ארה"ב 2009: דוושת הגז נתקעה, משפחה נספתה
תאונת הדרכים המחרידה שאירעה הלילה ליד טבריה, ככל הנראה בגלל תקלה בבלמים, מזכירה את התאונה בסן דייגו לפני 3 שנים שהסעירה את ארה"ב: שוטר תנועה התקשר למוקד החירום ואמר שאינו מצליח לבלום את מכוניתו. מיד לאחר מכן הוא התנגש בכלי רכב אחר והתהפך. הוא נהרג עם אשתו, בתו ובן משפחה נוסף
בישראל התעוררו הבוקר (יום ג') לשמע החדשות על תאונת הדרכים המחרידה שאירעה הלילה ליד טבריה, שבה נהרגו זוג הורים ושישה מילדיהם בעת שעשו את דרכם לטבריה. התאונה בצפון, שבה דווח על תקלה בבלמים במהלך הנסיעה, מזכירה במשהו תאונת דרכים דומה שהסעירה את ארצות הברית לפני שלוש שנים.
תאונת הדרכים בצפון:
- אסון בצפון: רכב התהפך, 8 בני משפחה נהרגו
בתאונה החמורה שהתרחשה באוגוסט 2009 בסן דייגו היו מעורבים שוטר תנועה אמריקני, שנהג במכונית שבה היו אשתו, בתו ובן משפחה נוסף. השוטר הספיק להתקשר למוקד החירום 911 וזעק כי הוא אינו מצליח לבלום את מכוניתו, מדגם טויוטה לקסוס, שדהרה במהירות של כ-200 קמ"ש. מיד לאחר מכן התנגש בכלי רכב אחר והתהפך. כתוצאה מכך נהרגו כל נוסעי המכונית.
בחקירת התאונה התגלה כי שטיח שהוסט ממקומו מנע מדוושת התאוצה לחזור למצבה הרגיל, וגרם להאצה הבלתי נשלטת ומכוונת. סוכנות הרכב שממנה הושאל הרכב נתבעה יחד עם חברת טויוטה.
בעקבות התאונה הודיעה יצרנית הרכב טויוטה על קריאה לתיקון של 1.8 מיליון כלי רכב באירופה, בנוסף ל-4.3 מיליון כלי רכב בארה"ב שנקראו לתיקון. כמו כן, כ-4 מיליון נהגים התבקשו להסיר את השטיחון בצד הנהג, בעקבות נטייה לעלות על דוושת התאוצה ולנעול אותה לרצפה.
החברה היפנית הגיעה לפשרה במשפט שניהלו נגדה שארי ההרוגים בתאונת הלקסוס, ושילמה להם פיצוי כספי גדול שפרטיו נותרו חסויים.
בשנה שעברה קבע צוות משולב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA), יחד עם אנשי סוכנות החלל האמריקנית (NASA), כי ההאצות הבלתי מתוכננות בדגמי טויוטה השונים נגרמו עקב שטיחי רצפה לא מתאימים ומנגנון מצערת כושל, אך לא בשל בעיות אלקטרוניות כלשהן.
בנוסף קבעו החוקרים כי נהגי המכוניות אמורים היו לבלום ללא בעיה, אילו תפעול מערכת הבלמים היה מתבצע כהלכה. מסקנה זו התפרסמה לאחר שהצוות המשותף חקר את פרשת ההאצות של דגמי טויוטה השונים.