זה רשמי: אופל תפתח מכוניות עם פיז'ו-סיטרואן
אחרי שמועות על שיתוף פעולה נרחב לטובת קיצוץ עלויות פיתוח וייצור, מגיע האישור הרשמי: GM ו-PSA יתכננו ארבע פלטפורמות למספר גדול של כלי רכב חדשים תחת שמות המותגים השונים
אופל, פיז'ו וסיטרואן בצרות? הזדמנות מצוינת לאיחוד כוחות. כשמונה חודשים לאחר אישור ראשון לשיתוף פעולה נרחב ומפתיע, מאשרים GM האמריקאי ו-PSA הצרפתי, שניים מהקונצרנים הגדולים והחשובים בעולם הרכב - אופל, סיטרואן ופיז'ו יפתחו ביחד לא פחות מארבע פלטפורמות חדשות למגוון דגמים גדול, אשר יישאו שמות שונים אך יהיו זהים בבסיסם.
- ערוץ הרכב
של ynet:
- פחות מ-80 אלף שקל לרכב חדש: מה תקנו?
- 10 הכי חסכוניות בדלק, ואין לכם סיכוי לרכוש אותן
ארבעת הפלטפורמות החדשות אותן אישרו היצרניות, נחלקות לפי דגמים שונים אצל שלושת המותגים:
- מיניוואן קומפקטי חדש מבית אופל ורכב פנאי קומפקטי עבור פיז'ו
- מיניוואן קטן חדש עבור אופל וסיטרואן
- שדרוג מיני בעלת פליטת מזהמים נמוכה עבור אופל, סיטרואן ופיז'ו
- משפחתית חדשה עבור אופל, סיטרואן ופיז'ו
לדברי GM, פיתוח הדגמים החדשים, או לפחות הבסיס להם, יעשה באמצעות טכנולוגיות קיימות וחדשות בהן כל שלוש היצרניות עושות שימוש. בהודעה הרשמית ששחררו השלוש היום (ד'), הודגש כי הדגמים הראשונים שיפותחו במסגרת שיתוף הפעולה החדש, יעלו על כבישי אירופה בסביבות 2016.
ואי אפשר כמובן ללא השורה התחתונה, המדווחת על התוצאות החיוביות שיניב שיתוף הפעולה. הקטנת העלויות המתוכננת של כל היצרניות גם יחד, הן ברכישה משותפת של חלקים, בפיתוח ואף שיווק כלי הרכב, נאמדת כיום בכשני מיליארד דולר בכל שנה, במהלך חמש השנים הקרובות.
הצהרה זו נועדה כמובן בעיקר לאוזני מקבלי ההחלטות בגרמניה וצרפת, המתבקשים לתמוך בתעשיות הרכב הנאבקות שלהן. כעת נותר רק לוודא שהיא אכן נפלה על אוזניים קשובות מספיק. ומה על איחוד כוחות אפשרי מלא בין השלוש, עליו דווח אך לאחרונה? אף מילה בינתיים.