היכן הכי זול לקנות כוסות חד פעמיות לחג?
רם הדר יצא למסע בין אתרי המכירה של רשתות השיווק הגדולות, השווה מחירים, כמעט הלך איבוד בג'ונגל האריזות והמוצרים, וגילה את כוס השתייה הכי זולה ברשת. סערה בכוס חד פעמית
ראש השנה בפתח, ואנחנו מתמודדים עם רשימות קנייה ארוכות ומורכבות, צועדים עם עגלות, מתלבטים היכן לקנות. אז בכדי לעזור ולקדם את העניינים, החלטנו על סדרת טורים אשר יבדקו את העלויות עבור המוצרים הפופולאריים ביותר במהלך תקופת החגים.
- קניות לחג: החלטנו לראות מי הכי זולה במפיות
לא הכל דבש: פער של 50% במחירי דבש ברשת
זה זמן התפוח: כמה הוא יעלה לכם באינטרנט?
בהמשך לטורים קודמים, הפעם, בכדי לעזור לנו בעלויות המרקיעות שחקים, בפינוי השולחן ובעיקר במלאכת שטיפת הכלים (צר לי, אין בטור זה התחייבות לעשות כלים, אמא) בחרנו להיכנס לתחום הכלים החד פעמיים וליתר דיוק, באפשרויות העומדות לפנינו בתחום הכוסות. כהרגלנו, בדקנו דרך אתר ההשוואות את כל המוצרים שמצאנו מ-3 הרשתות הגדולות.
סך כל המוצרים בקטגוריית הכוסות החד פעמיות שמצאנו ב-3 הרשתות עמד על 47 סוגים. בטבלה הבאה השוונו את המחירים של כל האריזות, וחילקנו במספר הכוסות שכוללת כל אריזה כדי להגיע לשורה התחתונה - כמה עולה כוס בודדת? בעמודה משמאל - "עלות ליחידה" - תוכלו לראות מה מחירה של כוס אחת - מהזולה ביותר (בשורה העליונה) ליקרה ביותר (בשורה התחתונה). להלן התוצאות:
צבע אדום: שופרסל, צבע ירוק: מגה, צבע לבן: רמי לוי.
אז מה גילינו מהנתונים הרבים?
במבט ראשון, כמות ההצעות המחישה את האופן בו ניתן לגוון ולהציע מספיק אפשרויות, אופציות וסוגים כדי שנתבלבל ולא נדע מה להחליט או לפחות לא נדע מה עדיף. אם ניגע בנתונים נגיעה קלה נוכל להראות כמה סוגי מוצרים מציעה כל רשת בתחום הכוסות החד פעמיות, ובאיזה רשת קיים המגוון הרחב ביותר:
רשת | חמה | יין | קרה | סה"כ |
מגה | 5 | 2 | 7 | 14 |
רמי לוי | 1 | 1 | 4 | 6 |
שופרסל | 5 | 6 | 16 | 27 |
סכ"ה | 11 | 9 | 27 | 47 |
ניתן מיד לראות כי במקום האחרון במצעד הגיוון עומדת רשת רמי לוי (באופן שכבר לא ממש מפתיע) עם רק 6 מוצרים על מדפיה הווירטואליים. מגה אחריה עם כ-14 מוצרים, והמובילה והמנצחת בקטגוריית מגוון המוצרים היא רשת שופרסל אשר צועדת הרחק הרחק ממתחרותיה עם 27 מוצרים שונים בסה"כ.
בנוסף, נוכל לראות את התפלגות המבצעים לפי רשת וקטגוריה:
רשת | חמה | יין | קרה | סה"כ |
מגה | 0 | 0 | 1 | 1 |
רמי לוי | 0 | 0 | 0 | 0 |
שופרסל | 0 | 0 | 5 | 5 |
סכ"ה | 0 | 0 | 6 | 6 |
אז כדי לסייע ולהקל, או פשוט לעשות לעשות קצת סדר בחבילות, המבצעים והכמויות המשתנות בשרוולים, פילחנו סידרנו, ולכמה מסקנות גם הגענו.
אז מי הכי זולה?
בתחום כוסות השתיה הקרה – עומדות יחדיו רשת שופרסל ורמי לוי עם עלות לכוס העומדת על כ-3.3 אגורות. ההבדל היחידי שניתן למצוא הוא בכמות הרכישה. בשופרסל מדובר בשרוול יחיד עם כ-150 כוסות מול 100 בשרוול של רמי לוי (לשיקולכם מה עדיף - אך לצורך העניין מוכרז תיקו). עלות הכוס הזולה ביותר אצל מגה, לעומת זאת, היא כ-5 אגורות (כ-50% יותר ממתחרותיה).
בתחום כוסות השתיה החמה – הובילו את הטבלה מגה ורמי לוי בעלות של 14 אגורות לכוס שתיה. כמות הכוסות בכל שרוול, אצל מגה ואצל רמי לוי, היתה זהה, ומוכרז כאן תיקו מוחלט. מולן ניצבה שופרסל, שהאלטרנטיבה הזולה ביותר שלה עמדה על כ-20.2 אגורות לכוס (44% יותר ממתחרותיה).
בתחום כוסות היין – הובילה את הטבלה רשת רמי לוי עם עלות לכוס יין חד פעמית של כ-6.4 אגורות לכוס. שופרסל הציגה עלות של כ-22.7 אגורות לכוס היין הכי זולה שלה (כ-254% ממתחרתה הזולה יותר) ואילו מגה דורגה אחרונה: הכוס הזולה ביותר שלה היתה במחיר של כמעט 60 אגורות (כ-826% יותר מרמי לוי שהיתה כאמור הזולה ביותר).
סיכום הממצאים
בסיכום מהיר, רשת רמי לוי זכתה בתואר הזולה ביותר בכוסות, אך הדלה ביותר במגוון. מולה ניצבת רשת מגה, שזכתה רשמית בתואר היקרה בתחום הכוסות.
ואומנם, יכולה עתה כל רשת לטעון כי היא מציעה מארז משוכלל יותר ומהודר יותר, המחזיק יותר נוזלים או עמיד יותר, אך בסופו של דבר נותרה שאלה שכנראה תישאר פתוחה: מדוע לא יכולות הרשתות היקרות יותר להציג גם אלטרנטיבות מוזלות, עבור אלו אשר ידם אינה משגת לקנות את המוצרים היקרים? האם אלטרנטיבה יקרה ב-250% או 800% היא באמת היתה האלטרנטיבה היחידה?
בטורים הקרובים נמשיך לחקור עוד מספר מוצרים פופולאריים, נדרג ונשווה מחירים, ובסוף גם נסכם מי הובילה השנה את סל המצרכים. רעיונות והצעות יתקבלו בברכה.
הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים