צרות בארץ המגף: אליטליה על סף פשיטת רגל
התקשורת באיטליה מדווחת כי חברת התעופה מפסידה 600 אלף אירו בכל יום ובהפסד מצטבר של כ-730 מיליון אירו. מנכ"ל החברה בישראל: "ללקוחות בישראל אין מה לחשוש"
צרות בשחקים: האם חברת התעופה האיטלקית, אליטליה, נמצאת שוב בצרות? העתון האיטלקי 'רפובליקה' פירסם אתמול (ב') כי החברה נמצאת על סף פשיטת רגל.
חברת התעופה מפסידה מדי יום 630 אלף אירו, הפסידה ברבעון השלישי של השנה מעל 130 מיליון אירו ובארבע השנים האחרונות, מאז הופרטה, היא נמצאת בהפסדים מצטברים של כ-730 מיליון אירו.
על פי העתון, ב-12 בינואר 2013 הפגיעה בחברה עלולה להיות גדולה יותר, נוכח סיום ההסדר הנוכחי שלא איפשר לבעלי המניות למכור את אחזקותיהן בחברה. לאליטליה, כך טוען ה'רפובליקה', יש כעת שתי אפשרויות: או שהיא תולאם מחדש, או שתנסה לחדש את המגעים עם תאגיד אייר-פראנס-קלמ (KLM), שהציעו לרכוש אותה בשנת 2008 תמורת 2.5 מיליארד אירו, מגעים שנכשלו בעבר בשל 'וטו' שהטיל ראש הממשלה הקודם, סילביו ברלוסקוני.
בסופו של דבר נמכרה אליטליה לקבוצה של אנשי עסקים איטלקיים והתמזגה עם חברת התעופה השנייה בגודלה באיטליה 'AIR ONE'.
מנכ"ל אליטליה בישראל: "נמשיך להשקיע בישראל"
על פי העיתון, ברבעון השלישי של השנה הפסידה אליטליה 173 מיליון אירו, בהשוואה להפסד של 23 מיליון אירו ברבעון השלישי של 2011. הגידול בהספדים נבע בעיקר בשל מחירי הדלק הגבוהים והמשבר הכלכלי באירופה.
מנכ"ל אליטליה בישראל, אלדו ד'איליה, השוהה בימים אלה בחופשת מולדת לרגל חג המולד, אמר כי בחודש ינואר יהיה כינוס של בעלי החברה כדי לתכנן אסטרטגיה חדשה. לדבריו, מחירי הדלק הגבוהים תרמו להפסדים גבוהים של החברה, אולם החברה לא נמצאת בפשיטת רגל וללקוחות בישראל אין ממה לחשוש.
"אנחנו מפעילים שלוש טיסות יומיות בין ישראל לאיטליה ויצאנו לא מכבר בקמפיין גדול עם מחירים אטרקטיביים. אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע בישראל," אמר מנכ"ל החברה..
חברת אליטליה נמצאת במקום הרביעי מבין חברות התעופה הזרות במספר הנוסעים שהטיסה בקו בין ישראל לאיטליה. בחודשים ינואר-נובמבר השנה היא הטיסה מעל 304 אלף נוסעים בקו זה - גידול של כ-14% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2011.