המפץ הגדול של בלוסום: אולי זה ייגמר באמי
לפני יותר מ-14 שנה היא כיכבה בקומדיה המשפחתית "בלוסום", אבל ייתכן שההצלחה הגדולה של מים ביאליק תגיע דווקא עכשיו, בפרסי האמי, על תפקידה ב"מפץ הגדול". פריחה מאוחרת
היום באמצע הלילה (שעון ישראל) זה כנראה יקרה. במסגרת טקס פרסי האמי המפואר שיתרחש בעיר המלאכים הרחוקה, יוכרזו המועמדות לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר. תחרות מאוד קשה קיימת השנה בין השחקניות בקטגוריה, אבל כשיקראו לזוכה לבמה, אולי תהיה זו מים ביאליק שתחייך, תתרגש ותשמח ותשלים את אחד הקאמבקים המוצלחים ביותר בקומדיות המצבים.
מצחיק נורא: מערכת היחסים הסבוכה של שלדון קופר ואיימי פרה פולר
קראתם נכון, קוראים לה מים ביאליק. יהודיה אמריקאית, שומרת מצוות, דוברת עברית וככל הנראה גם קרובת משפחה מאוד רחוקה של המשורר הלאומי שלנו. ב-1990, אז רק בת 15, היא לוהקה לקומדיה המשפחתית "בלוסום" של NBC וניצבה בתפקיד הראשי של בלוסום רוסו (כאילו "מים" לא היה שם משונה מספיק), נערה מתבגרת המתמודדת עם חיי הטיפש-עשרה בבית שמסביבה רק בנים.
פרצופה של בלוסום זכור בעיקר עם חיוך טיפשי כשעל ראשה כובעים שונים ומזעזעים מזן אופנת שנות התשעים. "בלוסום" שודרה בישראל, אבל לא הצליחה לחדור עמוק לליבם של צופים רבים, שכן לרוב שודרה בשעות הצהריים ובאותה התקופה הלב והראש הוקדשו הרבה יותר לדמויות נערתיות כמו ברנדה וקלי.
מים ביאליק כ"בלוסום". לא שרדה
אבל בארצות הברית ל"בלוסום" הלך לא רע. ביותר ממאה פרקים וחמש עונות סך הכל, ביאליק הפכה לאחת הכוכבות של המסך הקטן בשנות התשעים, תור הזהב של קומדיות המצבים. באותה העת יצרה הסדרה כוכב נוסף, ג'ואי לורנס שמו, שלצד תפקידו כאח, הקול הטיפשון בעל הבייבי-פייס ומעיל העור - הוא פיתח קריירת שירה מזן בוי בנד, רק ללא חברים נוספים לצידו. פעם אחר פעם היו מפציעים הקליפים שלו ב-MTV, הופכים אותו לאחד מהאלילים התורנים של נערות אמריקה הנלהבות.
צפו: איימי פרה פאולר בשיאה
אבל לורנס לא שרד והפך לשחקן סרטים קטנטנים (בימים אלה סיים לצלם סרט אקשן בו הוא מככב לצידה של שירלי ברנר הישראלית) וכך כמובן גם "בלוסום". והאמת? היא לא היתה מאוד טובה. דמותה של ביאליק ניחנה בתכונות מעצבנות וטרחניות - ועבור מכורים רבים למסך, צפייה בתוכנית סימנה פשרה עד שתגיע תוכנית טובה יותר.
ביאליק נעלמה מהשטח גם היא, אבל לא פחות מ-14 שנים מאז שהקהל הבחין בה לאחרונה, היא חזרה בקטן (אבל בענק) אל המסך, מאחורי המשקפיים, החצאיות החסודות והסוודרים של ד"ר איימי פרה פאולר בסדרה "המפץ הגדול". ובזכות התפקיד המצוין היא אולי תלך הלילה הביתה עם פרס.
ביאליק עשתה מהפך. מתפקיד בינוני בסדרה בינונית, היא הצטרפה אל חבורת החנונים בעונה הרביעית של "המפץ הגדול" כמעין גרסה נשית של ד"ר שלדון קופר, דמותו האדירה של ג'ים פרסונס. גם היא הפציעה כא-מינית עם דיבור אינטלקטואלי במהירות האור, חסך בכישורים חברתיים, אבל עם לב טוב (ורחב יותר משל שלדון, זו גם הסיבה שהיא רוצה להיות יותר קרובה אליו מאשר הוא אליה). היא נחתה על סט הסדרה, גונבת לגמרי את ההצגה מקיילי קווקו, הלא היא פני, האנטיתזה לגברים המרובעים - ומי עד אז היתה לצלע הנשית המובילה בסדרה.
זינוק לעבר: ביאליק בדמות בלוסום
ביאליק אגב אינה היחידה שזכתה לקאמבק בתוכנית. חייבים להודות ל"מפץ הגדול" על כך שהצליחה להחזיר אל המסך שחקנים שהספקנו לשכוח משנות התשעים ושינתה את תדמיתם לגמרי: אי שם בבית בשנות התשעים בבית רוזאן, כוכב הסדרה ג'וני גאלקי (לאנרד הופססטר) היה דיוויד, בן זוגה של דארלין, בתם של רוזאן בר וג'ון גודמן בסדרה החלוצית. אותה דארלין, שגולמה על ידי שרה גילברט, הפתיעה את צופי "המפץ הגדול" כשהגיעה בתור ד"ר לסלי ווינקל, אויבתו המושבעת של שלדון קופר, אבל ספק ידידה ספק חברה של לאנרד.
יש משהו נפלא בלשלב את החיים האמיתיים של השחקנים באלה הדמיוניים על המסך. כך במקרה של גאלקי וגילברט וכך גם ביאליק: בשנים בהן התרחקה מהכוכבות, היא בילתה זמן רב בדיבוב סרטים מצוירים, אבל עוד יותר היתה שקועה בלימודים. ביאליק, שהתקבלה לכל האוניברסיטאות הגדולות באמריקה, הפכה לד"ר למדעי המוח. עם התואר המכובד הזה, היא מעצימה יותר את דמותה האינטלקטואלית-מטורללת של איימי, למרות שביאליק הודתה בראיון שלא שאלה את המלהקים על הקשר המקצועי, כשסיפרו לה שהיא בפנים.
הלילה כאמור היא תעמוד שם באור הזרקורים, שבוע לפני ש"המפץ הגדול"
מתחילה את עונתה השישית ולצד קליבריות גדולות ואהובות, ביניהן גם קתרין ג'וסטון מ"עקרות בית נואשות" שהלכה השנה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן, והימורים רבים מצבעים שהפרס יינתן לה כאות כבוד. בעיקר בגלל שבשנים הקודמות התמודדה (וגם זכתה) בקטגורית תפקיד אורח.
כמובן שלא תעזור או תישמע כל קריאה שלנו למקבלי ההחלטות, אבל אם אפשר רק לחלום, אולי ביאליק תחזור הלילה הביתה לשני ילדיה כמנצחת. אם כן, היא תוכיח לרבים שלמרות חטאים טלוויזיוניים עתיקים ומי יודע כמה שנים של היעדרות, תמיד כדאי לתת הזדמנות שנייה.