שתף קטע נבחר
 

יבואניות הרכב הטעו בפרסום, ויאלצו לשלם קנסות

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי בכוונתו לקנוס חמש יבואניות וסוכנויות רכב, בעקבות פרסום מטעה - או חסר - לגבי רמת הזיהום של מכוניות חדשות

המשרד להגנת הסביבה הודיע כי בכוונתו לקנוס ב-1.5 מיליון שקלים חמש יבואניות וסוכנויות למכירת רכב. לטענת המשרד, היבואניות השונות פרסמו מכוניות ללא מידע נדרש כחוק בנוגע לזיהום אוויר, או שפרסמו מידע לקוי או חסר.

 

הקנס בגין עבירה זו עומד על 200 אלף שקל, אך שתיים מהיבואניות - מאיר (הונדה, וולוו, יגואר) ושלמה (אופל) - יאלצו לשלם 400 אלף שקל כל אחת, בגין עבירות קודמות. לנתבעות ניתנה ארכה של 30 יום כדי לטעון לחפותן, כך הודיע המשרד היום (א').

 

יגואר XF ()
יגואר XF

 

על-פי הודעת המשרד, חברת מאיר לא פרסמה כנדרש את רמת הזיהום של יגואר XF. במודעה מקוונת שהופיעה לאחרונה, ניתן דירוג זיהום לדגם אחד בלבד של ה-XF מבין אלו שפורסמו, והדירוג הופיע רק בקישור, ולא במודעה עצמה כנדרש. גם חברת שלמה פרסמה באינטרנט את אופל קורסה ללא דרגת הזיהום כנדרש בתקנות, אלא רק בקישור נלווה.

 

אלפא רומיאו ג'ולייטה ()
אלפא רומיאו ג'ולייטה

 

עוד נמסר כי חברת UMI, יבואנית קאדילק, לא ציינה כלל את רמת זיהום האוויר בפרסומת שהופיעה לאחרונה בעיתונות המודפסת. במודעה פורסמו דגמי ה-SRX וה-CTS ללא נתוני תצרוכת דלק וזיהום כנדרש. חברת סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו, ביצעה לפי המשרד עבירה דומה בפרסום לג'ולייטה.

 

בין הנתבעות לתשלום קנס נמצאת גם סוכנות סיגמה מוטורס, זכיינית לשיווק דגמי UMI, שבפרסום מקוון שהפיצה לרכב מסוג שברולט קרוז, לא הופיעה דרגת הזיהום של הרכב כלל.

 

על-פי חוק שנלווה לתקנות המיסוי הירוק, בכל פרסומת לכלי רכב חדש נדרשות יבואניות הרכב לפרסם באופן אחיד את נתוני תצרוכת הדלק שלו. בנוסף, בטבלה צריכה להופיע גם קבוצת הזיהום (בין 1 ל-15). זאת, לדברי המשרד להגנת הסביבה, בכדי לאפשר ללקוחות לבחור רכב חסכוני בדלק ובעל רמת זיהום נמוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים