שתף קטע נבחר
 

10,000 עסקים קטנים זכו לאתר אינטרנט בחינם

9 חודשים בלבד מאז יצא לדרך הפרויקט של גוגל, התמ"ת ושותפים נוספים - "עסקים צומחים ברשת" - יותר מ-10,000 עסקים קטנים הקימו אתר אינטרנט ללא תשלום. התקווה: להילחם ברשתות הגדולות ולהגדיל את מספר הלקוחות

יחסי הכוחות בין העסקים הקטנים לרשתות הגדולות - לא ממש הוגנים: מצוקת האשראי, הביורוקרטיה המתישה ועול המיסוי הכבד - הם רק חלק מהמציאות היומיומית הקשה אליה מתעוררים בעלי העסקים הקטנים מדי בוקר.

 

 

ולמרות זאת, השימוש ברשת האינטרנט והיכולת להציג את העסק באמצעים המקוונים כשווה בין "הגדולים", מהווים הזדמנות של ממש לאותם עסקים. 

 

רבים מהעסקים הקטנים כלל אינם מנצלים את הכלי האינטרנטי מספיק, וזאת למרות שהם בעלי פוטנציאל לתועלת כלכלית אדירה.

 

חברת היעוץ הכלכלי הלוי-דוויק מצאה כי העלות להקמה ותחזוקה שוטפת של אתר בישראל יקרה פי 2 ביחס לממוצע של 14 מדינות מערביות. ישראל היא השניה אחרי דנמרק בעלות אתר אינטרנט, כך שנראה שיוקר המחיה לא פוסח על תחום האינטרנט ובטח שלא תורם לזירוז טכנולוגי בעסקים הקטנים.

 

"תוך שלוש דקות יש לי אתר אינטרנט"

לפי חברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי, 49% מהעסקים בארץ אינם פעילים ברשת כלל, זאת בזמן ש-80% ממקומות העבודה שנוצרו בעסקים קטנים בשנים האחרונות, נוצרו בעסקים הפעילים ברשת האינטרנט.

 

 

בנסיון לתת מענה ולקרב את העסקים הקטנים לרשת, החלה לפני 9 חודשים יוזמה בשם "עסקים צומחים ברשת", בשיתוף משרד התמ"ת, גוגל, דואר ישראל, כאל ואי-דיגיטל, כשהמטרה היא לסייע ל-20 אלף בתי עסק קטנים לבנות אתר אינטרנט, ללא תשלום. 

 

הרעיון העומד מאחורי היוזמה הוא שהעסקים הקטנים הם למעשה המנוע של המשק, ואותו מקדמת גוגל העולמית במספר מדינות.

 

"תוך שלוש דקות הרמתי אתר אינטרנט", מספר תומר עובדיה בעל פנצ'ריה ברמת גן שהעלה את האתר ה-10,000 בפרויקט.

 

לדבריו, "כשלקוח נתקע עם פנצ'ר בגלגל כל מה שיש לו לעשות זה להוציא את הסמארט-פון ולחפש במנוע החיפוש של גוגול 'פנצ'ריה 24 שעות'. ישר הוא רואה את הטלפון שלנו ואנחנו נותנים לו מענה".

 

"אנחנו מגדילים את טווח הלקוחות שלנו, השירותים והאזורים. הכנסות הפנצ'ריה עלו בסביבות 30%-35%", סיפר עובדיה.

 

בגוגל מתגאים בעיקר בהנגשת עסקים קטנים שמחוץ לתל אביב אל האינטרנט. לדברי החברה, ממחצית העסקים שעלו לרשת היו מחוץ למרכז ותל אביב. 14% מהעסקים היו מירושלים, 18% מהצפון, 13% מחיפה ו-7% מהדרום.

 

עוד מספרים בגוגל כי במסגרת הפרויקט התבצעו גם 800 הדרכות על שיווק ברשת וניצול הפלטפורמה האינטרנטית לקידום העסק שלהם.

 

"עבור עסקים קטנים אלה, שלפני העידן הדיגיטלי היו מוגבלים בפעילותם לשכונה או לעיר מסוימת, מציע האינטרנט הזדמנות להרחבת הפעילות - מעבר לגבולות עירם ואפילו לשווקים בינלאומיים", אומר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי אפריקה ויוון. לדבריו, "עולם חדש של לקוחות נפתח, ומאפשר לעסקים בכל חלקי הארץ להתחזק ולצמוח".

 

לאחר שנה מי שיתן את השירות בתשלום היא חברת webydo, שותפה נוספת בפרויקט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"תוך שלוש דקות יש אתר"
צילום: Gettyimages
מומלצים