ניסאן ג'וק תחת מתקפה - שברולט טראקס בדרך
שברולט פרסמה תמונה ראשונה של הטראקס, רכב פנאי צנוע-מידות שיתחרה בניסאן ג'וק המצליח. השיווק צפוי להתחיל בראשית שנה הבאה - עם מנוע טורבו
שברולט תציג בתערוכת פריז (ספטמבר 2012) את הטראקס (Trax) - רכב פנאי חדש וקטן, שיתחרה בניסאן ג'וק על משבצת ה"נראה כמו רכב שטח, אבל ממש לא מיועד לכך". הטראקס הוא אח-תאום לאופל מוקה (Mokka) שהוצג בז'נבה בחודש מרס שעבר, וביואיק אנקור (Encore) שהוצג עוד קודם לכן בתערוכת דטרויט. כל השלושה צפויים אגב להגיע לארץ - ביואיק ושברולט תחת מטריית UMI, אופל בעזרת חברת שלמה.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- בעלי רכב היכונו: בעתיד תשלמו על כל ק"מ נסיעה
שברולט לא מפרסמת בינתיים נתונים טכניים כלשהם. אבל ברור - לאור הנתונים הצפויים להיות דומים לאנקור והמוקה - כי מדובר בדגם הדומה באורכו ורוחבו למשפחתית קומפקטית. האורך עומד על 428 ס"מ בקירוב, הרוחב על 177.5, הגובה על 164.5 ס"מ (כ-20 יותר ממשפחתית). בסיס הגלגלים לעומת זאת מגיע מקטגוריית הסופר-מיני - 255.5 ס"מ.
גם היצע המנועים צפוי להיות דומה. היחידה החשובה ביותר עבורנו תהיה ה-1.4 ליטר עם מגדש טורבו, 140 כ"ס ו-20.4 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. שילוב זה מוכר כבר בארץ מאופל אסטרה ושברולט קרוז. הביצועים הצפויים: 11 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 195 קמ"ש. תצרוכת הדלק תעמוד על 8.5 קמ"ל בממוצע.
מלבד מנוע הטורבו, הטראקס ישווק גם עם מנוע 1.6 ליטר (115 כ"ס) ובגרסת דיזל (1.7 ליטר, 130 כ"ס). ספק אם מנועים אלו יוצעו גם בשוק הישראלי - למנוע הבנזין אין בינתיים תיבה אוטומטית, ואילו מנוע דיזל אינו מקובל בפלח זה בגלל מחירו הגבוה ביחס למנוע בנזין. הוא יימכר בגרסאות הנעה קדמית או כפולה, כמו דגמי אופל וביואיק, ומיועד לשווקים מחוץ לארה"ב (שם תימכר רק ביואיק).
תחילת השיווק תהיה ברבעון הרביעי של השנה במקסיקו וקנדה, ומראשית שנה הבאה גם באירופה. לישראל הוא צפוי להגיע להערכתנו במחצית הראשונה של 2013. למרות שב-UMI היבואנית סירבו להתייחס לתאריך הגעה מדוייק ומחיר, החלטה לשווקו כבר התקבלה.