קצר ולעניין: עודד בן-נון ומיכל ברזיס על "איה"
עודד בן-נון ומיכל ברזיס יצרו תקדים עם "איה", סרטם בן ה-40 דקות שיצא להקרנות מסחריות ברחבי הארץ. איך הם עשו זאת? אולריך ת'ומסן היה שם בשבילם, וגם עבודת פוסט-פרודקשן מלוטשת. בואו לראות אותם מספרים על תהליך העבודה
הסרט הישראלי "איה" עשה בחודש שעבר היסטוריה, כשהיה לסרט הקצר הראשון שיוצא להקרנות מסחריות ברחבי הארץ. אמנם מדובר ביצירה קולנועית צנועה בת 40 דקות בסך הכל, אולם הבמאים עודד בן-נון ומיכל ברזיס השקיעו בה את מיטב זמנם, מרצם וחזונם, ובעזרת השחקנית שרה אדלר, והשחקן הדני אולריך ת'ומסן יצרו ממתק מרענן בנוף הקולנוע המקומי.
עלילת "איה" מספרת על מפגש מקרי בנתב"ג, שמקורו בטעות, ובעקבותיו נרקמת מערכת יחסים בין נהגת ישראלית (אדלר) למוזיקאי נודע (ת'ומסן) שמגיע ארצה כשופט בתחרות רובינשטיין. הסרט שהציג לראשונה בפסטיבל ירושלים הקיץ, הוא פרי של קופרודוקציה ישראלית-צרפתית. מדובר בהפקה ראשונה של "קסיס סרטים" בבעלות יעל אבקסיס.
בדרך לצילומי הסרט, הצליחו בן נון וברזיס ללהק את ת'ומסן, שמאז הופעתו ב"החגיגה" של תומאס וינטרברג, עשה לעצמו שם של כוכב בינלאומי עם הבלחות בלהיטים הוליוודיים כסרט ג'יימס בונד "העולם לא מספיק",
בואו לשמוע על הצילומים בהשתתפות ת'ומסן, האודישנים שערכו לכפות ידיים, ועבודת הפוסט-פרודקשן שביצעו עידו קרילה, ערן פלר ורון גנבר - כדי לדמות את צילומי האולפן לסצנות נסיעה כאילו התבצעו ממש על הכביש - הכל בהערות הבמאים בן-נון וברזיס על הסרט "איה".