שתף קטע נבחר
 

מגבות נייר: אותה אריזת שישייה - במחיר כפול

איזו רשת שיווק מציעה את מחירי מגבות הנייר הזולים ביותר באתרי המכירה באינטרנט? רם הדר עושה ניקיון בבית, וזו הזדמנות לעשות סדר במדף המגבות ולאתר את פערי המחירים

בימי ילדותי, ראש השנה (למעשה כל חג גדול ולפעמים סתם סופ"ש של שיעמום) היה כסיבה נפלאה, נאמר "הזדמנות פז" לאימי לבוא ולאמר: "היום מנקים לך את החדר".

 

לכתבות נוספות במדור השוואת מחירים :

 

תוך מה שהרגיש כאלפית השניה, השואב כבר הופעל, המגירות בפינה, מדפים שלמים רוקנו מספרים ומשחקים, המזרן יחד עם השמיכה על החלון "כדי שינשום" ואני עומד עם סמרטוט שכמו בקסם טוב התגשם לו בידי משום מקום בעוד "הוריקן אמא" עוברת ביבשת שלי הופכת, מנקה, מפעילה אותי ומסדרת. אז ביד אחת סמרטוט לח, וביד השניה מגבת נייר, כמו קארטה קיד, עברנו משטח משטח עד שהיה למצוחצח.

 

גם היום לקראת החג אנחנו מצטיידים בכמויות נייר לא מועטות. מגוון מגבות הנייר מאפשר לנו בחירה רחבה יותר, החל מנייר פשוט ועד לחזק מאוד/ חד פעמי/ רב פעמי וכדומה. אז לכבוד שבועות עמוסי נייר, פנינו לאתר ההשוואות ובדקנו 6 פריטים מ-3 רשתות שיווק. להלן התוצאות:

 


ראש השנה 2012 - השוואת מחירי מגבות נייר

ראש השנה 2012 - השוואת מחירי מגבות נייר
מותג כמות מטרים בחבילה שופרסל ישיר מגה באינטרנט רמי לוי הפרש באחוזים בין מחיר גבוה לנמוך
מגבות ניקול שישייה 62.5 0.25 שקל 0.16 שקל 0.12 שקל 105.87%
מותג מקומי 64 0.2 שקל 0.14 שקל 0.12 שקל 63.95%
מגבות מטבח סנו סושי שישייה 62.5 0.23 שקל 0.16 שקל 0.15 שקל 50%
מגבת נייר ויוה חוזק מוגבר 18 0.83 שקל 0.56 שקל - 50%
מגבת נייר ניקול 12 יחידות 130 - 0.15 שקל 0.13 שקל 13.31%
רב מגבת ג'מבו סנו סושי 21 1.1 שקל 1.05 שקל - 5.51%

המחיר מחושב לפי מחיר למטר נייר בחבילה

המחירים נכונים לתאריך ה- 04/09/12

 

לשם הפשטות, עשינו השוואת מחירים בסיסית. את כל המחירים נירמלנו לפי עלות למטר נייר וכך בדומה להשוואות אחרות הבאנו את כולם לאותה נקודת המוצא.

 

אז בפרס הרשת הזולה זכתה רשת רמי לוי, אשר שוב בכל קטגוריה בה בחרה להופיע ולהתמודד (4 מתוך 6) היתה לזולה ביותר. גם הפעם, לרשת יש בהחלט בעיית מגוון לפחות בשירותי האונליין.

 

חייבים לציין כי רשת מגה, שיצאה במבצעים אגרסיביים לקראת החגים, היתה צמודה מאוד לרשת רמי לוי, ואף הובילה ב-2 מוצרים בהם התמודדה רק מול שופרסל. מגה הובילה באופן שיטתי מול רשת שופרסל ישיר, אשר כפי שניתן להבין כבר גרפה את התואר המפוקפק של הרשת היקרה ביותר במוצרים שנבדקו.

 

שופרסל הציגה למעלה מ-100% הפרש (פי 2!!) ממתחרותיה במחיר של מגבות ניקול שישייה (עבור אותו מוצר בדיוק), והפרש של כ-64% במחיר המותג המקומי, שכל רשת "מייצרת" לעצמה.

 

שוב נותרה פתוחה השאלה, כיצד ניתן להצדיק הפרשים של 50%-100% עבור בדיוק אותם מוצרים? בטור הקרוב נמשיך לבדוק מוצרים פופולאריים לקראת החגים - רעיונות והצעות יתקבלו בברכה.

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים

פורסם לראשונה 09/09/2012 23:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים