קיה סיד GT - משפחתית קומפקטית עם 204 כ"ס
הגרסה הספורטיבית של הסיד והפרו-סיד נחשפת בתמונות רשמיות ראשונות. תציע מנוע 1.6 ליטר טורבו חזק ושיפורים נוספים. ומה עם שיווק בישראל?
קיה נערכת להשקת צמד גרסאות ספורטיביות ראשונות, תחת השם GT. השתיים יוצעו בסיד המשפחתית-קומפקטית, ובאחותה בעלת שלוש הדלתות הפרו-סיד (pro_cee'd). הופעת הבכורה של שתי הגרסאות - עם יותר מ-200 כ"ס - מתוכננת לתערוכת ז'נבה. כצפוי, השתיים יחלקו סממני עיצוב ספורטיבי ומכלולים מכניים.
גרסאות ה-GT יציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם הזרקה ישירה, 204 כ"ס ו-27 קג"מ. מדובר ביחידת הכוח שמוצעת בארה"ב בוולוסטר טורבו (גם בישראל, אך בגרסה מוחלשת עם 186 כ"ס). קיה תציע את המנוע בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים. ביצועי ה-GT דומים לאלו של הוולוסטר טורבו, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות.
הדגמים החדשים יציעו עיצוב אגרסיבי יותר שכולל פגוש עם סבכה עם פס אדום, תאורת לד עם ארבעה פנסים נפרדים, תגי GT וחישוקי "18. מאחור יימצאו גם צמד פתחי מפלט ופגוש שונה מבדגמים רגילים. שינויים מתבקשים בוצעו גם לתא הנוסעים, שם תמצאו גלגל הגה חדש ומושבי רקארו ספורטיביים. קיה מסתפקת בינתיים בתמונות של הפרו-סיד GT, ולא מפרסמת תמונות של הסיד GT או של תא הנוסעים במלואו.
פרטים נוספים על הגרסאות הספורטיביות צפויים להתפרסם בסמוך לפתיחת תערוכת ז'נבה, ב-7 במרץ. התערוכה תתקיים מדי שנה בסמוך לשדה התעופה של ז'נבה, שוויץ, ותינעל השנה ב-17 במרץ.
ומה עם שיווק בישראל? נכון לעתה אין עדיין תוכניות שיווק לגרסאות הספורטיביות, אם כי בחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר בעבר ל-ynet כי ברצונם לשווק את כל הדגמים החדשים של המותג במידת האפשר. בהתייחס ל-GT, נאמר כי הנושא נמצא בבחינה, ותלוי בעיקר בתג המחיר. בהקשר זה כדאי לשיום לב כי תאומתה מבית יונדאי של הפרו-סיד GT, הוולוסטר טורבו, עולה בישראל 160 אלף שקל לגרסה הידנית.