טויוטה וב.מ.וו ישווקו מכוניות ספורט תאומות
שתי ענקיות הרכב הודיעו על העמקת שיתוף הפעולה ביניהן: ייצרו מכוניות ספורט תאומות, יפתחו יחד טכנולוגיות מימן והפחתת משקל, וידונו בשיתופי פעולה נוספים
חודשים ספורים אחרי שהודיעו על פרי ראשון לשיתוף הפעולה ביניהן, מעמיקות טויוטה וב.מ.וו את הקשר העסקי. יו"ר ב.מ.וו, נורברט רייתהופר, ונשיא טויוטה אקיו טויודה, הכריזו בסוף השבוע במינכן על הרחבת הסכם שיתוף הפעולה. ההסכם, עליו הוכרז לראשונה בדצמבר 2011, כלל עד עתה חוזה מצומצם במסגרתו טויוטה מתחייבת לסייע לב.מ.וו בפיתוח מצברי ליתיום יון, ובתמורה תקבל מנועי דיזל גרמניים עבור השוק האירופי.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
ההסכם עליו חתמו הצדדים בסוף השבוע, מרחיב את שיתוף הפעולה לתחומים נוספים. החשוב שבהם הוא פיתוח משותף של מנועי תא דלק (המתודלקים במימן), טכנולוגיה שטויוטה מעוניינת להביא לייצור סדרתי עד שנת 2015. בתמורה לידע שטויוטה צברה עד עתה בנושא, היא תקבל הפעם פלטפורמת הנעה אחורית של ב.מ.וו, שתשמש אותה לייצור מכונית ספורט חדשה. עדיין לא ברור באיזו מכונית מדובר, והאם תתבסס על פלטפורמת ב.מ.וו סדרה 3 או סדרה 5.
בהקשר זה כדאי להזכיר כי טויוטה כבר שיתפה פעולה עם יצרנית רכב אחרת, סובארו, בפיתוח מכונית ספורט. את התוצאה קיבל השוק הישראלי רק לאחרונה, בדמות תחילת שיווקן של טויוטה GT86 וסובארו BRZ בישראל. שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו יוליד תוצר דומה, אך עם בידול גדול יותר בעיצוב ובמחיר.
היפנים והגרמנים חתמו בסוף השבוע על שיתוף פעולה גם בתחום פיתוח מכוניות חשמליות, שני תחומים הנמצאים במרכז סדר היום של שני הצדדים. כאן העבודה המשותפת תתמקד בפיתוח מנועים חשמליים וטכנולוגיות להפחתת משקל, כמו שיפור שיטות הייצור והוזלת סיבי פחם, חומר קל-משקל שנחשב לגורם מפתח להפחתת משקל מכוניות חשמליות - אחת הסוגיות החשובות ביותר לצורך הארכת טווח הנסיעה שלהן.