אסטון מרטין משדרגת את הראפיד עם 558 כ"ס
מכונית הספורט ה"משפחתית" של אסטון מרטין זוכה לתוספת של 81 כ"ס וביצועים משופרים, לצד תצרוכת דלק נמוכה מבעבר ועיצוב מעודכן. צפו בגלריה המלאה ובווידאו
מכונית הספורט ה"משפחתית" של אסטון מרטין, הראפיד (Rapide) שמתחרה במזראטי קוואטרופורטה ופורשה פאנאמרה, עוברת עדכון של אמצע החיים. במסגרתו מושקת גרסת S חדשה וחזקה מבעבר, עם 558 כ"ס - 81 יותר מאשר בדגם שיצא לדרך בשנת 2010.
מתיחת הפנים מגיעה כתשובה לדור החדש של מזראטי קוואטרופורטה, ממציאת הקטגוריה של מכוניות ספורט עם מרכב סדאן ומקום לארבעה. הראפיד מבוססת על פלטפורמת ה-DB9 שמקורה עוד בעידן הבעלות של פורד, ומצוידת במנוע V12 בנפח 6.0 ליטר עם 48 שסתומים. המנוע המשודרג של הראפיד S מציע 558 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-63.2 קג"מ ב-5,500 סל"ד, שיפור משמעותי לעומת 477 כ"ס ו-61.1 קג"מ בדגם היוצא.
לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה
הראפיד S, שלמרות שימוש נרחב באלומיניום ומגנזיום במרכב וברכיבים שונים אינה מכונית קלה (1,990 ק"ג), תאיץ כעת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות, ולמהירות מרבית של 306 קמ"ש (5.2 שניות ו-295 קמ"ש בדגם היוצא). כמו בעבר, מנוע ה-S ממוקם בחרטום (מאחורי הגלגלים הקדמיים), אך הוא כעת נמוך יותר - מה שיסייע לדברי הבריטים לשפר את היכולת הדינמית על-ידי הורדת מרכז הכובד של המכונית. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית, הממוקמת מאחור.
לחצו על התמונה למעבר לגלריה המלאה
למרות השיפור המשמעותי בהספק המנוע, באסטון מרטין מבטיחים דווקא שיפור של 7% לתצרוכת הדלק, שנותרה גבוהה למדי אפילו במונחי הקטגוריה - 7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי
מעבדה. מידות הראפיד נותרו נדיבות, עם אורך של 502 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 135 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 299 ס"מ. למכונית צמיגים במידה 245/35 מלפנים ו-295/30 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "20.
מלבד העדכונים המכניים, הראפיד S מקבלת גם חרטום חדש, שנוטש לראשונה את עיצוב הסבכה האופייני של אסטון מרטין לטובת מראה חדש. הסבכה כעת גדולה מבעבר, והבריטים מסבירים כי אחד השיקולים לשינוי היה השינוי בתקנות ההגנה על הולכי רגל, שנכנס לתוקף בראשית השנה.
אסטון מרטין לא מפרסמת את תג-המחיר של הדגם החדש. למרות ההצלחה היחסית בישראל של מתחרתה העיקרית, פורשה פאנאמרה, והתחלת השיווק אשתקד של מתחרה נוספת (מזראטי קוואטרופורטה), נראה שהסיכויים לראות את הראפיד S בישראל קלושים ביותר.