אודי R8 מתעדכנת ומשתפרת - עד 550 כ"ס
מכונית הספורט המרהיבה של אודי תוצע מסוף השנה גם עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. ויש עוד שינויים קלים
אודי מרעננת את ה-R8, מכונית הספורט כפולת ההנעה. הדגם, שהושק לראשונה בסוף שנת 2006, זוכה לשורה של עדכונים ושדרוגים - כולל עיצוב מחודש. בין השינויים הבולטים: יחידות תאורה חדשות עם תאורת לד מלאה, סבכה קדמית עם פסי כסף אופקיים מובלטים וגווני מרכב וחישוקים קלים חדשים. כמקובל במתיחות פנים של אמצע חיי הדגם, השינויים בעיצוב אינם גדולים.
מידות הרכב לא השתנו כלל, וימשיכו לעמוד על 444 ס"מ לאורך, 190 ס"מ לרוחב, 125 ס"מ לגובה (124 בספיידר), ובסיס גלגלים של 265 ס"מ. מתחת לחופת הזכוכית האחורית תמשיך אודי להציב את אותן יחידות הכוח: V8 בנפח 4.2 ליטר, או V10 בנפח 5.2 ליטר, עם 430 ו-525 כ"ס בהתאמה. את ה-V10 ניתן יהיה להזמין בגרסת "פלוס" המשחררת 550 כ"ס.
את שלוש הגרסאות ניתן יהיה לרכוש מעתה עם תיבת שישה הילוכים ידנית, או שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. זו פעם ראשונה בה ה-R8, ששווקה עד היום עם תיבת מצמד בודד, מקבלת את התיבה המתקדמת יותר.
התיבה החדשה, "S-Tronic" בשפת אודי, שיפרה את ביצועי הדגם: R8 בסיסית תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות (לעומת 4.6 כיום), גרסת ה-V10 תזדקק ל-3.6 שניות (3.9 בעבר) ואילו ה"פלוס" תבצע את המיאוץ הזה בתוך 3.5 שניות בלבד (3.6 במהדורה מיוחדת דומה ששווקה בעבר). המהירות המרבית של כל גרסאות ה-R8 תהיה גבוהה מ-300 קמ"ש, בעוד תצרוכת הדלק הממוצעת של הגרסה החסכונית ביותר (V8 רובוטית) תעמוד על 8.0 קמ"ל.
מלבד תוספת כוח, גרסת ה"פלוס" תזכה לחבילת אבזור (שאת מרבית פריטיה אפשר להזמין בנפרד גם בדגמים הבסיסיים) הכוללת בין היתר מסיט רוח קדמי, מראות וכונסים מסיבי פחם, מושבי ספורט עם מסגרת סיבי פחם, חישוקים בעיצוב חדש, בלמים קרמיים ובידוד רעשים מופחת. תמורת כל אלה תידרשו לשלם החל מ-173 אלף יורו (כ-850 אלף שקל), בהשוואה למחיר של החל מ-113 אלף יורו (כ-560 אלף שקל) ל-V8 בסיסית.
מחיר ה-R8 בישראל, טרום מתיחת הפנים, מתחיל ב-1.2 מיליון שקל (V8 ידנית). מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, נמסר ל-ynet כי מתיחת הפנים של ה-R8 תגיע אלינו כפי הנראה רק בשנה הבאה. שיווק הדגם המחודש באירופה יחל בסוף שנת 2012.