פיאט מקצצת חצי מיליארד יורו מתקציב הפיתוח
המשבר באירופה הוביל את הנהלת פיאט לקצץ באופן דרמטי את תקציב הפיתוח: "לא צופים התאוששות באירופה בשנה הקרובה"
מכה קשה למחלקת הפיתוח של פיאט. הנהלת היצרנית החליטה על קיצוץ כואב בתקציב הפיתוח לשנת 2012, בסך חצי מיליארד יורו. המשמעות המיידית היא דחייה של פיתוח דגמים חדשים ועדכון קיימים, מהלך שעלול לפגוע בתחרותיות של פיאט בשוק האירופי. הצגת מכוניות חדשות ומעודכנות חשובה מאוד לשמירה על נתח שוק.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- מיני קאנטרימן במבחן דרכים: פנאי זה עסק יקר
מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, מעריך כי התאוששות ביבשת "תלויה בגורמים רבים: בראשם יוון, אז הדרך בה יתקדם מטבע היורו ומה אירופה תעשה כדי לשמר צמיחה". לקיצוץ בתקציב הפיתוח יש כבר משמעות מעשית ברורה: הפונטו החדשה, שאמורה הייתה להגיח לאוויר העולם כבר בתחילת שנה הבאה, תתעכב. פירוש הדבר כי הדור הנוכחי, אחד הוותיקים בקטגוריית רכבי הסופר-מיני, ייאלץ להמשיך ולשאת על כתפיו את פיאט בפלח החשוב.
כדי לנסות ולקדם את השקת הדור החדש, ובדומה לשיתוף הפעולה עם GM בדור הקודם (הפונטו הנוכחית ואופל קורסה חולקות פלטפורמה), בפיאט מחפשים כעת שותפים שיהיו מעוניינים להציג מכונית על אותו בסיס כמו הפונטו הבאה.
המשבר באירופה הכה בעוצמה
פיאט היא אחת הנפגעות העיקריות מהמשבר הכלכלי שפוקד בימים אלה את אירופה. היצרנית מדווחת על ירידה של קרוב ל-13% בחודש מאי, וב-17% בחמשת החודשים הראשונים של השנה - כולל ירידה של כשליש במכירות אלפא רומיאו. זאת, בזמן שכלל השוק ספג ירידה של כתשעה אחוזים במאי וכשמונה אחוזים בלבד מראשית השנה. לכך אחראית בין היתר העובדה כי פיאט מסתמכת על שווקים בדרום אירופה שנפגעו במיוחד, בהם יוון, ספרד וכמובן איטליה.
בסך הכל פיאט מכרה השנה באירופה 367 אלף מכוניות, כ-75 אלף פחות מבחמשת החודשים הראשונים של 2011.