פורד מונדיאו חדשה - אצלנו באמצע שנה הבאה
המשפחתית הגדולה של פורד נחשפת בתמונות ראשונות. תוצע לצד מנועי ה-200 וה-240 כ"ס, גם עם מנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר. אצלנו במחצית השנייה של 2013
פורד תציג בתערוכת פריז את המונדיאו החדשה - לראשונה גם עם מנוע 1.0 ליטר. המשפחתית הגדולה - שתגיע לישראל במחצית השנייה של 2013 - תהיה הפעם זהה לדגם המשווק באמריקה (תחת השם פיוז'ן, Fusion), לפחות מבחינת עיצוב. מתחת למכסה המנוע, המצב יהיה שונה למדי.
באירופה, פורד תציע את המונדיאו ראשונה עם מנוע האקו-בוסט הקטן - 1.0 ליטר טורבו עם שלושה צילינדרים. המנוע, שכבר משווק בפוקוס עם 100 או 120 כ"ס, ויוצע משנה הבאה גם בפיאסטה, יפיק במונדיאו 125 כ"ס ו-17.3 קג"מ (20.4 בגדישת-יתר רגעית). זאת בהשוואה ל-120 כ"ס ו-16.3 קג"מ במונדיאו החלשה ביותר שמשווקת באירופה כיום. אצלנו הדגם החלש ביותר, אף הוא עם מנוע אקו-בוסט (אך עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר), מפיק 203 כ"ס ו-30.6 קג"מ.
פורד לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני מלא של המכונית, אך מציינת כי פליטת פחמן דו-חמצני בגרסת ה-1.0 ליטר תעמוד על 130 גרם לק"מ, מה שמבטא שיפור של יותר מ-18% לעומת המונדיאו המקבילה כיום. בהתאם, תצרוכת הדלק צפויה לעמוד בדגם החדש על קרוב ל-18 ק"מ לליטר בממוצע.
מבחינת מידות, היא תהיה זהה כמעט לפיוז'ן האמריקאית. וזה אומר שאורכה יעמוד על 487 ס"מ, רוחבה על 185 ס"מ, גובהה על 147.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה על 285 ס"מ.
ומתי אצלנו?
מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר ל-ynet כי שיווק המונדיאו החדשה צפוי להתחיל במחצית השנייה של 2013. בשלב זה עדיין לא ידוע אילו גרסאות יגיעו אלינו, והנושא נמצא בדיונים מול היצרנית.
עם זאת ניתן להעריך כי בהיעדר שינוי דרמטי בתקינה הישראלית או בתקנות המיסוי הירוק, גם המונדיאו הבאה תוצע אצלנו בעיקר עם מנועי האקו-בוסט 2.0 ליטר (203 או 240 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. מנוע ה-1.0 ליטר? ספק רב אם יגיע לישראל.