שתף קטע נבחר

אודי RS6 - ביצועים של פרארי

אודי חשפה את ה-RS6 החדשה, עם 560 כ"ס ומיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן קצר יותר מחלק מדגמי פרארי: 3.9 שניות

מהירה יותר מפרארי, מרווחת ושימושית יותר ממשפחתית. זה התיאור התמציתי ביותר של אודי RS6 החדשה, הסופר-סטיישן הגרמנית שמציעה ביצועים של מכונית ספורט, יחד עם מרווח ושימושיות של מכונית סאלון מהודרת. המכונית החדשה מבוססת על גרסת הסטיישן של ה-A6, אך בשלב זה עדיין לא ידוע על כוונה של חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, לשווקה בישראל.

 

 

 

ל-RS6 החדשה מנוע V8 כפול מגדשים עם 560 כ"ס (20 פחות מבעבר) ו-71.3 קג"מ (5.1+), שמשגר אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, עשירית שנייה שלמה פחות מפרארי קליפורניה. וכן, למרות הירידה בהספק ה-RS6 החדשה מהירה משמעותית מקודמתה, שהזדקקה ל-4.5 שניות "ארוכות" בשביל להגיע למהירות המרבית המותרת בכביש החוף.

 

המנוע, בנפח 4.0 ליטר, מחליף את יחידת ה-V10 בנפח 5.0 ליטר בדור הקודם, משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה בעבר) ומניע את ארבעת הגלגלים. המהירות המרבית של הסטיישן הספורטיבית עומדת על 305 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית). אודי תציע גם גרסאות המוגבלות ל-250 או 280 קמ"ש במחיר מופחת (ללא הבדל מלבד זאת מבחינת ביצועים). מדובר בשבירה נוספת של המוסכמות בגרמניה בכל הנוגע למהירות מרבית, לאחר שנים ארוכות בהן ב.מ.וו, מרצדס ואודי הגבילו את מכוניותיהן ל-250 קמ"ש, ומהירות גבוהה יותר התאפשרה רק באמצעות שינוי לניהול המנוע בסדנה חיצונית.

 

 

ה-RS6 החדשה מציגה תצרוכת דלק תיאורטית מאוד של 10.2 ק"מ לליטר בממוצע (שיפור של 40% מהדגם הקודם), בין היתר תודות לשימוש במערכת לכיבוי ארבעה צילינדרים בסל"ד נמוך, מערכת עצור-סע לחסכון בדלק בעצירה ודיאטה משמעותית במשקל - המכונית החדשה שוקלת כ-100 ק"ג פחות מה-RS6 הקודמת. זאת למרות שהמידות החיצוניות והפנימיות שלה כמעט לא השתנו, ועדיין מדובר בגרסת סטיישן של מכונית סאלון מפוארת - כולל כל האבזור והמותרות המצופים: מערכת שמע עם 15 רמקולים, מערכת מולטימדיה, מושבים חשמליים ועוד.

 

כראוי בדגם ספורטיבי, ה-RS6 מציעה כיול מתלים משודרג (כולל מתלי אוויר מתכווננים והנמכת מרכב). יש גם בלמים גדולי מידות - 390 מ"מ מלפנים עם שש בוכנות, או בלמים קרמיים בגודל 420 מ"מ בתוספת תשלום. אודי תציע את המכונית עם חישוקי "20 או "21 בתוספת תשלום.

 

הגרסה החזקה ביותר של ה-A6 תציע תא מטען זהה בגודלו לדגם הרגיל, עם נפח של בין 565 ל-1,680 ליטר. היא תשווק עם ארבעה מושבים ספורטיביים, או לחלופין עם ספסל אחורי שגרתי לשלושה. מחיר רשמי לדגם החדש עדיין לא פורסם, אך צפו לתג של יותר מ-600 אלף שקל לפני מסים. בשביל ביצועים, כידוע, צריך לשלם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי RS6
560 כ"ס, 3.9 שניות ל-100 קמ"ש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים