שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

רנו סניק דיזל במבחן דרכים: עכשיו כבר מושלם

אחת התלונות הבודדות שלנו במבחן לרנו סניק שהוכתר כ"כמעט מושלם", התייחסה לתצרוכת דלק גבוהה במיוחד. גרסת הדיזל מבטיחה לפתור זאת מבלי לאבד את האיכויות. האם היא מצליחה?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

אין הבדל בין גרסאות הדיזל לבנזין מבחינת תא הנוסעים. וזה אומר שגם כאן מצאנו תא נעים, עם עיצוב פשוט ונקי, איכות חומרים טובה, ומרחב מחייה נדיב - במיוחד לחמישה. לשני היושבים בשורה השלישית אין כמעט מרווח לרגליים, אך הגישה לשם נוחה - בעיקר תודות למנגנון קיפול-הזזת מושבים יעיל.

 

במצב חמישה מושבים, הסניק מציע מרווח אדיר לנוסעים ולמטען מאחור - אידאלי למשפחות אפילו עם שלושה ילדים. כאשר משתמשים בשבעת המושבים הופך תא המטען לקטן, ממוצע בקטגוריה. נקודת ביקורת יחידה, כמו בבנזין, נוגעת לכשלים קלים בהנדסת אנוש - במיוחד תפעול מערכת השמע המסורבל.

 

תא הנוסעים - זהה לדגם הבנזין (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים - זהה לדגם הבנזין(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

אחרי גרסת הבנזין זו כבר לא הפתעה. נוחות הנסיעה מצוינת, עם כיול רך יחסית שאינו מוותר על שיכוך ראוי. יחד עם מושבים נוחים לנהג ולנוסעים, תקבלו רכב שנעים מאוד לנסוע בו לנסיעות קצרות או ארוכות במיוחד. כושר התמרון העירוני מרשים לרכב במידות כאלה, בין היתר תודות להיגוי קל ומדויק. בידוד רעשי מנוע בעיר - וכאשר המנוע קר - אינו מרשים כמו בבנזין, אך בשיוט בינעירוני רמת הרעש מינימלית. רעשי רוח וצמיגים מבודדים אף הם היטב.

 

גם עם מנוע דיזל - נוחות הנסיעה נותרה מעולה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
גם עם מנוע דיזל - נוחות הנסיעה נותרה מעולה(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

מנוע הדיזל מציע נפח של 1.5 ליטר, מגדש טורבו ו-110 כ"ס, יחד עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. למרות שהנתונים על הנייר מרשימים פחות מהבנזין החזק ב-25% ומאיץ טוב יותר, הביצועים על הכביש מוכיחים כי נתון מומנט גבוה בסל"ד נמוך חשוב אולי יותר במגוון משימות. למנוע הדיזל 24.5 קג"מ שזמינים כבר מסל"ד נמוך (1,750 סל"ד), לעומת 19.9 קג"מ ב-3,700 סל"ד לבנזין. המשמעות היא זמינות כוח טובה משמעותית.

 

הביצועים מספקים עבור רכב משפחתי, כולל עבור נהגים שיעדיפו לשמור על קצב נהיגה מהיר. תיבת ההילוכים הרובוטית תפקדה מצוין, עם העברות הילוכים חלקות גם בפקקים ותנועה עירונית, והיא כמעט חפה מרעשים וטלטולים האופייניים לתיבה מסוג זה - למעט בנסיעה איטית בירידות חדות, אז היא מייצרת לעיתים חבטה מורגשת.

 

ומה לגבי המגרעה העיקרית של הסניק בנזין, תצרוכת הדלק? מנוע הדיזל הוכיח את עצמו, ולמרות מבחן שנערך בתנאים מאומצים יותר מגרסת הבנזין, סיפק תצרוכת דלק מרשימה מאוד: 14.5 ק"מ לליטר.

 

מנוע הדיזל מעט רועש בתחילת נסיעה, אך מפצה בחסכון בדלק (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מנוע הדיזל מעט רועש בתחילת נסיעה, אך מפצה בחסכון בדלק(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

כמו דגם הבנזין, היכולת הדינמית של הסניק דיזל גבוהה מאוד, הרבה יותר מהנדרש ממיניוואן משפחתי. למרות אותו כיול רך יחסית, רמת האחיזה גבוהה ומעניקה בטחון רב בכל מצב. הבלמים מפגינים יכולת טובה, עם תחושה טובה ועוצמה יותר ממספקת. הסניק משווק בישראל כנדרש עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות, וזכה לציון מרשים במבחן הריסוק-בטיחות של ה-Euro NCAP - חמישה כוכבים עם ניקוד גבוה.

 

הבטיחות הפאסיבית מצוינת, היכולת הדינמית טובה בהרבה מהמצופה ()
הבטיחות הפאסיבית מצוינת, היכולת הדינמית טובה בהרבה מהמצופה

 

5. אבזור ומחיר

הסניק דיזל זהה במחירו לבנזין, מהלך יוצא דופן בשוק הרכב הישראלי. תמורת 164.5 אלף שקל תקבלו בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ובלוטות', בלם חנייה אלקטרוני, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם לשורה השנייה ושש כריות אוויר. ולמרות שלא מדובר בתג המחיר הנמוך בקטגוריה, הסניק מציע לטעמנו תמורה טובה למחיר.

 

המחיר תחרותי והתמורה טובה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המחיר תחרותי והתמורה טובה(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, מרווח, שימושיות, בטיחות, תצרוכת דלק

- רעש מנוע בעיר, תפעול מגושם למערכת שמע

 

ולבסוף: רנו סניק בנזין שנבחן בחודש שעבר הותיר רושם מצוין, עם טעם מר של תצרוכת דלק גבוהה. את הטעם הזה מעלימה גרסת הדיזל עם אחד הנתונים הטובים בקבוצה, ומסייעת לנו להגיע להמלצה הבאה: אם אתם משפחה שמחפשת נוחות, מרווח, בטיחות ותצרוכת דלק נמוכה יחסית, טוב תעשו אם תבדקו קודם כל את הסניק דיזל לפני כל אלטרנטיבה אחרת.

 

רכבי פנאי כמו מאזדה CX-5 הם אולי הצעקה האחרונה ויהפכו אתכם לבעלי תדמית אופנתית, אבל מתחת לעיצוב האפרורי (במיוחד) של הסניק מסתתר רכב מצוין, שקשה למצוא בו מגרעות. עכשיו רק נותר לקוות שהדגם החדש-יחסית יתקן את תדמית האמינות הרעה של הדורות הקודמים, ונקבל את הרכב המשפחתי המושלם.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
רנו גרנד סניק דיזל
רנו גרנד סניק דיזל
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.5 ליטר / סולר
הספק מרבי 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
אורך 457.5 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 167.5 ס"מ
בסיס גלגלים

277 ס"מ

משקל 1,592 ק"ג
נפח תא מטען 210 ליטר
100-0 קמ"ש 13.4 שניות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.3 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 14.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 124 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 5
מחיר לגרסה שנבחנה 164,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו גרנד סניק דיזל
צילום: רועי צוקרמן
תא הנוסעים מרווח ושימושי
צילום: רועי צוקרמן
אותו אבזור בדיוק כמו הבנזין
צילום: רועי צוקרמן
כולל סוכך-שמש שימושי ליושבי הספסל האמצעי
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען נדיב מאוד במצב חמישה מושבים
צילום: רועי צוקרמן
מנגנון הסטת וקיפול מושבים נוח
צילום: רועי צוקרמן
תיבת ההילוכים בעלת פעולה חלקה - למעט בנסיעה איטית בירידה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים