שתף קטע נבחר
 

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: בחזרה למקורות

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמניות מתגאה - ולא תמיד בצדק - כי היא אחראית רק למכוניות נהיגה מושלמות. גם סדרה 3 החדשה מבטיחה להיות כזו, ואפילו מקיימת. קבלו דיווח ראשוני, רגע לפני תחילת השיווק בישראל

כמו שוודאי שמתם לב מרפרוף במודעות פרסום ובהייה בשלטי חוצות, מכוניות חדשות מתיימרות כיום להציע את הטוב שבכל העולמות. ספורטיביות אבל חסכוניות. מרגשות אבל בטוחות. מרווחות ומפוארות, אבל קלות-משקל ונוחות לתמרון. שלא במפתיע, רובן נכשלות. מתברר שזה לא פשוט לקפל במכונית אחת כל כך הרבה ניגודים.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

אבל סדרה 3 החדשה של ב.מ.וו, שתושק בישראל בסוף השבוע, מצליחה להתקרב להגשמת החזון החמקמק. היא ספורטיבית, אבל צורכת פחות דלק מקודמתה - וגם פולטת פחות זיהום. היא מהנה לנהיגה, אבל נוחה ונעימה לנוסעיה. והודות למדיניות תמחור אגרסיבית של היבואנית החדשה, היא אפילו זולה מקודמתה.

 

איך היא עושה את כל זה? כמו שמיד תראו, בלי הרבה מאמץ.

 

זכרונות מימי באנגל

סדרה 3 היא המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו. כבר יותר משלושה עשורים וחצי, ואחראית לנתח עיקרי במכירותיה, וגם לחלק לא קטן מתדמיתה של היצרנית. עבור המתחרות משטוטגרט (מרצדס) ואינגולשטאט (אודי), סדרה 3 היא המטרה - הרף האיכותי שמנחה את מהנדסי הפיתוח.

 

ובכל זאת, סדרה 3 מעולם לא הייתה חפה מליקויים. הדור הקודם (החמישי במספר), סבל למשל מנוחות נסיעה בינונית, וגם (כמו כל קודמיו) ממושב אחורי צר ולא מרווח מספיק. ומה עם הדור השישי והחדש? ה-3 עכשיו ארוכה מקודמתה (ב-9.3 ס"מ), ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר (בחמישה ס"מ), ולכן זה לא ממש מפתיע לגלות שהיא גם מרווחת מבעבר.

 

גם תא הנוסעים מציע שיפור לעומת ה-3 הקודמת. בעיקר בהרגשה שב.מ.וו חוזרת להתמקד בנהג, ולכוון לעברו את כל המחוונים החשובים. מנגד, בחירת הצבעים והחומרים בחלק מרמות הגימור נראית קצת בעייתית, עם השראה שהגיעה כנראה מחנויות ריהוט פולניות (דיפון העץ באחת הגרסאות נראה כמו נלקח הישר מקבינט משקאות של פזורת יוצאי-קרקוב).

 

 

ועוד משהו קטן: למרות ששיפוט בענייני יופי הוא לרוב עניין סובייקטיבי, נראה שאפשר להגיע לקונצנזוס לגבי מראיה של ה-3 החדשה. היא ללא ספק יפה מקודמתה, שעל עיצובה היה אחראי כריס באנגל השנוי-במחלוקת, ויתכן כי יהיו רבים שיסכימו כי היא אף ראויה לתואר ה-3 היפה אי-פעם.

 

ב.מ.וו חוזרת לכושר

למרות שכל ב.מ.וו חדשה אמורה להיות "מכונת הנהיגה המושלמת", בשנים האחרונות היו לא מעט פעמים בהן היצרנית לא הצליחה להגשים את סיסמת הפרסום (המפורסמת) שלה. למשל, ב-X6 או ב-Z4, או אפילו בסדרה 5 האחרונה. סדרה 3 החדשה מסמנת חזרה לכושר: היא אולי אינה מושלמת, אבל היא מאוד, מאוד מרשימה.

 

קחו למשל את גרסת 328i, המצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין (245 כ"ס, 35.6 קג"מ). זה כנראה המנוע הכי פחות מוצלח של ב.מ.וו בכל הנוגע לצלילים שהוא מפיק. מי שהתרגל לפס הקול המשכר של מנועי השישה-בטור, כדאי שיהיה מוכן לאכזבה. אלא שמלבד עניין הקולות שהוא משמיע, המנוע הזה פשוט מבריק.

 

הודות למגדש טורבו מתוחכם וניהול מנוע מתוחכם, רצועת הכוח של ה-328 מתחילה כבר ב-1,250 סל"ד. למי שלא מבין במנועים (או במכוניות), הנה הסבר קצר: מהרגע שתבחרו בהילוך ראשון (או D בתיבה האוטומטית), יעמוד לרשותכם מספיק כוח כדי להאיץ קדימה במלוא המהירות. וזו מהירות שנצברת, ובכן, במהירות מרשימה.

 

 

ה-328 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד, ומגיעה ל-250 קמ"ש מרביים. ומה שמרשים עוד יותר, הוא היכולת שלה לשמור על המהירות הזו, בכל תנאי כביש. עם מערכת מתלים המתאימים עצמם לתנאי הכביש (אופציונאלית, כמובן), ה-3 מספקת חוויית נהיגה ספורטיבית ומהנה, ומציעה יכולת דינמית שתגרום ללא מעט מכוניות יקרות בהרבה להזיע.

 

את המתלים הסופר-מתוחכמים משלימה מערכת בעלת שם יומרני "בקרת חווית נהיגה". המערכת מציעה בחירה בין מצבי נוחות, ספורט, ספורט-פלוס ו"אקו-PRO". הבקרה הזו שולטת בתגובת דוושת המצערת, ההגה החשמלי, העברת ההילוכים (בתיבה האוטומטית המצוינת) וגם כיול הבולמים (במקרה שהותקנו הבולמים האדפטיביים). אה, והיא גם שולטת על בקרת היציבות, כך שמי שבוחר במצב "ספורט-פלוס" יכול ליהנות קצת יותר ממי שבוחר להגן על הסביבה במצב "אקו-PRO", שאמור לשפר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת הזיהום.

 

לפני סיום ופיזור

סדרה 3 החדשה אינה מהפכנית. אין כאן הנעה חלופית שפולטת מי-ורדים במקום זיהום, או שיטות חדשות לניצול אנרגיית השמש לחיסכון בחשמל. אבל יש מעט מאוד מכוניות שיודעות, נכון להיום, לתת את מה שהיא מציעה. היא באמת ובתמים מתקרבת להגשמת חזון "הטוב מכל העולמות": היא נוחה, מהירה, מהנה ומפוארת.

 

ומה עם המחיר? ה-328 מתחילה ב-292 אלף שקל. זה ממש לא מעט, אבל נתוני המכירות בשוק היוקרה הישראלי מעידים שיש יותר ויותר לקוחות שמוציאים סכומי כסף שכאלה על מכוניות. במחיר הזה, קשה לחשוב על בחירה טובה יותר.

 

אבל לפני סיום ופיזור, קבלו אזהרה: מכונית המבחן צוידה בכמעט כל תוספת אפשרית, ובמיוחד באותם מתלים סופר-מתוחכמים. מאחר שתוספות אלה תורמות משמעותית לחבילה הכוללת שמציעה ה-3, כדאי לבחון טוב-טוב את המפרטים "הישראליים" שתפרסם היבואנית. 
ב.מ.וו 328i

ב.מ.וו 328i
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 245 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי 35.6 קג"מ ב-1,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים
מרכב ארבע דלתות, סדאן
אורך 462.4 ס"מ
רוחב 181 ס"מ
גובה 142.9 ס"מ
בסיס גלגלים 281 ס"מ
משקל 1,430 ק"ג
נפח תא מטען 480 ליטר
100-0 קמ"ש 6.1 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 147 גרם לק"מ
מחיר החל מ-292 אלף שקל (החל מ-255 עבור ה-320)
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 8 (קדמיות, צדיות, וילונות ק+א)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחנה

 

הכתב היה אורח חברת ב.מ.וו בספרד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו סדרה 3: טובה מאי-פעם...
... וגם יפה מתמיד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים