שתף קטע נבחר
 

פורשה 918: 3 מנועים, 770 כ"ס, 33 ק"מ לליטר

מכונית העל החדשה של פורשה מבטיחה לעשות את הבלתי אפשרי: להאיץ למהירות מרבית של יותר מ-325 קמ"ש וגם לצרוך רק שלושה ליטרים של בנזין ל-100 ק"מ בממוצע. וכך היא תעשה את זה

פורשה פרסמה הערכות ראשוניות בנוגע למפרט הטכני של אחת המכוניות המתקדמות בתולדותיה, ה-918 ספיידר. מדובר בדו-מושבית חדשה, שתשלב מנוע בנזין עם שני מנועים חשמליים ותציע הרבה מעבר לביצועים מצוינים - גם תצרוכת דלק נמוכה במיוחד. פורשה מפרסמת גם תמונות רשמיות של אב-הטיפוס, אשר יוצא בימים אלה לניסוי דינמי על המסלול ובכבישים ציבוריים. עיצוב הדגם הסדרתי, שיושק בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2013, יהיה כמעט זהה לו.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

פורשה 918 ספיידר, אב-טיפוס ()
פורשה 918 ספיידר, אב-טיפוס

 

ה-918 ספיידר מצוידת במנוע V8 מרכזי בנפח 4.6 ליטר, שיספק לדברי פורשה יותר מ-570 כ"ס. למנוע זה מצטרף מנוע חשמלי עם 121 כ"ס הממוקם בסרן האחורי, ומנוע חשמלי נוסף עם 107 כ"ס בסרן הקדמי. יחד הם ייצרו הנעה כפולה מתוחכמת, והספק משולב של 770 כ"ס לפחות. למנועים החשמליים מסופקת אנרגיה האגורה במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 6.8 קילו-וואט שעה.

 

העיצוב הסופי יהיה כמעט זהה ()
העיצוב הסופי יהיה כמעט זהה

 

עוד נמסר כי הדגם החדש יוכל לנסוע רק בעזרת המנועים החשמליים - לטווח של עד 25 ק"מ ובמהירות של עד 150 קמ"ש. כאשר מנוע הבנזין ייכנס לפעולה, הביצועים יהיו טובים עוד יותר: מהירות מרבית גבוהה מ-325 קמ"ש, והמיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יארוך פחות משלוש שניות.

 

תודות למערכת הכלאיים המתקדמת, פורשה מבטיחה כי תצרוכת הדלק של הדגם הסדרתי תעמוד על כ-33.3 קמ"ל בממוצע, נתון נמוך בכל קנה מידה. לכך יסייעו גם מרכב סיבי פחם קל משקל, ותכנון אווירודינמי המצמצם את התנגדות הרוח במהירות גבוהה.

 

פרטים נוספים על ה-918 צפויים להתפרסם בשנה הקרובה. היא תימסר ללקוחות ראשונים ברחבי העולם בסוף שנת 2013, ושיווק סדרתי מלא יחל בראשית שנת 2014.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים