שתף קטע נבחר
 

טרק רמבלפיש עלית: אם "29 לא מספיקים לכם

קדחת הגלגלים הגדולים ממשיכה ומסקרנת אותנו עד בלי די. מה שמסביר מדוע לקחנו למבחן אופני שטח אגרסיביים מבית טרק. והם ממש לא זולים

השלדה הזו על האופניים בחצר נראתה לי מוכרת מהיכן שהוא. ולפתע נזכרתי: "גארי, חתיכת ממזר זקן". הכוונה היא לגארי פישר, מעצב האופניים, מותג עבר וגורו גלגלי כללי שלזכותו נזקפת גיאומטריית "G2", הפותרת את בעיית ההיגוי האיטי האופיינית לאופניים עם גלגלי "29. פטנט בן 5, אשר עבר לחיקה החמים של יצרנית האופניים "טרק" שנתיים מאוחר, תוך כדי חיבוק מאמץ ל"גארי פישר", והפיכתו לתת-מותג בתוך הקבוצה. ועכשיו, לאופניים שהגיעו לידי.

 

עוד בערוץ הדו-גלגלי של ynet:

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)
 

 

טרק ראמבלפיש מיועדים בהגדרה לרוכבים אגרסיבים יחסית, כאלה שלא יוכלו לקבל את מבוקשם עם שלדת זנב קשיח. אחרי הכל, היצרנית עושה לא מעט כדי לתת להם את מבוקשם כאן, ומשלבת די הרבה טכנולוגיה ורעיונות בחבילה. למשל, מהלכי המתלה ארוכים יחסית של 120 מ"מ (לעומת 100 ו-80 מ"מ המקובלים. למשל שלדת אלומיניום עבת-צינורות הכוללת את אותה גיאומטריה ייחודית מפתיחת הכתבה, עם ראש היגוי בשני קטרים לשיפור קשיחות, טלטל מגנזיום לחיבור מתלה אחורי, תושבת מולחמת למעביר הילוכים קדמי, או בולמי זעזועים מתקדמים ומתכווננים של FOX.

 

מרגישים שעברנו לדבר סינית? אז עכשיו בעברית. טרק עתה המון והשתמשה בכל המידע שצברה, כדי להעניק לכם אופניים - שלפחות על הנייר - יעניקו לכם יכולת גיהוץ שבילים במהירות שיא, יחד עם כלים להתמודדות עם מסלעות מהגיהנום וטיסה אקראית בין עצים בסינגל מתפתל.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

טרק ציידה את הראמבל בסט מלא של שימאנו SLX, עם מעביר אחורי XT. המעצורים מסדרת SLX, וכך השיפטרים המדלגים בין 30 הילוכים. צירי הגלגלים אגב בקוטר 12 מ"מ, ומהווים חוליה חשובה בקשיחות. האבזור ההיקפי מגיע כולו מבונטראגר וכולל עמוד מושב, מושב, כידון, חישוקי אלומיניום עם 38 שפיצים, צמיגים ברוחב 2.3 וידיות אחיזה. כל הטוב הזה שוקל בין 13.5 ל-14.0 ק"ג, תלוי בדוושות. אה, ועוד עניין קטן: תג המחיר עומד על 14.5 אלף שקל. לא ממש "אופני תקציב".

 

ואיך זה מרגיש? בתחילה, כצפוי, גדול וכבד. הגלגלים הגדולים יחד עם מתלה ארוך-מהלך מרימים אותך גבוה מעל לשטח, וצריך להתרגל לתחושה. לאחר פרק זמן מסוים וכיוון תנוחת הרכיבה, הכל הפך לנוח ונעים יותר. תחושת הכבדות נעלמת עם המהירות, ולפתע מרגישים האופניים האלה הרבה-הרבה יותר טוב. המתלים עומדים בהבטחות ומגהצים כל מה שבדרכם. שילוב מוחץ של גלגלים גדולים, זרוע מתלה ארוכה ומתלה אחורי מתוחכם פשוט מעלימים את שיבושי השביל.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

ומה עם סינגל מסולע? אין דרמה, בלי בעיות. היכולת המרשימה דחפה אותי להעלות קצב ולתקוף סלעים במהירות הולכת וגוברת, במעלות ובמורדות. והיכולת נותרה מרשימה. מצד שני, עליה ארוכה מדי ומלחמה בלתי פוסקת בכוח המשיכה, יאטו אתכם לאורך זמן.

 

יכולת התמרון? כאן כבר פחות התרשמתי. למרות שיפור הקשיחות ביחס למוכר באופני "29, החישוק הגדול עדיין מותיר גמישות רבה במבנה, בגלגלים ובעיקר בזרוע האחורית הארוכה. זה המקום אגב לטיפ קטן: בסינגל הפחיתו מעט את לחץ האוויר שבמזלג. שקיעה מוגברת תחדד את זווית ההיגוי ותהפוך אותו מהיר יותר.

 

 (צילום: פז בר) (צילום: פז בר)
(צילום: פז בר)

 

שווה, או לא שווה

בסופו של יום, מאד נהניתי מהרמבלפיש, אופני יוקרה מרשימים, בעלי יכולת רב-גונית גבוהה במיוחד - תוצאה של שימוש במכללים איכותיים מאד. מצד שני, משקלם גבוה יחסית (14 ק"ג) ותג המחיר לא ממש ידידותי: 14.5 אלף שקלים, שני נתונים שאינם עושים חסד עם אופני המבחן, וחבל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תענוג
צילום: פז בר
איכות
צילום: פז בר
יעילות
צילום: פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים