שתף קטע נבחר
 

לראשונה מאז ה-306: משפחתית סדאן לפיז'ו

פיז'ו חושפת את ה-301, משפחתית חדשה עם מרכב סדאן, מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית - הנוסחה הפופולארית ביותר בשוק הישראלי. המכונית החדשה תגיע אלינו עוד השנה

פיז'ו תציג בתערוכת פריז את ה-301, מכונית סדאן משפחתית שתגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית. זוהי כניסה ראשונה של פיז'ו לפלח השוק הגדול בישראל מזה עשור, מאז הופסק ייצור ה-306 סדאן בשנת 2002. חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו, נאלצה להסתפק מאז בדגמי האצ'בק בפלח המשפחתיות, עובדה שפגעה משמעותית בתחרותיות שלה בשוק הישראלי.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

פיז'ו 301 ()
פיז'ו 301

 

ה-301 מבוססת ככל הנראה על פלטפורמת ה-208 החדשה, אך היא גדולה ממנה משמעותית. האורך הכללי עומד על 444 ס"מ, 48 יותר מה-208 ו-17 יותר מה-308, ובסיס הגלגלים נדיב אף הוא - 265 ס"מ, 11 יותר מה-208 וארבעה יותר מה-308. ממד הרוחב צפוי להיות דומה ל-208, כלומר כ-174 ס"מ (צר משמעותית ממשפחתית קומפטית מודרנית) - אם כי נתון מדויק לא פורסם. נפח תא המטען יעמוד על 506 ליטר. למרות ההתבססות על פלטפורמת סופר-מיני, מידות אלו ימצבו את ה-301 קרוב לפלח המשפחתיות. היא גדולה משמעותית ממתחרותיה בפלח המשפחתיות הקטנות - יונדאי i25 אקסנט, מאזדה 2 סדאן, קיה ריו סדאן ושברולט סוניק סדאן. 

 

סביבת הנהג שמרנית ביחס ל-208 ()
סביבת הנהג שמרנית ביחס ל-208

 

המנוע העיקרי לשוק הישראלי, יהיה יחידת 1.6 ליטר עם 115 כ"ס, והוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית (ככל הנראה עם ארבעה יחסי העברה). מלבדו יוצעו גם מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (72 כ"ס) שמגיע מה-208, וגרסת דיזל עם נפח של 1.6 ליטר ו-92 כ"ס. זה האחרון יוצע רק עם תיבה ידנית, בעוד שלדגם ה-1.2 ליטר תשודך גם תיבה רובוטית - אך לא ברור אם מי מהם יוצע בישראל.

 

ה-301 מיועדת לשווקים מתפתחים, דוגמת מזרח אירופה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית. בהתאם, אבזור הבטיחות שלה יהיה דל ויכלול עד ארבע כריות אוויר. עם זאת, בקרת יציבות המחויבת לפי התקינה הישראלית תהיה זמינה, והאבזור צפוי להיות מכובד - כולל מערכת שמע עם חיבור USB וקישור בלוטות' לטלפון נייד. פיז'ו תציע גם מערכת אלקטרונית המסייעת לחנייה במקביל.

 

גדולה ממתחרותיה בתת-הקטגוריה של המשפחתיות הקטנות ()
גדולה ממתחרותיה בתת-הקטגוריה של המשפחתיות הקטנות

 

ה-301 תוצג לראשונה בתערוכת פריז בספטמבר, ותיוצר במפעל פיז'ו בספרד. לאחר מכן הצרפתים יחלו לשווקה בנובמבר בטורקיה, ובהדרגה במדינות נוספות. אין כוונה לפי שעה לשווקה במערב אירופה. אלינו היא צפויה להגיע בחודש נובמבר או דצמבר הקרוב, כך נמסר ל-ynet מחברת לובינסקי.עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה.

 

תא מטען בנפח 506 ליטר ()
תא מטען בנפח 506 ליטר

 

שינוי בשיטת השמות

יחד עם השקת ה-301, פיז'ו פרסמה הודעה בנוגע לשינוי שיטת השמות שלה. היצרנית תקבע מעתה את הספרה 8 בסוף כל מספרי הדגם המיועדים לאירופה המערבית, בעוד שהספרה 1 תסמן מכוניות לשווקים מחוץ ליבשת. הספרה הראשונה תקבע את מיקום הדגם בהיררכיית פיז'ו: 1 למכונית מיני, 2 לסופר-מיני, 3 למשפחתית קומפקטית וכדומה. הספרה 0 נשארה במרכז (ספרה 0 כפולה בדגמי פנאי).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים