית עממית וזולה במיוחד. המכונית, שאמורה להיות בסיסית ולהתחרות בקטגוריה של יונדאי i25 (אבל כנראה תהיה זולה ממנה בחלק מהשווקים), היא התשובה של טויוטה להצלחה שרושמות מכוניות בסיסיות מבית דצ'יה הרומנית וטאטא ההודית.
בתערוכת בייג'ינג, טויוטה מציגה שתי גרסאות של המכונית החדשה. שמה הוא דיר קין (Dear Qin), שילוב של המילה "יקר" באנגלית ו"יקיר" או "אדם קרוב" במנדרינית. מכוניות התצוגה הגיעו לתערוכה בגרסת האצ'בק עם חמש דלתות, ובגרסת סדאן עם ארבע דלתות - ושתיהן מעניינות מאוד גם עבור השוק הישראלי, אם טויוטה תחליט לשווקן גם בתקינה אירופית. אם זה יקרה, זו תהיה כניסה ראשונה של טויוטה לפלח המשפחתיות הקטנות, שנשלט בישראל על-ידי יונדאי.
היפנים לא מפרסמים נתונים טכניים של המכוניות, שמוגדרות עדיין כדגמי תצוגה. אותו הדבר נכון גם למכונית התצוגה השלישית של טויוטה בסין, ששמה יאנדונג שואנגקינג (Yundong shuangqing). פירוש השם, שהגיע ממנדרינית, הוא "תנועה על עננים (עם) תמיכה כפולה". תנועה על גלגלים היא סיסמת המכירות של טויוטה בסין, ואילו תמיכה כפולה אמורה לרמוז על הנעת הכלאיים של המכונית.
היאנדונג שואנגקינג, שאינה מיועדת בשלב זה לייצור, אמורה לקדם את טכנולוגיית הכלאיים המצליחה של טויוטה גם בשוק הסיני. היא עוצבה על-ידי מרכז המחקר והפיתוח המקומי של טויוטה, ונועדה בעיקר לעיניים סיניות.