שתף קטע נבחר
 

בטר פלייס מפטרת עובדים: "מהלך מתוכנן וצפוי"

מיזם טעינת הרכב החשמלי בטר פלייס, ממשיך להתכווץ. לאחר הדחתו והתפטרותו של שי אגסי, מתכוננת החברה לפיטורים המוניים - לפי הערכות, לפחות 30% מכוח האדם הנוכחי

אחרי אגסי: בטר-פלייס יפטר יותר מ-100 עובדים. פחות  מחודש לאחר הדחת שי אגסי מתפקיד המנכ"ל, נערכים במיזם טעינת הרכב החשמלי לפיטורים של יותר מ-30% מהעובדים. על-פי הערכות, מספר המפוטרים עשוי להגיע ל-150. בבטר-פלייס אישרו כי בכוונתם להקטין את מצבת כוח האדם, אך סירבו למסור פרטים באשר למועד הפיטורים או היקפם.

 

שי אגסי: המפוטר הראשון בבטר-פלייס (צילום: AP) (צילום: AP)
שי אגסי: המפוטר הראשון בבטר-פלייס(צילום: AP)

 

השמועות על פיטורים רחבי-היקף נפוצו במיזם כבר עם הדחתו של אגסי, אך בכירים בבטר-פלייס סירבו להתייחס רשמית לצעדים שכאלה, וחלקם אף הכחישו כל כוונה להקטין את היקף הפעילות בישראל. חלק מהבכירים אף לא ידעו על הכוונה לצמצם את היקף כוח האדם במיזם - צמצום שצפוי לפגוע בעיקר בפעילויות מחקר ופיתוח, וכן הקמת תשתיות טעינה.

 

הפיטורים מגיעים על-רקע צבירת הפסדי-עתק בחמש השנים מאז הוקם המיזם. על-פי דיווחי החברה לישראל, בעלת כשליש ממניות בטר-פלייס, הפסיד המיזם קרוב ל-2 מיליארד שקל מאז החל בפעילות. ראוי להזכיר כי בבטר-פלייס ובחברה לישראל נוהגים להסביר כי סכומי העתק אינם נחשבים כהפסד, אלא מושקעים בפעילויות מחקר ופיתוח, והקמת תשתית טעינה והחלפת סוללות בישראל ודנמרק.

 

הפער בין 500 ו-500 אלף

בבטר-פלייס מציגים את הפיטורים כמהלך צפוי ומתבקש, לנוכח השלמת ההקמה של תשתיות טעינה והחלפת סוללות בישראל ודנמרק, והמעבר לשלב אותו הם מגדירים "מסחרי". עם זאת, ראוי לזכור כי התשתית  שהוקמה עד כה בישראל רחוקה מהתכנון המקורי של אגסי - כ-40 תחנות להחלפת סוללה, מול לא פחות מ-500 עליהן הצהיר היזם. פערים גדולים עוד יותר ניתן למצוא במספר עמדות הטעינה הפעילות. מול יעד ראשוני של כ-500 אלף, יש כיום כ-2,000 בלבד.

 

הפיטורים הם המהלך המשמעותי הראשון של מחליפו האוסטרלי של אגסי, אוון ת'ורנלי. במסיבת עיתונאים שערך לאחר הדחת היזם וכניסתו לתפקיד, הסביר ת'ורנלי כי בטר-פלייס יתמקד מעתה בשיווק לקהל הרחב והרחבת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב בינלאומיות. למרות שהביע תמיכה בהחלפת סוללות כפתרון להארכת הטווח של כלי רכב חשמליים, הבהיר המנכ"ל החדש כי בטר-פלייס ירחיב את היצע הפתרונות ללקוחות פרטיים ומוסדיים.  

 

"אנחנו נשתף פעולה עם כולם", הבטיח ת'ורנלי. "אנחנו נשרת כל אחד עם תקע. העבודה שלנו היא להפוך את המכוניות החשמליות ליותר משתלמות לצרכנים. את ההבטחה הזו אנחנו צריכים להגשים". בכירים בבטר-פלייס הודו בשיחות פרטיות כי הצהרות אלה מהוות שינוי מהותי באסטרטגיה. כעת נראה כי שינוי זה - ביחד עם מצוקת מזומנים קשה - הביאו את הנהלת המיזם להחלטה לקצץ דרמטית את היקף הפעילות בישראל.

 

ת'ורנלי גם אישר באותה מסיבת עיתונאים כי בכוונת המיזם לגייס כסף, שיוכל להבטיח את המשך הפעילות. היקף הגיוס צפוי להגיע בסופו של דבר ליותר מ-100 מיליון דולר, ויתכן אף ל-150 מיליון. על-פי הערכות, אחד התנאים שהציבו בעלי המניות הוא יישום מהלכי התייעלות, שיביאו לקיצוץ משמעותי בהוצאות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המפטר הראשון: המנכ"ל החדש, אוון ת'ורנלי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים