שתף קטע נבחר
 

רנו קליאו החדשה: סטיישן למשפחה, RS לנשמה

רנו הציגה שתי גרסאות שונות בתכלית לקליאו החדשה: מצד אחד גרסת RS עם 200 כ"ס לחובבי ביצועים, מנגד סטיישן שימושית למשפחות. השיווק משנה הבאה

רנו הרחיבה בתערוכת פריז את היצע גרסאות הקליאו, הדור הרביעי של הסופר-מיני. למכונית, שנחשפה בפני קהל בתערוכה בגרסת חמש הדלתות עליה כבר דיווחנו בעבר, הצטרפו בדוכן רנו גרסאות שונות בתכלית זו מזו: מצד אחד סטיישן שימושית שמיועדת למשפחות קטנות, ומצד שני גרסה ספורטיבית תחת תת המותג רנו-ספורט.

 

 

רנו קליאו ספורט. רק עם תיבה רובוטית, ורק עם חמש דלתות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רנו קליאו ספורט. רק עם תיבה רובוטית, ורק עם חמש דלתות(צילום: רועי צוקרמן)

 

המעניינת מביניהן היא כמובן ה-RS, הגרסה הספורטיבית. זו תוצע לראשונה בתולדות הדגם רק עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (שישה הילוכים), ורק במרכב חמש דלתות. הדגם הספורטיבי מצטייד לראשונה גם במנוע טורבו-בנזין, יחידת 1.6 ליטר עם 200 כ"ס ו-24.4 קג"מ (21.9 במנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי בדור היוצא).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

המנוע החדש אמור לתת מענה לאחת מנקודות הביקורת הבולטות בקליאו ספורט הקודמת - חולשה בסל"ד נמוך. שיא המומנט בו מושג כבר ב-1,750 סל"ד, מה שאמור להניב זמינות כוח טובה בהרבה מבעבר (שיא מומנט ב-5,400 סל"ד). רנו לא מפרסמת נתוני ביצועים של הדגם החדש, אם כי הם צפויים להיות טובים מזה של הדור היוצא (100-0 ב-6.9 שניות ומהירות מרבית של 225 קמ"ש).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

הקליאו RS תוצע עם מתלים רגילים או שלדת "קאפ" (Cup), שתכלול מתלים מוקשחים ומונמכים. כל הגרסאות יכללו שלוה מצבי נהיגה (רגיל, ספורט ומירוץ), שישנו את תגובת המנוע והמצערת, תגבור ההגה ומידת ההתערבות של בקרת היציבות. כמו כן ניתן יהיה לבחור בין מספר "רעשי מנוע" שיבקעו מהרמקולים, בהם רעשי מנוע שהוקלטו ממנועי ביצועים ישנים של רנו. רעשים אלו גם ישתנו בהתאם למהירות, לא פחות.

 

קליאו סטיישן

גרסה שתהווה נתח גדול בהרבה ממכירות הדגם באירופה (אך ספק אם תגיע לישראל), היא הסטיישן החדשה. זו זוכה למרכב מוארך ב-20 ס"מ בחלקו האחורי (426 ס"מ, אך עם אותו בסיס גלגלים), לטובת תא מטען גדול ושימושי יותר - 443 ליטר, 130 יותר מההאצ'בק.

 

רנו קליאו סטיישן. מרכב מוארך לשיפור השימושיות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רנו קליאו סטיישן. מרכב מוארך לשיפור השימושיות(צילום: רועי צוקרמן)

 

הסטיישן תוצע עם אותם המנועים כמו הקליאו האצ'בק, ובכלל זה יחידת השלושה צילינדרים החדשה (0.9 ליטר, טורבו, 90 כ"ס). כן יוצעו מנועי 1.2 ליטר (ארבעה צילינדרים, טורבו, 120 כ"ס) ומנוע טורבו-דיזל חסכוני במיוחד. זה האחרון, בנפח 1.5 ליטר ועם 90 כ"ס, מבטיח תצרוכת סולר ממוצעת של 31.25 קמ"ל בתנאי מעבדה.

 

הטוויזי נערכת לחורף

מלבד שתי הגרסאות החדשות של הקליאו, רנו הודיעה כי תחל לשווק ערכת חורף חדשה לטוויזי (Twizy). החשמלית הייחודית, ששווקה עד היום עם דלתות נטולות חלונות, תוצע בתוספת תשלום עם ערכה למזג אוויר קר וגשום.

 

רנו טוויזי עם ערכת מזג אוויר קר. התקן בעצמך תמורת 1,750 שקל ()
רנו טוויזי עם ערכת מזג אוויר קר. התקן בעצמך תמורת 1,750 שקל

 

ערכה זו כוללת מסגרת מתכת ויריעת פלסטיק שקוף עם רוכסן, אותם ירכיב בעל הרכב בעצמו. לדברי רנו, ההרכבה לא תדרוש כלים או ידע טכני, ותארוך כחמש דקות. ניתן יהיה להרכיב את ה"חלונות" גם בכלי רכב שכבר נוסעים על הכביש, ומחירם בצרפת יעמוד על 349 יורו - כ-1,750 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו טוויזי עם ערכת מזג האוויר החדשה
רנו קליאו ספורט
צילום: רועי צוקרמן
רנו קליאו רגילה
צילום: רועי צוקרמן
קליאו סטיישן
צילום: רועי צוקרמן
דוכן רנו בפריז
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים