קיה סורנטו עבר עדכון משמעותי, אצלנו עוד השנה
שלוש שנים לאחר השקתו, מבצעת קי מתיחת פנים משמעותית לסורנטו המשווק אצלנו. בתפריט - עוד כוח, הבטחה ליכולת דינמית משופרת ותא נוסעים משודרג. אלינו הוא יגיע בעוד חודשים ספורים
לפני חודשיים הודיעה קיה כי הסורנטו, רכב הפנאי הגדול והמצליח המשווק כבר שלוש שנים, יעבור מתיחת פנים. כעת אנחנו יכולים כבר להציג בפניכם תמונות חדשות ופרטים ראשונים. ולמה אפשר לצפות? הסורנטו מבטיח להציע שיפורים משמעותיים באגף המנוע, המתלים ותא הנוסעים. הדגםהמחודש אמור להגיע ארצה לקראת סוף השנה, כך נמסר ל-ynet בעבר מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל.
לפי הקוריאנים, למרות דימיון חיצוני בולט לדגם היוצא, הסורנטו החדש יעשה שימוש בפלטפורמה חדשה לגמרי. זו כוללת תת-שלדה חדשה, כיול מתלים שונה, מרכב קשיח מבעבר והיגוי מהיר ומדויק יותר. בהודעה הרשמית של היצרנית הקוריאנית, הובהר כי מטרת השינויים היא לשפר את נוחות הנסיעה, הניהוג והבטיחות הפאסיבית והאקטיבית.
מעבר לכך עבר הסורנטו גם שורת עדכונים קוסמטיים קלים. המרכב המחודש יציע התנגדות מופחתת לאוויר, נתון שאמור לסייע לחסכון בדלק במהירות שיוט. לכך יתרום גם מנוע חדש - יחידת הזרקה ישירה בנפח 2.4 ליטר, המחליפה בחלק מהשווקים את המנוע הנמכר בישראל (2.4 ליטר, 176 כ"ס). המנוע החדש יצע את אותו נפח, אך יפיק הספק משופר של 192 כ"ס ו-24.6 קג"מ, שיפור של 9% ו-6% בהתאמה לעומת המנוע הישן. קיה אינה מפרסמת בינתיים נתוני ביצועים או תצרוכת דלק.
מלבד מנוע זה, שעדיין לא ברור אם יחליף גם אצלנו את ה-2.4 ליטר הוותיק (והיחיד בהיצע), תציע קיה באירופה מספר מנועים נוספים: 2.0 ליטר עם 150 כ"ס, 2.2 ליטר עם 197 כ"ס (דיזל, גם בישראל) ו-3.5 ליטר עם 280 כ"ס (V6 בנזין). כל המנועים ישודכו לתיבות שישה הילוכים - ידניות או אוטומטיות.
הסורנטו ישווק, כמו היום, עם מערכות הנעה קדמית או כפולה-לא-קבועה, שלא השתנו. זו האחרונה מעבירה 100% מהכוח לגלגלים הקדמיים, למעט כאשר הכביש חלק במיוחד, ואז מסוגל להעביר עד 50% מהכוח לאחור. בנוסף, גרסה זו מציעה נעילה אלקטרונית לשימוש בשטח (שגם היא מעבירה 50% מהכוח לאחור).
הסורנטו המחודש מבטיח שיפורים גם בתא הנוסעים, שם ביצעו הקוריאנים שינויים בתכנון רצפת התא, כדי להקל על כניסה ויציאה מהרכב. זאת, לצד הנמכת המרכב בס"מ, על חשבון מרווח הגחון. הנמכת הרצפה איפשרה להגדיל את מרווח הרגליים בשורה השנייה בשלושה ס"מ, ובשלישית בתשעה. הסורנטו ימשיך להציע שבעה מקומות ישיבה.
עוד נמסר כי הרכב מחודש יציג שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים, ויצויד בצגי LCD חדשים (הן בלוח המחוונים והן במרכז הקונסולה). האבזור נותר פחות או יותר ללא שינוי, כאשר קיה תציע את הסורנטו בחלק מהגרסאות עם גג פנוראמי כפול, מערכת לסיוע בחנייה ומערכת לסיוע בזינוק בעלייה. כן ניתן יהיה לאבזר את הרכב בחישוקי "19 חדשים עם 10 חישורים.