יגואר F-טייפ: היורשת הרוחנית של ה-E-טייפ?
מכונית הספורט החדשה של יגואר מציעה בין 340 ל-495 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית וגג בד מתקפל. שיווק מכונית הספורט הבריטית יחל בשנה הבאה
לפני 51 שנים יגואר הדהימה את עולם הרכב עם ה-E-טייפ, כעת מגיעה היורשת הרוחנית - ה-F-טייפ (F-Type) - שפותחה על-ידי הבריטים באופן עצמאי, דגם ראשון מאז מכרה פורד את יגואר ב-2008 לטאטא ההודית. מעניין לגלות כי יגואר בחרה שלא לעצב את ה-F-טייפ בהשראת הקלאסיקה, שזכתה באין-ספור תארים תודות לעיצובה המרשים, ובחרה להפוך את מכונית הספורט לפורצת דרך חדשה מבחינת מראה דגמי המותג בעתיד.
ה-F-טייפ היא מכונית ספורט דו-מושבית, עם גג בד מתקפל בתוך 12 שניות (גם בתנועה במהירות של עד 48 קמ"ש). מדובר במכונית בינונית בגדולה, עם אורך כולל של 447 ס"מ, רוחב של 192 ס"מ ובסיס גלגלים של 262 ס"מ. ממד הגובה קטן כמצופה - 130 ס"מ בלבד. שימוש נרחב באלומיניום חוסך לדברי יגואר במשקל, אם כי ה-F-טייפ איננה קלילה: החל מ-1,597 ק"ג לגרסה הקלה ביותר.
מכונית הספורט החדשה מציעה מנוע קדמי והנעה אחורית, ותוצע בשלוש גרסאות: הבסיסית תציע מנוע 3.0 ליטר, V6, עם מגדש על ו-340 כ"ס. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות, ולמהירות מרבית של 260 קמ"ש - לעומת 7.1 שניות ו-240 קמ"ש ב-E-טייפ המקורית.
גרסה שנייה תהיה ה-S, שתציע 380 כ"ס מאותו מנוע, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ולמהירות מרבית של 275 קמ"ש. הדגם השלישי והחזק ביותר יהיה ה-V8 S, שמצויד במנוע 5.0 ליטר עם 495 כ"ס. גרסה זו תאיץ ל-100 בתוך 4.3 שניות ולמהירות מרבית של 300 קמ"ש. שני דגמי ה-S יוצעו עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, וכל גרסאות ה-F-טייפ יימכרו רק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
מבחינת עיצוב, הדגם הסדרתי כמעט ואינו שונה ממכונית התצוגה C-X16 שנחשפה אשתקד. ה-F-טייפ צפויה להגיע לישראל בשנה הבאה, עם תג מחיר משוער שימצב אותה באמצע הדרך בין מחיר פורשה בוקסטר ל-911.