שתף קטע נבחר

 

"ראלף ההורס": מלאכת ממוחשבת

הרי לכם פיתוח מתקדם של "צעצוע של סיפור": הסרט "ראלף ההורס" שמתקיים במציאות של משחקי מחשב. העולמות אולי וירטואליים, אך הרגשות אמיתיים - וכך גם המרצ'נדייז שבדרך

קשה שלא להתפעל מהיכולת של הוליווד לקחת סיפורים מוכרים, לספר אותם בדרך שיש בה מספיק שוני בכדי שנחוש מקוריות, ולהקים את העסק לתחייה באמצעות כמות אדירה של כישרון. מה יותר נדוש מדמות שחייה חיי שיגרה משמימים ונטולי סיפוק, אבל כזו שמקנן בה דחף לכבוש את העולם ולזכות בהכרתם והוקרתם של אחרים? אם תשאלו את חוקר המיתולוגיות ג'וזף קמפבל, הרי שכל התרבויות האנושיות חוזרות ומספרות לנו אותו סיפור - ובוודאי מאז "מלחמת הכוכבים" הוליווד חוזרת ומספרת לנו אותו בדבקות יתרה.

 

ביקורות סרטים נוספות בערוץ הקולנוע של ynet:

 

הטריילר של "ראלף ההורס"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

בהוליווד של היום, סרט כמו "ראלף ההורס" ("Wreck-It Ralph") הוא סוג של בוננזה. סרט שמתרחש במרחבים דמיוניים, עם גיבורים שכל אחד מהם יכול להיות התחלה של חברות נפלאה עם פס יצור של מרצ'נדייזינג. הרעיון הבסיסי של הסרט, גם אם יש לו תקדימים רבים, מכיל פוטנציאל ברור להמשכים רבים. וכל המשך, כפי שראינו בטרילוגיית "צעצוע של סיפור" יכול להוליד דמויות נוספות, והרחבה נוספת של היקום המוצג.

 

כמו ב"צעצוע של סיפור" היכולת שלנו להזדהות עם דמויות לא אנושיות - למעשה להזדהות איתן יותר מאשר עם הדמויות האנושיות - הוא הבסיס ליצירת אמירות אירוניות ומתוחכמות, אך גם של שיווק דורסני של הדמויות המוצגות.

 

צפו למתקפת צעצועים של "ראלף ההורס" ()
צפו למתקפת צעצועים של "ראלף ההורס"

 

היתרון של "ראלף ההורס" על "צעצוע של סיפור" הוא, שסרטי הטרילוגיה של פיקסאר התרחשו כולם באותה מציאות אנושית, גם אם היא נתפסה בצורה שונה לחלוטין מנקודת מבטם של הצעצועים. "ראלף ההורס", לעומת זאת, משתמש באפשרויות התנועה בין עולמות שונים של משחקי מחשב המציעים יצורים, חוקים ואתגרים שונים בתכלית. בסרט מוצגים שלושה מהם בפירוט, אך כפי שקל להבין מדובר ברעיון שיכול להתפשט ולהתקדם בסרטים הבאים לעולמות נוספים.

 

ג'וי שטיק

הגיבור הוא "ראלף ההורס" (ג'ון סי. ריילי) - דמות הרשע במשחק מחשב של 8 ביט באולמות ארקייד. כל בוקר הוא יוצא לשגרת יום העבודה שבה הוא עולה על גג בניין גדוש בדיירים, ומשם - בזעמו כי רב ובידיו העצומות - הוא זורע הרס. השחקנים במשחק שולטים בפליקס המתקן (ג'ק מקברייר), שאמור לפעול כנגד ראלף ולהביא לרגע הניצחון שבו הדיירים עולים לגג, נושאים את פליקס בידיהם המורמות, ומשליכים את הבריון להתפלש בבוץ בתחתית הבניין.

 

הזובור המתמשך נותן את אותותיו בראלף. הוא מרגיש מנודה ולא שייך לחיים החברתיים של הדמויות במשחק (חיים המתרחשים עם סגירת הארקייד). קבוצת התמיכה של רשעים ממשחקים אחרים שאליה הוא הולך, לא מצליחה לשכך את כאבו. לאחר מסיבה שאליה הוא לא מוזמן, ואליה הוא נדחף באופן לא מעודן, הוא מגיע לסף הסבל. הוא מחליט לעבור למשחקים אחרים, לפעול שם כגיבור, ולזכות במדליה שאותה לעולם לא יוכל להשיג בעולם הווירטואלי בו הוא חי.

 

סדנת תמיכה לנבלים. "ראלף ההורס" ()
סדנת תמיכה לנבלים. "ראלף ההורס"

 

העזיבה את המשחק מתרחשת דרך תחנת המעבר שמחברת את כל המשחקים. משם הוא ממשיך לעולם של משחק בשם "Hero's Duty" - משחק מלחמה בגוף ראשון וברזולוציה גבוהה הרבה יותר, ובו הוא מבין כמה קשה להשמיד חרקים מוטאנטים ונבזיים.

 

כשהוא מצליח לברוח למשחק מרוצים שנקרא "Sugar Rush" - משחק המתרחש בארץ שכולה עשויה מממתקים - הוא מביא איתו מזכרת לא סימפטית בדמות חרק משתכפל. במשחק זה תתרחש מרבית עלילת הסרט, ובמיוחד בשיתוף הפעולה שיהיה לראלף עם דמות מנודה במשחק - גליץ' תכנות שאינה מורשה להשתתף במרוץ, בדמותה של ילדה קטנה ודעתנית בשם ונלופי וון שוויץ (שרה סילברמן).

 

עולם חדש ומענג

האלמנט המבדר בסרט נובע מהיכולת לערבב דמויות ועולמות המופעלים על ידי סטים שונים של חוקים. החוקיות הבסיסית של העולמות מובהרת. ניתן לעבור בין משחקים, אבל זה לא חוקי. אם אתה מת מחוץ למשחק שלך - לא תוכל לחזור לחיים. כל דמות פועלת וחושבת על פי המנטליות של העולם אליו היא שייכת.

 

הילדה ונלופי. ארץ הממתקים הממוחשבת  ()
הילדה ונלופי. ארץ הממתקים הממוחשבת

 

כשראלף נוטש את המשחק ויוצא לחפש תהילה, המשחק שלו עומד בסכנת סגירה. פליקס יוצא למסע משלו למצוא אותו. הג'וק המשתכפל שראלף מביא לארץ הממתקים יחייב את הדמות הראשית ב"Hero's Duty" הסמלת הקשוחה

תאמורה ג'ין קאלהון (ג'יין לינץ) לסייע בהכחדתו. למרות שמרבית הסרט תתרחש בטריטוריה המצועצעת של משחק ילדותי, ההופעה של דמויות שונות אלו בטריטוריה זו היא מקור לא אכזב לבדיחות.

 

לבמאי ריץ' מור יש רקע טלוויזיוני בסדרות "משפחת סימפסון" ו"פיוצ'רמה" - וזה בהחלט ניכר. בעיקר ההשפעה של ההומור האנרכי של פיוצ'רמה, ביכולתו לשלב תרבויות חייזריות, ומרחבים בעלי חוקים פיזיקאליים וחברתיים שונים בתכלית למיש-מש של אנימציה שברגעים רבים היא לא פחות ממבריקה. אולי העלילה תציית לכל נוסחא מוכרת (וזה ניכר במיוחד בצניחת המתח במערכה השניה), אבל השילוב בין הומור ליכולת המצאה חזותית הופך את הסרט לחוויה מענגת במיוחד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים