שברולט קורבט דור 7 נחשפת: הסטינגריי חוזרת
שברולט קורבט החדשה מחזירה לחיים את השם סטינגריי, 50 שנה בדיוק אחרי הדגם המקורי. תעשה שימוש בחומרים קלים ומנוע חזק מבעבר. כל הפרטים והתמונות
אחרי שלל קדימונים ורמזים, הנה הדבר האמיתי: שברולט קורבט סטינגריי (Stingray, טריגון) החדשה. זוהי הקורבט הראשונה שנושאת את השם סטינגריי מאז שהוחלפה הקורבט דור שני בשנת 1983. השם הופיע לראשונה בייצור סדרתי בדור השני של הקורבט (C2), שהוצג בשנת הדגם 1963 באמריקה.
הסטינגריי החדשה והמקורית מ-1963. לחצו על התמונה למעבר לגלריה
הקורבט החדשה (C7) היא דור שביעי לאחת ממכוניות הספורט הוותיקות והמצליחות בהיסטוריה. היא תשווק באמריקה החל ברבעון השלישי של השנה, ובדומה לשש הדורות הקודמים (שלא שווקו אצלנו כלל) נראה כי הסיכויים לשיווק סדיר בישראל אינם גדולים. מנגד, עשרות בודדות מהדגם הגיעו לישראל לאורך השנים בייבוא אישי, מהדורות המוקדמים והמאוחרים של המכונית.
לחצו על התמונה למעבר לגלריה
הסטינגריי החדשה תציע מרכב חדש וקל משקל, שמורכב משילוב אלומיניום, מגנזיום וסיבי פחם - וחוסך לבדו 45 ק"ג בהשוואה למרכב של ה-C6 היוצאת. חסכון במשקל הושג גם בתכנון המנוע ומערך המתלים. שברולט לא מפרסמת נתון משקל עצמי, אך לפי ההערכות הוא יהיה נמוך מ-1,400 ק"ג - לעומת 1,455 לדגם קל המשקל ביותר בדור היוצא.
ה-C7 מצוידת במנוע V8 בנפח 6.2 ליטר, שמפיק 450 כ"ס ו-62.1 קג"מ, ויאיץ את המכונית מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך פחות מארבע שניות, כך על-פי שברולט. יחידת הכוח החדשה מצוידת במנגנון ניתוק צילינדרים לפי דרישה, מה שיאפשר לה להשתמש בארבעה בלבד בשיוט רגוע לטובת חסכון בדלק. לחסכון בדלק ולביצועים יסייע גם שיפור משמעותי ביעילות האווירודינמית והחסכון במשקל. הקורבט תוצע לראשונה עם תיבת שבעה הילוכים ידנית (מכונית שנייה בהיסטוריה אחרי פורשה 911 החדשה), או עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
הדגם החדש גדול מקודמו, עם אורך של 449.5 ס"מ (6+), רוחב של 188 ס"מ (3.5+), גובה של 123.5 ס"מ (1-) ובסיס גלגלים של 271 ס"מ (2.5+). הוא ימשיך להציע שני מושבים ומרכב קופה או קבריולה (שייחשף בהמשך).
שברולט עדיין לא מפרסמת את תג-המחיר של הדגם החדש. עם זאת, ניתן להעריך כי הוא יהיה דומה לדור היוצא, כלומר החל מכ-50 אלף דולר (כ-185 אלף שקל). בעתיד צפויות גם גרסאות חזקות יותר של הקורבט, בהן מחליפה ל-ZR1 שהציעה 647 כ"ס.