שתף קטע נבחר
 

"הציגו דו"ח שביעות רצון בתחבורה ציבורית"

ועדת הכלכלה דורשת ממשרד התחבורה לחשוף דו"ח שמבקר את רמת השירות של מפעילי התחבורה הציבורית. ח"כ מקלב: "לא יכול להבין למה כלי הבקרה מוחבא מעיני הציבור"

ועדת הכלכלה דנה היום (ד') בסוגיית הפיקוח על התחבורה הציבורית בישראל, ובעיקר על מפעילי קווי האוטובוס. הדיון, שהגיע בעקבות עתירה של התנועה לחופש המידע בדרישה לפרסום דו"ח רמת השירות, נוהל לבקשת ח"כ אורי מקלב. בישיבת הוועדה נכחו נציג מטעם התנועה לחופש המידע, שטען כי משרד התחבורה איפשר לתנועה לעיין בדו"ח, אך לא להעתיקו.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

מרוצים מהשירות? (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מרוצים מהשירות?(צילום: מוטי קמחי)

 

ח"כ יצחק וקנין אמר כי לא הצליח להבין מדוע הדו"ח אינו מפורסם. "אפעל בכל הכוח כדי שהדבר הזה יהיה שקוף ואם צריך אף אגיש הצעת חוק בעניין". שלמה כץ, נציג מטעם משרד התחבורה בדיון וממונה הפיקוח הארצי של המשרד, אמר בדיון כי הפיקוח שמבוצע יעיל במתכונתו הנוכחית, וכי הוביל לירידה בהיקף האיחורים באופן ניכר. יהודה אלבז, מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, אמר כי הפיקוח מבוצע על-ידי חברה חיצונית שנבחרה במכרז, ושתוקף העסקתה יפוג בתוך כחצי שנה.

 

לטענת ח"כ מקלב, כאשר ביקש ממשרד התחבורה לקבל לידיו את דו"ח הפיקוח, נטען בפניו כי הדבר יוביל לפגיעה בתחבורה הציבורית. "אני לא יכול להבין למה הכלי היחיד של משרד התחורה לבקרה על מפעילי התחבורה הציבורית, מוחבא מעיני הציבור". בסיכום הישיבה הוחלט לקיים דיון נוסף בנושא, מיד לאחר שמשרד התחבורה ידווח לוועדת הכלכלה על מועד פרסום המכרז לבחירת גוף מפקח חדש.

 

כן נדרש המשרד להעביר לוועדה נתונים בנוגע לעלות העסקת החברה החיצונית, מרכיבי הבקרה והממצאים מאז שנת 2005. כמו-כן התבקש המשרד לפרט בנוגע לקרן שהוקמה לאגירת כספי הקנסות שמשלמים מפעילי התח"צ, קרן שלטענת המרד משמשמת לשיפור התחבורה ההמונית בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרוצים משירות האוטובוסים? משרד התחבורה יודע, ולא מפרסם
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים