"בטלו את מכרז רכבי השרד לשרים"
חטיבת החלפים לרכב באיגוד לשכות המסחר פנתה למשרד האוצר. דורשת לבטל את מכרז מינהל הרכב הממשלתי לרכישת רכבי שרד לשרים
חטיבת החלפים באיגוד לשכות המסחר פנתה לחשב הכללי במשרד האוצר, בדרישה לבטל את המכרז הממשלתי לרכישת רכבי שרד לשרים, ולפרסם במקומו שני מכרזים נפרדים. האחד לרכישת כלי הרכב, האחר לרכישת שירותי תיקונים ותחזוקה לכלי הרכב, בו יוכלו להשתתף גם מוסכים שאינם מוסכי יבואני הרכב.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- סובארו XV במבחן דרכים: דרך השטח
במכתב ששיגר עו"ד אורן גלעדי בשם החטיבה, מצוין כי במכרז נדרשים המשתתפים להגיש הצעות הכורכות רכישת כלי רכב חדשים, יחד עם מתן שרותי תחזוקה ותיקונים לכלי רכב אלה, וזאת בניגוד מוחלט לפסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים.
בפניה לחשב הכללי מציין גלעדי כי המכרז הנוכחי לרכישת רכבי שרים מיועד ליבואני רכב מורשים בלבד, במסגרתו רוכש מינהל הרכש מהיבואן כלי רכב ושירותי תחזוקה לכלי הרכב הנרכשים, שיסופקו במוסכי השירות של היבואן. "עריכת המכרז באופן זה עומדת בניגוד מוחלט לפסיקות בית המשפט; פוגעת בשוויון ובתחרות החופשית; מנוגדת לחוק חובת המכרזים, המחייב מתן הזדמנות שווה והוגנת להתמודד במכרז; לחוק ההגבלים העסקיים, ולצו המוסכם לפתיחת שוק השירות לרכב ומוצרי התעבורה לתחרות, שניתן על-ידי בית הדין להגבלים עסקיים.
תנאי המכרז כוללים הסכם תחזוקה בין מינהל הרכש ליבואני הרכב. שירותי התחזוקה שיסופקו על ידי יבואן הרכב הם רחבים מעבר לכתב האחריות, והם לתקופה ארוכה של ארבע שנים, עם אפשרות להארכה. לטענת גלעדי, התקשרות זו אינה עולה בקנה אחד עם עמדת הממונה על הגבלים עסקיים, שהבהיר כי הסכמי תחזוקה אינם עולים בקנה אחד עם הצו המוסכם.
זאת ועוד: תנאי המכרז המאפשרים ליבואן, ולמעשה אף מחייבים אותו, להכתיב למוסך את מחיר שעת העבודה, מהווים הסדר כובל הנוגע למחיר השירות, והפרה של חוק ההגבלים. שכן לטענת גלעד, לא יתכן שמינהל הרכב, רשות שלטונית, ייקח חלק בביצוע עבירה פלילית של הפרת חוק ההגבלים - כך גלעד.
תנאי מקפח נוסף במכרז קובע כי היבואן (ולא המוסך) הוא שקובע את מחיר החלפים לרכב, זאת, לפי אחוז הנחה ממחירון החלפים שמפרסם היבואן. "מצב בו החלפים יירכשו מיבואן הרכב, נגוע באי-חוקיות חמורה. כידוע, יבואני הרכב הם גם יבואני חלפים, ומשמעות תנאי זה היא שהחלפים שיסופקו במסגרת המכרז יהיו חלפים המיובאים על ידי יבואני הרכב בלבד. מדובר בשלילת האפשרות מיבואני חלפים שאינם יבואני רכב, המהווה אפליה, הוסיף גלעד.