הלמ"ס: הערבים לומדים יותר פיזיקה וכימיה
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי 46% מהתלמידים הערבים בשנה שעברה למדו ביולוגיה, לעומת 30% מקרב התלמידים בחינוך הממלכתי-עברי. הבדלים נרשמו לטובת הערבים גם בכימיה, פיזיקה וגם בתקשורת
בחינוך הערבי העל-יסודי שיעור התלמידים הלומדים מקצועות מדעיים - פיזיקה, כימיה וביולוגיה - גבוה יותר מאשר בחינוך העברי. כך עולה מנתונים שפרסמה בצהריים (יום ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחינוך הממלכתי-דתי שיעור התלמידים הלומדים מקצועות מדעיים נמוך בהשוואה לחינוך הממלכתי עברי ואילו בחינוך הממלכתי שיעור התלמידים הלומדים מקצועות מדעיים גבוה יותר ביישובים ברמה חברתית-כלכלית גבוהה, בהשוואה ליישובים ברמה כלכלית נמוכה.
בחירות בארה"ב 2012 - לכל הכתבות של CNN ו-ynet
בשנת הלימודים הקודמת נערך סקר בבתי הספר העל-יסודיים, במטרה לאמוד את שעות ההוראה השבועיות למקצוע הניתנות בפועל בכל דרגת כיתה, לצורכי דיווח נתונים השוואתיים בינלאומיים, על-פי דרישות ה-OECD. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של בתי-ספר, ללא החינוך החרדי.
מקצוע |
אחוז התלמידים בחינוך הממלכתי עברי |
אחוז התלמידים בחינוך הממלכתי-דתי | אחוז התלמידים בחינוך הממלכתי-ערבי |
אנגלית | 100 | 93 | 99 |
מתמטיקה | 97 | 94 | 98 |
היסטוריה | 86 | 79 | 89 |
ביולוגיה | 30 | 23 | 46 |
פיזיקה | 28 | 16 | 31 |
כימיה | 13 | 7 | 39 |
בטיחות בדרכים | 15 | 11 | 8 |
מהנתונים עולה כי בביולוגיה אחוז התלמידים שלמדו את המקצוע בשנה שעברה בחינוך הממלכתי-עברי היה 30%, לעומת 46% בחינוך הממלכתי-ערבי. עם זאת, הערבים לומדים רק 2.9 שעות בממוצע בשבוע, לעומת 3.7 שעות בחינוך הממלכתי-עברי. עוד עולה מהנתונים כי 31% מתלמידי החינוך הערבי למדו פיזיקה, לעומת 28% בחינוך הממלכתי-עברי ו-16% בלבד בחינוך הממלכתי דתי. גם במקצוע זה התלמידים היהודים לומדים יותר שעות בשבוע. בכימיה הפער גדול הרבה יותר. 39% מהתלמידים הערבים בעל יסודי למדו כימיה בשנת הלימודים הקודמת, לעומת 13% בלבד בחינוך הממלכתי-עברי ו-7% בחינוך הממלכתי דתי.
גם בלימודי התקשורת יש פער גדול לטובת הערבים. 52% מתלמידי בתי הספר הערבים בשנה שעברה למדו את המקצוע, לעומת 21% בחינוך הממלכתי-עברי. גם כאן יש פער בשעות הלימוד לטובת התלמידים היהודים.
עוד עולה מהנתונים כי 43% מהתלמידים בחינוך הממלכתי-עברי ו-6% מתלמידי הממלכתי-דתי
למדו ערבית בשנת הלימודים הקודמת. לעומת זאת 98% מתלמידי החינוך הממלכתי-ערבי למדו עברית בשנת הלימודים תשע"ב. בנוסף 31% מתלמידי בתי הספר הממלכתיים-עבריים לומדים לימודי יהדות, לעומת 100% בחינוך הממלכתי-דתי.
מנתוני הלמ"ס רואים הבדלים בין יישובים יהודיים חזקים לחלשים. 21 אחוז מהתלמידים בחינוך הממלכתי, ביישובים באשכולות 8-10, למדו כימיה, לעומת 3 אחוזים בלבד ביישובים באשכולות 1-3. פיזיקה למדו 24 אחוז מהתלמידים לעומת 13 אחוז.
Read this article in English