ארה"ב: קנסות על שקרים בפרסום "ירוק"
נמאס לכם מחברות שמשווקות את המוצרים שלהן כידידותיים לסביבה, למרות שבדיקה מדוקדקת תגלה שהם לא באמת כאלה? לשכת המסחר האמריקאית החליטה להילחם בתופעת ה"גרין ווש" והודיעה כי תקנוס חברות על הונאה בפרסום
מפרסמים בארה"ב , שינסו לשכנע את הלקוחות לקנות את המוצרים שלהם בתואנה שקרית לפיה הם "ירוקים" או "ידידותיים לסביבה", ייקנסו אם לא יצליחו להוכיח את הצהרותיהם. כך נקבע בתקנות חדשות של לשכת המסחר הפדרלית (FTC), על פי דיווח ברויטרס.
עוד בצרכנות ירוקה:
- מכינים את הגינה לחורף - וחוסכים חשמל ומים
- הטרנד הירוק בענף העיצוב: מה על המדפים?
- שרקנים לייצור קומפוסט ועציץ שמשקה את עצמו
הלשכה, שמתפקידה לאכוף את התקנות באשר להונאה בפרסום, הזהירה חברות מפני פרסום הצהרות סביבתיות על מוצריהן, למשל "מתכלה" או עשוי מחומרים ממוחזרים, אלא אם יצליחו להוכיח כי הן נכונות ומשמעותיות. הלשכה הפצירה להימנע במיוחד ממונחים כמו "ירוק" או "ידידותי לסביבה", מונחים רחבים מאוד שקשה להוכיח אותם.
התקנות החדשות מאפשרות לנקוט בצעדים נגד חברות שמציגות פרטים נכונים אך מטעים - כמו חברה שטוענת כי הכפילה את התוכן הממוחזר במוצר, כשלמעשה אחוז החומר הממוחזר עבר מ-1% ל-2%. "הקווים המנחים ממליצים למשווקים שלא לרמוז כי מאפיין מסויים הוא משמעותי, אם למעשה הוא שולי", נמסר בהודעה מטעם הלשכה.
יו"ר הלשכה, ג'ון לייבוביץ', אמר כי התקנות החדשות, שתוקנו לאחרונה ב-1998, יביאו שינוי לשוק. וויליאם מקלואד, שותף במשרד עורכי הדין קלי, דייר ו-וורן, העוסקים בתחום השיווק, שיבח את התקנות החדשות ואמר כי הן "קווים מנחים מועילים ושימושיים. אם המשווקים יקראו אותם, ל-FTC יהיה פחות מקרים לטפל בהם".
הלשכה כבר בשנים האחרונות בנושא, כך למשל מול מתקיני חלונות שהגזימו בטענות לבידוד החלונות שלהם, או חברות הלבשה שהתגאו שהבד שלהם עשוי מבמבוק, שמרמז על ידידותיות לסביבה לכאורה, כשבפועל - תהליך ייצור הבד מזהם. מניסיון העבר, כל הפרה של כל חוק, מובילה לקנס של עד 16 אלף דולר.
Read this article in English