שתף קטע נבחר
 

קניות לחג: החלטנו לראות מי הכי זולה במפיות

הקניות לקראת ארוחות החג נמשכות, ועכשיו הגיע הזמן לבדוק כמה יעלה לכם לקנות מוצרים חד פעמיים באינטרנט. בדקנו מחירי מפיות נייר באתרי שלוש רשתות. מי יצאה הכי זולה?

ההכנות לקניות החג נמשכות, ואחרי שבדקנו כמה יעלה לכם לרכוש דבש ותפוחים, נתקדם לתחום החד-פעמיים - והפעם בדקנו מי הכי הזולה במפיות. התוצאות, האמת, קצת הפתיעו אותנו. כהרגלנו בקודש ודרך אתר ההשוואות, לקחנו חמישה מוצרים משלוש רשתות והתחלנו להשוות. להלן התוצאות:

 

 


מחירי מפיות

מחירי מפיות
מותג כמות מפיות

בחבילה

שופרסל ישיר מגה באינטרנט רמי לוי הפרש באחוזים בין מחיר גבוה לנמוך
מפיות ניקול 20 יח' מודפסות 20 0.53 0.25 0.24 122.74%
מפיות מותג מקומי (חד שכבתי) 100 0.07 0.05 0.06 41%
מפיות דו שכבתי 50 יח' מודפסות ניקול 50 0.10 0.10 0.11 14%
מפיות נייר סנו סושי 150 יח' 150 0.03 0.03 0.03 4.38%
מפיות חד שכבתי 85 יח' זוג חלק + מודפס ניקול 170 0.06 0.06 0.06 0.1%

*המחיר מחושב לפי מחיר ליחידה בחבילה, המחירים נכונים לתאריך 04/09/12

 

בדומה להשוואות קודמות, ומכיוון שבכל חבילה או קומבינציה יש מספר לא דומה של מפיות, גם כאן נירמלנו את המחירים לפי המחיר למפית בחבילה בכדי לייצר קו התחלה אחיד לכולם.

 

המדקדקין יאמרו שאין להשוות בין מפית כפולה למפית חד שכבתית, אך ההשוואה עוסקת בעיקרה בין מוצרים מאותה משפחה ולמעט המותגים הפרטיים של הרשתות (שאף הם מפתיעים) מתייחסת אף לאותו יצרן.

 

אז בפרס הרשת היקרה זוכות לכאורה שתי רשתות – מגה ורמי לוי עם שניים מתוך חמישה מוצרים יקרים מול המתחרים. אך ניתן לשקול את ה"תיקו" הזה שנית כשרואים שבמקום הראשון ב"מצעד ההפרשים" עומדת רשת רמי לוי עם הפרש של כ-123% מהעלות של מתחרתה, שופרסל ישיר, בעבור אותו מוצר בדיוק! ואולי בגלל זה תבחרו להעניק לשופרסל בלבד את הכבוד המפוקפק - לשיקולכם.

 

את התואר הרשת הזולה למבדק זה, עם לא מעט מבצעי חגים, ארבעה מוצרים זולים (או שווים) מתוך חמישה (כשהחמישי נמצא בהפרש של רק כ-5.25% בלבד ממתתחרתה רשת רמי לוי), נעניק לרשת מגה באינטרנט.

 

לכאורה, כשמחלקים את המחירים פר מפית, ההפרשים לא נראים משמעותיים, אך בהכפלת הכמויות או בחישוב האחוזים אנו מגלים את הבורות שנפערים בין מחירים למחירים. שכן, גם בטור זה נותרה שאלה פתוחה, כיצד ניתן להצדיק הפרשים של 123% עבור בדיוק אותם מוצרים?

 

בטורים הקרובים נמשיך לחקור עוד מספר מוצרים פופולריים, נדרג ונשווה ובסוף גם נסכם מי הובילה השנה את סל המצרכים. רעיונות והצעות מכם הגולשים יתקבלו בברכה.

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים