דיווח: אופל תייצר בגרמניה דגמי פיז'ו וסיטרואן
עיתון גרמני טוען כי בידיו מסמכים המאשרים כי קונצרן ג'נרל מוטורס (אופל, שברולט) יופקד על ייצור הדור הבא של פיז'ו 508 וסיטרואן DS5. הצרפתים מכחישים
האם הברית האסטרטגית בין ג'נרל מוטורס (שברולט, אופל) ל-PSA (פיז'ו, סיטרואן) תורחב לייצור משותף? למרות הכחשות חוזרות ונשנות מאז נחתמה הברית בין הצדדים בחודש מרץ השנה, בעיתונות הגרמנית טוענים כי בידם מסמך המאשר את הדברים.
הפרנקפורטר אלגמיין זייטונג מדווח, כי בידיו מסמך בו מאשרות שתי ענקיות הרכב הסכם לייצור משותף של דגמים משפחתיים בגרמניה. במסגרתו, ייצור פיז'ו 508 (משפחתית גדולה) וסיטרואן DS5 (רכב פנאי יוקרתי), יועתק בהדרגה משנת 2015 למפעל אופל ברוסלהיים, גרמניה. זאת, מיד לאחר ששתי המכוניות יוחלפו בדורות חדשים. פירוש הדבר כי קונצרן PSA עשוי לצמצם עוד יותר את כוח האדם, לאחר פיטורי האלפים שחוללו סערה מוקדם יותר השנה.
לפי התוכנית שנחשפה, פירוש הדבר גם כי אופל אינסיגניה (שתיוצר באותו מפעל) תחלוק פלטפורמה ומכלולים עם פיז'ו 508 וסיטרואן DS5. הפלטפורמה של הצרפתיות נמצאת כיום בשימוש גם בסיטרואן C5. יש לציין כי פלח המשפחתיות הגדולות המסורתי, נפגע בשנים האחרונות באופן קשה - בעיקר בגלל נדידת חלק נכבד מהלקוחות לקטגוריית רכבי הפנאי (כמו מאזדה CX-5 וקיה ספורטאז'). עובדה זו מובילה את יצרניות הרכב לנסות ולכפר על הירידה במכירות, על-ידי שיתוף עלויות פיתוח וייצור ביניהן.
פס הייצור של אופל ברוסלהיים, נמצא בימים האחרונים בשיאה של סערה תקשורתית בגרמניה. זאת, לאחר ששמועות בנוגע לצמצום דרסטי בכוח האדם במקום, הובילו לביקורת ציבורית חריפה כנגד ג'נרל מוטורס. שמועות אלו מגיעות רק חודשים ספורים לאחר שאופל, שמכירותיה באירופה נפגעו קשות בגלל המשבר הכלכלי, הודיעה על סגירת פס ייצור בבוכום, גרמניה, והעתקת ייצור האסטרה המורכבת בו לפולין ובריטניה.