אופל אסטרה מעודכנת תגיע לישראל בקרוב
המשפחתית הקומפקטית של אופל, המשווקת גם בישראל, עוברת רענון ראשון מאז הושק הדגם הנוכחי בשנת 2009. בתפריט: מנועים מעודכנים ויותר אבזור. אצלנו בסוף השנה
אופל אסטרה: קבלו תמונות ופרטים ראשונים על מתיחת הפנים. המשפחתית הקומפקטית של אופל המשווקת גם בישראל, ומהווה למעשה מעין חוד-חנית בחדירת המותג המחודשת לשוק המקומי, עוברת עדכונים הכוללים עיצו מחודש, תוספות אבזור ואפילו מנועים מעודכנים. לישראל היא תגיע בסביבות דצמבר-ינואר הקרובים, מעט אחרי שתצטרף למבחר גם גרסת סדאן (ארבע דלתות) חדשה וחשובה, עליה דיווחנו לאחרונה, ואשר צפויה להגיע בסביבות אוקטובר, כך נמסר ל-ynet מחברת שלמה, יבואנית אופל.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- אקשן ישראלי על אופניים - צפו בווידאו מיער קנדה
- מיני קאנטרימן במבחן דרכים: פנאי זה עסק יקר
- השוטר ביצע חיפוש לא חוקי ברכב - רק כי היה מיושן
במסגרת מתיחת הפנים תזכה האסטרה לעדכון קוסמטי בעיקר לעיצוב החיצוני, כולל חרטום חדש עם סבכה קדמית שונה ופס כסף דק ונמוך יותר, ויחידות תאורה מושחרות עם תאורת יום מסוג לד. הסבכה התחתונה בפגוש הוגדלה וכוללת כעת פס חיכוך גדול מפלסטיק שחור. מאחור השינוי קל בהרבה, וכולל פגוש חדש בגרסת חמש הדלתות, ופגוש אחורי עם חלק תחתון בצבע הרכב בגרסת שלוש הדלתות (GTC).
האסטרה המחודשת מצטיידת גם במנועים מעודכנים. החידוש החשוב ביותר מבחינת השוק הישראלי מצוי במנוע ה-1.4 ליטר. דגם הטורבו בנזין ימשיך להפיק 140 כ"ס, אך יציע מעתה גדישת-יתר רגעית לשניות ספורות - אשר תעלה את המומנט המרבי מ-20.4 קג"מ ל-22.4 לצרכי עקיפה.
האירופאים ייהנו מחידוש גדול יותר - מנוע טווין-טורבו דיזל חדש, שמגיע מהאינסיגניה ומייצר 195 כ"ס ו-40.8 קג"מ מנפח של 2.0 ליטר. מלבדו ימשיכו להימכר מנועי ה-1.7 ליטר (110 או 130 כ"ס) וה-2.0 ליטר (160 כ"ס. זה האחרון מוצע גם בישראל, לצד ה-1.4 טורבו-בנזין וה-1.6 ליטר בנזין הוותיק (115 כ"ס).
עוד נמסר כי החל בראשית שנה הבאה, האסטרה תשווק עם מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר. אופל לא מפרסמת נתונים טכניים לגבי מנועים אלו, למעט שהחזק בהם יציע קרוב ל-200 כ"ס.
כן נמסר כי במסגרת מתיחת הפנים, האסטרה תצויד ביותר אבזור מבעבר - מרביתו בתוספת תשלום. בין היתר יוצעו מערכת לזיהוי שלטי הוראה והצגתם בלוח המחוונים, אזהרה מפני סטייה מנתיב, מערכת להתראה בפני אי-שמירת מרחק והתראה מפני סכנה לתאונה ומערכת סיוע לחנייה. מאופל לא נמסר מה יהיה המחיר של מערכות אלו, ועדיין לא ידוע מי מהן יוצע בישראל. מחברת שלמה נמסר כי מתיחת הפנים לא צפויה לשנות באופן מהותי את המפרט המגיע לישראל.
האסטרה הנוכחית, דור רביעי למשפחתית שהחליפה בשנת 1991 את הקאדט, הוצגה בסוף שנת 2009. היא הגיעה לישראל לראשונה בתחילת שנת 2011, מיד לאחר העברת זיכיון הייבוא של אופל מחברת יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), לחברת שלמה. היא שווקה תחילה בגרסאות האצ'בק וסטיישן עם חמש דלתות, ולאחרונה הצטרפה למבחר גם גרסת האצ'בק עם שלוש דלתות. לקראת סוף השנה צפויה להצטרף למבחר גרסה נוספת - סדאן (ארבע דלתות) שתהפוך ככל הנראה לרבת המכר של המשפחה.